Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Møller har ødelagt bruktmarkedet for e-Golf reg før Deres kampanje

Startet av ykarlse1, onsdag 04. september 2019, klokken 15:57

« forrige - neste »

ladder

Skal gå til innkjøp av en e-Golf ganske snart, og etter det jeg har sett på finn, så burde det være mulig å få en meget godt utstyrt en til 300 000-310 000. (ny)

JohnnyQ


Hvem gidder å kjøpe brukt eGolf når Møller kjører kampanje?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Marzo

Sitat fra: JohnnyQ på onsdag 13. november 2019, klokken 07:29

Hvem gidder å kjøpe brukt eGolf når Møller kjører kampanje?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Sinnssykt godt tilbud, men hadde nok lett etter en med active info og skinn å lagt litt i mellom.

gak

Du må regne med 50.000 i verditap pr år de første årene hvis du kjøper ny e-golf. Kan hende at det blir en klassiker, men ville ikke gamblet på det.
Polo 2.5

jkirkebo

Sitat fra: gak på torsdag 14. november 2019, klokken 03:36
Du må regne med 50.000 i verditap pr år de første årene hvis du kjøper ny e-golf. Kan hende at det blir en klassiker, men ville ikke gamblet på det.

Ja, det blir fort dyrt å beholde bilen i kort tid. Vi solgte nettopp vår Leaf, kjøpt ny i 2011 for ca. 290k inkl. vinterdekk. Fikk 67k for den, så verditap ble 28.000,- pr. år. Det synes jeg var ganske pent. Tviler på at vi klarer det samme på en Tesla Model 3 vi kjøpte som erstatning til 425k ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

arthur

Sitat fra: gak på torsdag 14. november 2019, klokken 03:36
Du må regne med 50.000 i verditap pr år de første årene hvis du kjøper ny e-golf. Kan hende at det blir en klassiker, men ville ikke gamblet på det.

Så en ny e-golf til 250' kan man få to år gammel til 150', i så fall et godt kjøp etter mitt syn.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

gak

Sitat fra: arthur på torsdag 14. november 2019, klokken 07:01
Sitat fra: gak på torsdag 14. november 2019, klokken 03:36
Du må regne med 50.000 i verditap pr år de første årene hvis du kjøper ny e-golf. Kan hende at det blir en klassiker, men ville ikke gamblet på det.

Så en ny e-golf til 250' kan man få to år gammel til 150', i så fall et godt kjøp etter mitt syn.
Jeg er ikke helt sikker på hva du mener, men de som har kjøpt e-golf i år til 350 har opplevd et tap på 100.000 på mindre enn ett år. Hvis vw skulle fortsette å produsere e-golfen slik den er nå så kan de ikke forvente å få mer enn 150.000 om to år for en ny bil. Den kan selvfølgelig brukes, men den er allerede nå utdatert når det gjelder rekkevidde og ladefart for norske forhold. Mulig den kan exporteres til andre land da det ikke er produsert så mange av den.
Polo 2.5

Sondregunnar

Hei!

Har fått tilbud på denne kampanjemodellen av E-golf.
Tilbudet som følger:

Grunnpris: E-GOLF 136 HK EXCLUSIVE KAMP 288 000 *
Årsmodell: 2020
Registrering pr. 08-11-2019 PERSONBIL 2 400 * **
Farge: REFLEXSILVER MET 8E8E 4 900 *
Interiør: TITANBLACK TW
Norsk montert utstyr i følge spesifikasjon - MVA-fritatt 12 143 *
Frakt- og leveringsomkostninger 12 720 *
Totalt prisavslag 2 430
Total kjøpesum: 317 733

Ekstrautstyr
TONEDE VINDUER BAK, FRA B- SØYLEN
RYGGEKAMERA
SKINN VIENNA
KEYLESS ACCESS
ACTIVE INFO DISPLAY
SIKKERHETSPAKKE
DYNAMISKE LED FRONTLYKTER
KUNDEBESPARELSE 27.900,-

Norskmontert utstyr
15" CONTINENTAL U/PIGG N341 12 143 *
Detaljer: 02 VW ASPEN
Sum ekstrautstyr 12 143

Tilleggsinformasjon
Rabatt på tilleggsutstyr 2 430
Elektrisk rekkevidde: 230 Km
Forbruk blandet kjøring: 15,47 kWh/100km

Personlig synes jeg dette er et godt tilbud, man får da mye bil for pengene, men så har vi dette med den nye modellen ID.3 1st som kommer til sommeren.

Hva syns andre om tilbudet?
Hva tror dere vil skje med nybilprisen på E-golf når ID 3. 1st kommer for fult?

hemi

e-golf 300 er gammel og utdatert, dårlig lading/batteri/rekkevidde kontra alt annet i salg.
Den har jo knapt mer enn en e-up nå!  zoe knuser den, og koster mindre, samme gjør mange andre små, de har konkurranse fra seg selv i id.3 som du sier.


Magnus Hansen

Sitat fra: hemi på mandag 18. november 2019, klokken 14:56
e-golf 300 er gammel og utdatert, dårlig lading/batteri/rekkevidde kontra alt annet i salg.
Den har jo knapt mer enn en e-up nå!  zoe knuser den, og koster mindre, samme gjør mange andre små, de har konkurranse fra seg selv i id.3 som du sier.

Elbilteknisk er den jo åpenbart ikke cutting edge. Men det er fremdeles en fin bil med god kvalitetsfølelse og er god å kjøre. Zoe har jo noen svakheter på de punktene vil jeg påstå

Sondregunnar

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 18. november 2019, klokken 15:27
Sitat fra: hemi på mandag 18. november 2019, klokken 14:56
e-golf 300 er gammel og utdatert, dårlig lading/batteri/rekkevidde kontra alt annet i salg.
Den har jo knapt mer enn en e-up nå!  zoe knuser den, og koster mindre, samme gjør mange andre små, de har konkurranse fra seg selv i id.3 som du sier.

Elbilteknisk er den jo åpenbart ikke cutting edge. Men det er fremdeles en fin bil med god kvalitetsfølelse og er god å kjøre. Zoe har jo noen svakheter på de punktene vil jeg påstå

Er E-golfen tregere og lade enn andre? Er den heller ikke oppgradert "elbilteknisk"? (Setter det i hermetegn da det blir litt gresk for min del) Så en 2020 mod e-golf er ikke oppgradert med ny teknologi med andre ord? :)

Nilsern

e-Golf er en kjempebil for daglig bruk; god å kjøre, god komfort, passe stor og føles fortsatt litt "premium". Min påstand er at man får ikke bedre bil til pendling og kjøring av ungene for under 300k. Måles den derimot i rekkevidde og batteriteknologi så er den ut-datert. Har man to biler i familien så er e-golfen et godt valg, og så tar man den andre bilen på ferie. 

Prisutvikling videre våger jeg ikke spå noe om. Men e-golf eiere som har kjøpt ny før prisnedgang har hatt et fryktelig verditap siste året. Min strategi er nok pr i dag å "bruke den opp" istedenfor å ta verditapet nå-  da betyr verditapet lite...

hemi

2020 egolf lader på 1/4 til 1/5 av en model 3, dette er i beste fall.

I praksis har den ikke ordentlig batterivarme/kjølesystem, og om vintern blir det enda værre, min e-golf gikk under 15KW lading i -20 når den hadde stått ute, så kjørte 100% til 15% batteri og jeg ble stående i ladekø.

Jeg har bommet 2 ganger på bil uten skikkelig BMS (egolf og leaf) og gjør IKKE den tabben igjen, leaf 40 hadde jo faktisk batterivarmer, men der var problemet motsatt, batteriet var for varmt, der det alltid var for kaldt i e-golfen


Det er en grunn til at id.3 kommer, og det er en grunn til at de prisdumper gamle biler fra lager.

Det som trekker opp er at det er en golf, og folk kjøper det fordi det er trygt, mange folk vet ikke bedre/ og eller lever med begrensningene. Skal du aldri hurtiglade, og trenger ikke så mye rekkevidde er det jo OK

nosi1202

Jeg har en e-Golf 2019 modell som bil nr. 2. Jeg er absolutt enig at den ikke er banebrytende på noe som helst område elbilteknisk. Som bil derimot er det fullt på høyden eller bedre enn mye annet. Et annet punkt er at den koster 260.000,- ny nå. Det er ikke så mye annet som kan leveres på dagen som kan konkurrere med den totalpakka så vidt jeg vet. Greit nok at Model 3 også kan leveres kjapt, men sist jeg sjekka fikk man ikke så mye Model 3 for 260.000,-.


Edit: Selv valgte jeg leasing for å slippe å bekymre meg for hva Møller skulle finne på når ID.3 var på trappene. Leasing vil vel aldri bli spesielt lønnsomt, men jeg tror jammen meg ikke det blir så galt i dette tilfellet. 

2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

geear

Sitat fra: Sondregunnar på mandag 18. november 2019, klokken 14:15
Hei!

Har fått tilbud på denne kampanjemodellen av E-golf.
Tilbudet som følger:

Grunnpris: E-GOLF 136 HK EXCLUSIVE KAMP 288 000 *
Årsmodell: 2020
Registrering pr. 08-11-2019 PERSONBIL 2 400 * **
Farge: REFLEXSILVER MET 8E8E 4 900 *
Interiør: TITANBLACK TW
Norsk montert utstyr i følge spesifikasjon - MVA-fritatt 12 143 *
Frakt- og leveringsomkostninger 12 720 *
Totalt prisavslag 2 430
Total kjøpesum: 317 733

Ekstrautstyr
TONEDE VINDUER BAK, FRA B- SØYLEN
RYGGEKAMERA
SKINN VIENNA
KEYLESS ACCESS
ACTIVE INFO DISPLAY
SIKKERHETSPAKKE
DYNAMISKE LED FRONTLYKTER
KUNDEBESPARELSE 27.900,-

Norskmontert utstyr
15" CONTINENTAL U/PIGG N341 12 143 *
Detaljer: 02 VW ASPEN
Sum ekstrautstyr 12 143

Tilleggsinformasjon
Rabatt på tilleggsutstyr 2 430
Elektrisk rekkevidde: 230 Km
Forbruk blandet kjøring: 15,47 kWh/100km

Personlig synes jeg dette er et godt tilbud, man får da mye bil for pengene, men så har vi dette med den nye modellen ID.3 1st som kommer til sommeren.

Hva syns andre om tilbudet?
Hva tror dere vil skje med nybilprisen på E-golf når ID 3. 1st kommer for fult?
Personlig så syns jeg det er drøyt å betale 317k for en e-Golf i dag. Kanskje ikke galskap, og veldig avhengig av hvor lenge en skal ha den, men det er mye penger for en utgående modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA