Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Aktivering av lading, TRD Værnes

Startet av CorsoDante, onsdag 04. september 2019, klokken 09:15

« forrige - neste »

CorsoDante

Hei,

Lading på Trondheim Lufthavn Værnes; Noen som kan bedyre hvordan man aktiverer en lader?

Apcoa administrerer parkering, mens Avinor administrerer lading (skal man tro laderen)...

Det er oppgitt en lettforståelig instruks på laderen, som forteller deg at du må laste ned Avinor-app'en, og starte lading derfra - via Min Profil.

Problemet er bare at jeg har saumfart hele appen, gjentatte ganger, uten å finne ut av hvor(dan) man trigger lading.

:-1:

Kan opplyse om at jeg har ringt Avinor (clueless), som ba meg kontakte Apcoa, som ba meg kontakte ''LadeiNorge'' (de mente at ladeinorge administrerte ladingen...).

Ser dog ikke ut til at man kan trigge lading via ladeinorge heller, da ladepunktene på Værnes ikke vises på ladekartet.

Ikke et stort problem, da jeg har mer enn nok juice til å komme meg hjem, men hadde vært kjekt å vite til fremtidig bruk.

Anyone?
TM3P "FSD"

drumfrodo

Er ikke noe aktivering av disse laderne. Er bare å plugge inn, så skal ladingen starte med en gang. Imidlertid har jeg opplevd ustabilitet på dem der man må plugge inn/ut et par ganger før det skjer noe, eller bytte til det andre uttaket på laderen (A/B-siden) for at det skal fungere.

En ting som imidlertid er irriterende er at det virker som ladingen bare kan initieres én gang per fysiske tilkobling. Plugget i før jeg reiste og satte ladegrensa til 60%. Tenkte å så øke til 90% via app før jeg reiste hjem, slik at bilen slapp å stå på 90% så lenge jeg var borte. Men det fungerte ikke, står bare "check power source" i appen (Tesla). Så, tydeligvis kan man ikke pause ladingen eller starte en ny ladesesjon på disse uten å koble fra/til igjen fysisk. Tommel ned for akkurat det.

CorsoDante

Sitat fra: drumfrodo på torsdag 12. september 2019, klokken 18:31
Er ikke noe aktivering av disse laderne. Er bare å plugge inn, så skal ladingen starte med en gang. Imidlertid har jeg opplevd ustabilitet på dem der man må plugge inn/ut et par ganger før det skjer noe, eller bytte til det andre uttaket på laderen (A/B-siden) for at det skal fungere.

En ting som imidlertid er irriterende er at det virker som ladingen bare kan initieres én gang per fysiske tilkobling. Plugget i før jeg reiste og satte ladegrensa til 60%. Tenkte å så øke til 90% via app før jeg reiste hjem, slik at bilen slapp å stå på 90% så lenge jeg var borte. Men det fungerte ikke, står bare "check power source" i appen (Tesla). Så, tydeligvis kan man ikke pause ladingen eller starte en ny ladesesjon på disse uten å koble fra/til igjen fysisk. Tommel ned for akkurat det.

Ahaa, får kjøre kabelen mer ut og inn nesten gang da, mange takk for svar! :)
TM3P "FSD"

Somni

At man ikke kan starte flere ladesessjoner er helt på tryne. Kommer nok ikke til å bruke laderene på Værnes da jeg ikke ønsker å stå med høy batteriprosent.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Olee

Håpløst ladeopplegg, da boksene (visstnok) stopper lading hvis det er mange som krever strøm, for så å starte igjen i "tur og orden". Problemet er bare at den starter ikke igjen av seg selv, på min bil i hvert fall. Må plugge ut og inn igjen... Har gitt beskjed til Avinor.

Wibla

Har ikke Avinor hatt stor suksess med ca samme løsning på Gardermoen? Burde vel kanskje spikret en fungerende løsning før man begynte å rulle de ut overalt...
2018 Tesla Model S 75D

jkirkebo

Sitat fra: Wibla på mandag 16. september 2019, klokken 11:30
Har ikke Avinor hatt stor suksess med ca samme løsning på Gardermoen? Burde vel kanskje spikret en fungerende løsning før man begynte å rulle de ut overalt...

Stor suksess på Gardermoen ja ;) Jeg skulle booke ladeplass på Gardermoen Parkering nå, men det var fullt. Avinors parkering er ikke et alternativ pga. denne helt idiotiske løsningen, så da blir det heller å ta en hurtiglading på veien hjem isteden og parkere på billig-plass hos GP.

Skal jeg betale for dyr parkering og lading skal jeg ha tilgang på strøm hele tiden jeg står der. Noe annet er helt uaktuelt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

vegardg

Helt bingo om man får startet lading. Stort sett får man rødt lys på boksen med en gang man plugger i. Dog virker det som at oddsen for å lykkes er større om man plugger i bilen FØR man plugger i ladeboksen. Det er erfaringen til flere bekjente også.

Forøvrig kan jeg fint starte lading på nytt ved å endre ladegrense i appen (TM3).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA