Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leveringstid på brukte inventory biler

Startet av sanaru, onsdag 04. september 2019, klokken 12:08

« forrige - neste »

sanaru

Hei,
Jeg bestilte en brukt Tesla Model S75D for straks 4 uker siden. Før jeg bestilte bilen fikk jeg beskjed om at den står i Drammen. Jeg har ringt minst 3 ganger til delivery, og det eneste de sier at jeg "må være tålmodig". Hvordan har det slik at det skal ta over 4 uker å få levert ut en brukt bil? Er det noen som har erfaring med å kjøpe brukt bil fra Tesla inventory? Har dere fått noe kompensasjon for ventetiden? 
VW ID3 1ST PLUS
TMS 75D

Thomas Parsli

Mener du Inventory-biler som har gått noen titalls km?

Vi fikk vår levert i løpet av to uker samtidig som Tesla leverte ut hauger med Model 3, så det er sannsynligvis snakk om prioritering. Bilen skal i utgangspunktet bare klargjøres.

Hvis det derimot er en brukt bil (https://www.tesla.com/no_NO/inventory/used/ms) er vel det håpløst...
Kanskje det skal byttes deler (som er i bestilling), kanskje har de oppdaget karosserie eller lakkskader de vil fikse.

Hvis du ikke har en kontrakt med leveringstidspunkt tror jeg det er umulig å få kompensasjon.
Hvis du var forespeilet to uker og har solgt den gamle bilen, er det kanskje mulig å mase seg til lånebil -hvis Tesla føler de har gjort feil.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

sanaru

Bilen har gått 15k. Kan godt være at det er noen deler som må byttes, men da synes jeg Tesla burde ha sagt i fra.

Var forespeilet to uker og vi solgte gamle bilen 10 dager etter bestilling. Får vell mase meg til lånebil. Kjipt å måtte ta kollektivt da jeg kunne ha kjørt en Tesla....

Takk for svar :) 
VW ID3 1ST PLUS
TMS 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA