Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når vil SuC-stasjoner oppgraderes til 150kw i Europa?

Startet av elbil4nerds, lørdag 15. juni 2019, klokken 13:22

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Vhagar på onsdag 04. september 2019, klokken 13:11
En ting jeg ikke har fått med meg i denne 150kW debatten, ser noen i en tråd lurte på om bilen var oppdatert til/for CCS. Og da lurer jeg på en ting. Vil en X75 med nyeste software lade med ulik fart på en 150kW supercharger alt ettersom om den har den gamle ladeporten eller fått oppgradert til intern CCS port? Og vil eventuelt et CCS adapter ha noe å si til eller fra i samme scenario?
Kan ikke si noe sikkert, men i følge Tesla så skal en fortsette å bruke den vanlige "type 2"-kabelen på supercharger også etter CCS-konverteringen. Skulle ikke være noe poeng å bruke adapteret på SuC, heldigvis. Og jeg har allerede sett 118kW på min X75D uten CCS, før 150kW-oppgraderingen, så tviler på at det blir noen hastighetsforandring med CCS-oppgraderingen, bare at man faktisk kan lade på andre hurtigladere enn SuC, og ikke minst få høyere fart enn hva man gjorde med CHAdeMO-adapter.

Vhagar

Sitat fra: gr på torsdag 05. september 2019, klokken 10:38
Sitat fra: Vhagar på onsdag 04. september 2019, klokken 13:11
En ting jeg ikke har fått med meg i denne 150kW debatten, ser noen i en tråd lurte på om bilen var oppdatert til/for CCS. Og da lurer jeg på en ting. Vil en X75 med nyeste software lade med ulik fart på en 150kW supercharger alt ettersom om den har den gamle ladeporten eller fått oppgradert til intern CCS port? Og vil eventuelt et CCS adapter ha noe å si til eller fra i samme scenario?
Kan ikke si noe sikkert, men i følge Tesla så skal en fortsette å bruke den vanlige "type 2"-kabelen på supercharger også etter CCS-konverteringen. Skulle ikke være noe poeng å bruke adapteret på SuC, heldigvis. Og jeg har allerede sett 118kW på min X75D uten CCS, før 150kW-oppgraderingen, så tviler på at det blir noen hastighetsforandring med CCS-oppgraderingen, bare at man faktisk kan lade på andre hurtigladere enn SuC, og ikke minst få høyere fart enn hva man gjorde med CHAdeMO-adapter.

Ja har samme erfaring og oppfattning, takk for bekreftelsen.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

HKS

Sitat fra: tessy på torsdag 05. september 2019, klokken 10:32
X100d fra sept 2018. Var  oppe i 140kw i Arna på 25%, nå 133kw på 32% dette var gøy :-)
S90D fra september 2016.
Fikk 138 kW når jeg koblet til på Åndalsnes nå i helgen, Software var 2019.32.1. Hadde da navigert til superlader, og hadde rundt 150 km typical når jeg koblet til.

Edit: Har ikke CCS-mod på min bil.
Tesla Model 3 Long Range

ejo8210

#48
Ladet i går kveld min S75D og fikk 125 kW som maks men synes hastigheten sank raskt. Laget en liten video av printscreenene jeg tok på telefonen. Ladet bare til 65% da jeg ikke hadde behov for mer.

https://youtu.be/8N4xWcjyFws

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA