Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Møller har ødelagt bruktmarkedet for e-Golf reg før Deres kampanje

Startet av ykarlse1, onsdag 04. september 2019, klokken 15:57

« forrige - neste »

hemi


e-Stig

Sitat fra: nosi1202 på onsdag 20. november 2019, klokken 11:14Det er ikke så mye annet som kan leveres på dagen som kan konkurrere med den totalpakka så vidt jeg vet. Greit nok at Model 3 også kan leveres kjapt, men sist jeg sjekka fikk man ikke så mye Model 3 for 260.000,-.

Edit: Selv valgte jeg leasing for å slippe å bekymre meg for hva Møller skulle finne på når ID.3 var på trappene. Leasing vil vel aldri bli spesielt lønnsomt, men jeg tror jammen meg ikke det blir så galt i dette tilfellet.

Det fine med leasing er at man vet hvor mye man skal betale. I tillegg får man et naturlig bytte av bil etter 3 år. Da vi kjøpte e-Golf i fjor fikk vi årlig pris på litt over 60 000 kroner for leasing. Etter litt betenkningstid kom vi til at vi sannsynligvis beholder bilen i 4-5 år og bestemte oss for kjøpe i stedet for å lease. Så får vi se hvordan regnestykket blir når vi selger bilen.

Etter min mening er e-Golf for 260 000 kroner det beste elbilkjøpet man kan gjøre akkurat nå. Med adaptiv cruisekontroll og dynamiske frontlykter er den bedre utstyrt enn både Zoe og TM3 som er nevnt i denne tråden. Neste år kommer ID.3 naturligvis med mer rekkevidde og intelligente frontlykter men da må man jo ut med hundre tusen kroner mer.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Electric cars in Norway

e-Stig :+1: helt enig. Leasing er smart og det passer for mange å binde opp for mye penger i egen bil. Mens andre liker å eie bilen selv.

Tin

Sitat fra: e-Stig på onsdag 20. november 2019, klokken 14:03
Sitat fra: nosi1202 på onsdag 20. november 2019, klokken 11:14Det er ikke så mye annet som kan leveres på dagen som kan konkurrere med den totalpakka så vidt jeg vet. Greit nok at Model 3 også kan leveres kjapt, men sist jeg sjekka fikk man ikke så mye Model 3 for 260.000,-.

Edit: Selv valgte jeg leasing for å slippe å bekymre meg for hva Møller skulle finne på når ID.3 var på trappene. Leasing vil vel aldri bli spesielt lønnsomt, men jeg tror jammen meg ikke det blir så galt i dette tilfellet.

Det fine med leasing er at man vet hvor mye man skal betale. I tillegg får man et naturlig bytte av bil etter 3 år. Da vi kjøpte e-Golf i fjor fikk vi årlig pris på litt over 60 000 kroner for leasing. Etter litt betenkningstid kom vi til at vi sannsynligvis beholder bilen i 4-5 år og bestemte oss for kjøpe i stedet for å lease. Så får vi se hvordan regnestykket blir når vi selger bilen.

Etter min mening er e-Golf for 260 000 kroner det beste elbilkjøpet man kan gjøre akkurat nå. Med adaptiv cruisekontroll og dynamiske frontlykter er den bedre utstyrt enn både Zoe og TM3 som er nevnt i denne tråden. Neste år kommer ID.3 naturligvis med mer rekkevidde og intelligente frontlykter men da må man jo ut med hundre tusen kroner mer.

Hvem og hvor selger til 260k?

Øyvind.h

Jeg har også sett den eGolf kampanjen til 259.000,-. Regner med det var Møller?
Erik Arnesen har en kampanje til 279, men vet det var en til 259 også.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

e-Stig

Sitat fra: Tin på fredag 22. november 2019, klokken 22:12
Sitat fra: e-Stig på onsdag 20. november 2019, klokken 14:03
Sitat fra: nosi1202 på onsdag 20. november 2019, klokken 11:14Det er ikke så mye annet som kan leveres på dagen som kan konkurrere med den totalpakka så vidt jeg vet. Greit nok at Model 3 også kan leveres kjapt, men sist jeg sjekka fikk man ikke så mye Model 3 for 260.000,-.
Etter min mening er e-Golf for 260 000 kroner det beste elbilkjøpet man kan gjøre akkurat nå. Med adaptiv cruisekontroll og dynamiske frontlykter er den bedre utstyrt enn både Zoe og TM3 som er nevnt i denne tråden. Neste år kommer ID.3 naturligvis med mer rekkevidde og intelligente frontlykter men da må man jo ut med hundre tusen kroner mer.
Hvem og hvor selger til 260k?

Det var Møller Bil Hvam som hadde dette tilbudet.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

e-Stig

Sitat fra: hemi på onsdag 20. november 2019, klokken 14:02
egolf har rekkevidde som en i3 94ah... de koster <200 nå.

Har du link til en ny BMW i3 som koster under to hundre tusen kroner?
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

hemi

Sitat fra: e-Stig på lørdag 23. november 2019, klokken 00:00
Sitat fra: hemi på onsdag 20. november 2019, klokken 14:02
egolf har rekkevidde som en i3 94ah... de koster <200 nå.

Har du link til en ny BMW i3 som koster under to hundre tusen kroner?

i3 94ah som jeg nevner har ikke blitt solgt på en stund.

i3 120ah går vesentlig lenger enn egolf, den får du for 290-300 nå med alt utstyr.

Electric cars in Norway


nyogusikker

Hvem og hvor selger til 260k?
[/quote]

Gumpens auto (vw skien/bamle?) har black week til 269 000 nå

Rumpeldunk

Kan jo være at det tar seg litt opp igjen etter at du ikke får kjøpt den ny lenger.
Er vel ikke alle som er kjempeimponert over ID3 innvendig.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

e-Stig

Ser at den lokale Møller-forhandleren har kampanje på e-Golf exclusive til 315 000 kroner. Den er godt utstyrt, men jeg ville lagt på Dynaudio (kr 5000) og lakkering i annen farge (kr 5000). Hvis man i tillegg må kjøpe vinterdekk (kr 10 000) koster bilen 335 000 kroner. Dette er nesten det samme som vi betalte for e-Golf i august i fjor.

Selv om Møller prøver å få ut flest mulig e-Golf før ID.3 kommer syns jeg ikke de har ødelagt brukt markedet hvis man snakker om en reell prisnedgang på cirka 40 000 kroner siden i fjor.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Amatøren

 :+1:

Sjekke litt tidligere og da var det bare spesielle konfigurasjoner som var på kampanje. Mistenker at de vil førsøke å bli kvitt biler fra lager. Enten det er i Norge eller utlandet.

Kanskje de er redd for å brenne inne med de sa Norge som er det største enkelt markedet for de er folk veldig opptatt av å spesifisere selv.

Når nye ID.3 er på vei så bremset vel markedet kanskje veldig opp nedover i Europa.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

arthur

e-Golf Exclusive utsyrspakke inneholder følgende utstyr:

– Sportsseter i skinn
– Active info digitalt instrumentpanel
– Ryggekamera
– Adaptiv Cruise Control
– Navigasjon med 9,2" fargeskjerm
– Oppvarmet frontrute
– Varmepumpe
– Parkeringsensorer foran og bak
– Keyless nøkkelfri låsing med startknapp
– Ekstra mørke ruter bak
– Dynamiske LED-frontlys og nærlys m/dynamisk lysassistent
– Sikkerhetspakke med sporassistent og filskiftassisten

Pris 284.900,-

https://asker-barum.volkswagen.no/kampanjer-ny-bil/e-Golf/
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA