Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Chery Arrizo 5e

Startet av Daniel_0007, tirsdag 03. september 2019, klokken 09:00

« forrige - neste »

nightking

#15
Sitat fra: knut.aulie på fredag 11. oktober 2019, klokken 22:22
Fra en annen tråd;

Det er oppgitt 500 km rekkevidde, men NEDC er ca 400 og WLTP er 370

Temmelig grellt avvik!

Enig at dette er rart, å reklamere med 3 forskjellige rekkevidder. Du burde helt klart holdt seg til WLTP. Men den rekkevidden på 500km skal visst nok være noe de bruker i kina. Som skal være en form for eco mode i by kjøring. Regner med det kommer klarere frem i noen reklame fremover :)

nightking

Nå er første Chery arrizo 5e oppservert med norske skilter i Drammen :)

TorC

Kan ikke helt se for meg at dette blir en storselger i Norge. For 40 000,- mer får man Kona med lengre rekkevidde, laaaaangt mer utstyr og fra et merke som er etablert i Europa og Norge.

Man må være svært glad i Kina for å kjøpe en dårlig utstyrt Kina-bil idag for 300 000,-. Det er ingen tvil om at Olafer over det ganske land vil "vakne nå som kineserane kjem", men ikke til den prisen.

Utstyrsmessig og rekkeviddemessig kan den sammenliknes med en Zoe. Eneste store skillet et plassen. I det segmentet vil jeg tro pris er det viktigste.....
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

jman76

#18
Sitat fra: TorC på onsdag 23. oktober 2019, klokken 19:41
Kan ikke helt se for meg at dette blir en storselger i Norge. For 40 000,- mer får man Kona med lengre rekkevidde, laaaaangt mer utstyr og fra et merke som er etablert i Europa og Norge.

Man må være svært glad i Kina for å kjøpe en dårlig utstyrt Kina-bil idag for 300 000,-. Det er ingen tvil om at Olafer over det ganske land vil "vakne nå som kineserane kjem", men ikke til den prisen.

Utstyrsmessig og rekkeviddemessig kan den sammenliknes med en Zoe. Eneste store skillet et plassen. I det segmentet vil jeg tro pris er det viktigste.....

Litt enig, jeg tror den er 50.000 kroner for dyr, men det kan nok fort endre seg i løpet av et års tid. Tar nok ikke så lang tid før det kommer en kampanje, og det tyder vel på at Chery raskt kan komme med flere modeller til Norge.

Jeg har liten tro på at kvaliteten på det som kommer fra Kina nå er dårligere enn mye annet. De må konkurrere på pris, så noen enkle løsninger må de nok velge her og der, men det kan ikke gå på bekostning av sikkerheten.

Nå blir vel en rimelig stor andel av batterier i verden produsert i Kina per i dag, så de blir nok leveringsdyktige...

Trine2

https://rsabil.no/chery-arrizo/

Det er altså en utgående modell som man nå starter salg av i Norge? (se linken jeg postet tidligere)

EV-FTW

Det er vanskelig å svare ja eller nei på det spørsmålet. Fronten på den de selger, er lik den som er avbildet som 2020 mod. Derimot er ikke interiøret likt som 2020 mod, men heller ikke likt som bildet av den utgående modellen.
Så blir liksom ikke helt klok på det.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

nightking

Sitat fra: Øyst1 på lørdag 02. november 2019, klokken 16:28
Det er vanskelig å svare ja eller nei på det spørsmålet. Fronten på den de selger, er lik den som er avbildet som 2020 mod. Derimot er ikke interiøret likt som 2020 mod, men heller ikke likt som bildet av den utgående modellen.
Så blir liksom ikke helt klok på det.

Det er den modellen med nye fronten som skal selges. Kan du vise bilde av gamle vs nye interiøret så kan jeg se hva de har endret? Har noen bilder jeg har tatt, for å sammenligne :)

nightking

#22
Her ser du fronten på en registrert bil :)


EV-FTW

Øverste bildet er av det nye interiøret. Bildet i midten fra interiøret på utgående modell. Bildet nederst fra bilen som selges i Norge ( bilde hentet fra RSA sin hjemmeside for denne bilen her i Norge).
Som du ser er ikke interiøret i bilen som selges i Norge likt noen av de andre utgavene. Det er ikke så sprekt som i den nye modellen, men ikke så kjipt som i den utgående modellen.
Jeg tror vi i Norge har fått en bil med det nye utseendet, mens inni er det en oppdatert utgave av det gamle interiøret.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

nightking

#24
Sitat fra: Øyst1 på mandag 04. november 2019, klokken 23:44
Øverste bildet er av det nye interiøret. Bildet i midten fra interiøret på utgående modell. Bildet nederst fra bilen som selges i Norge ( bilde hentet fra RSA sin hjemmeside for denne bilen her i Norge).
Som du ser er ikke interiøret i bilen som selges i Norge likt noen av de andre utgavene. Det er ikke så sprekt som i den nye modellen, men ikke så kjipt som i den utgående modellen.
Jeg tror vi i Norge har fått en bil med det nye utseendet, mens inni er det en oppdatert utgave av det gamle interiøret.

Gjenstår å se. Den røde i Norge er bare en "kinesisk" spec utgave som er sendt hit for test (er hvertfall facelift front) for å klargjøre for DC lading osv... Hvordan de som faktisk skal selges her ser ut innvendig, må vi se når de ankommer. Er rett rundt hjørnet :)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#25
Sitat fra: nightking på lørdag 12. oktober 2019, klokken 23:02
Sitat fra: knut.aulie på fredag 11. oktober 2019, klokken 22:22
Fra en annen tråd;

Det er oppgitt 500 km rekkevidde, men NEDC er ca 400 og WLTP er 370

Temmelig grellt avvik!

Enig at dette er rart, å reklamere med 3 forskjellige rekkevidder. Du burde helt klart holdt seg til WLTP. Men den rekkevidden på 500km skal visst nok være noe de bruker i kina. Som skal være en form for eco mode i by kjøring. Regner med det kommer klarere frem i noen reklame fremover :)

I Kina brukes kun rekkevidde fra NEDC for blandet kjøring. Ukjent for kinesere at man forsøker å påstå noe annet; dvs å kun oppgi bykjøring eller andre "spesialiteter" RSA har funnet på (hentet fra ra kveldens sosiale runde i Singapore med mange kinesere fra ulike byer/regioner og vi har diskutert elbiler i tre timer.. )

nightking

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på onsdag 06. november 2019, klokken 14:56
Sitat fra: nightking på lørdag 12. oktober 2019, klokken 23:02
Sitat fra: knut.aulie på fredag 11. oktober 2019, klokken 22:22
Fra en annen tråd;

Det er oppgitt 500 km rekkevidde, men NEDC er ca 400 og WLTP er 370

Temmelig grellt avvik!

Enig at dette er rart, å reklamere med 3 forskjellige rekkevidder. Du burde helt klart holdt seg til WLTP. Men den rekkevidden på 500km skal visst nok være noe de bruker i kina. Som skal være en form for eco mode i by kjøring. Regner med det kommer klarere frem i noen reklame fremover :)

I Kina brukes kun rekkevidde fra NEDC for blandet kjøring. Ukjent for kinesere at man forsøker å påstå noe annet; dvs å kun oppgi bykjøring eller andre "spesialiteter" RSA har funnet på (hentet fra ra kveldens sosiale runde i Singapore med mange kinesere fra ulike byer/regioner og vi har diskutert elbiler i tre timer.. )

Fortsatt så oppgir de en rekkevidde på 500km som henviser til en kjøresyklus. Ser ut som det gjelder "cruising range". Så det er vel strengt tatt ikke noe RSA har funnet opp. Men er vel uansett åssen du vrir på det 371km i WLTP som gjelder ;)

Du kan ikke vise dette vedlegget.


Counterpointer

Sitat fra: nightking på onsdag 06. november 2019, klokken 22:23
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på onsdag 06. november 2019, klokken 14:56
Sitat fra: nightking på lørdag 12. oktober 2019, klokken 23:02
Sitat fra: knut.aulie på fredag 11. oktober 2019, klokken 22:22
Fra en annen tråd;

Det er oppgitt 500 km rekkevidde, men NEDC er ca 400 og WLTP er 370

Temmelig grellt avvik!

Enig at dette er rart, å reklamere med 3 forskjellige rekkevidder. Du burde helt klart holdt seg til WLTP. Men den rekkevidden på 500km skal visst nok være noe de bruker i kina. Som skal være en form for eco mode i by kjøring. Regner med det kommer klarere frem i noen reklame fremover :)

I Kina brukes kun rekkevidde fra NEDC for blandet kjøring. Ukjent for kinesere at man forsøker å påstå noe annet; dvs å kun oppgi bykjøring eller andre "spesialiteter" RSA har funnet på (hentet fra ra kveldens sosiale runde i Singapore med mange kinesere fra ulike byer/regioner og vi har diskutert elbiler i tre timer.. )

Fortsatt så oppgir de en rekkevidde på 500km som henviser til en kjøresyklus. Ser ut som det gjelder "cruising range". Så det er vel strengt tatt ikke noe RSA har funnet opp. Men er vel uansett åssen du vrir på det 371km i WLTP som gjelder ;)

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hvis de vil dra denne typen videre så kan de jo ta «roling range» som kan være uendelig
Eller hvorfor ikke «hypermiling range»

Sukk...

Counterpointer

Sitat fra: nightking på onsdag 06. november 2019, klokken 22:23
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på onsdag 06. november 2019, klokken 14:56
Sitat fra: nightking på lørdag 12. oktober 2019, klokken 23:02
Sitat fra: knut.aulie på fredag 11. oktober 2019, klokken 22:22
Fra en annen tråd;

Det er oppgitt 500 km rekkevidde, men NEDC er ca 400 og WLTP er 370

Temmelig grellt avvik!

Enig at dette er rart, å reklamere med 3 forskjellige rekkevidder. Du burde helt klart holdt seg til WLTP. Men den rekkevidden på 500km skal visst nok være noe de bruker i kina. Som skal være en form for eco mode i by kjøring. Regner med det kommer klarere frem i noen reklame fremover :)

I Kina brukes kun rekkevidde fra NEDC for blandet kjøring. Ukjent for kinesere at man forsøker å påstå noe annet; dvs å kun oppgi bykjøring eller andre "spesialiteter" RSA har funnet på (hentet fra ra kveldens sosiale runde i Singapore med mange kinesere fra ulike byer/regioner og vi har diskutert elbiler i tre timer.. )

Fortsatt så oppgir de en rekkevidde på 500km som henviser til en kjøresyklus. Ser ut som det gjelder "cruising range". Så det er vel strengt tatt ikke noe RSA har funnet opp. Men er vel uansett åssen du vrir på det 371km i WLTP som gjelder ;)

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hvis de vil dra denne typen videre så kan de jo ta «roling range» som kan være uendelig
Eller hvorfor ikke «hypermiling range»

Sukk...

Counterpointer

Sitat fra: nightking på onsdag 06. november 2019, klokken 22:23
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på onsdag 06. november 2019, klokken 14:56
Sitat fra: nightking på lørdag 12. oktober 2019, klokken 23:02
Sitat fra: knut.aulie på fredag 11. oktober 2019, klokken 22:22
Fra en annen tråd;

Det er oppgitt 500 km rekkevidde, men NEDC er ca 400 og WLTP er 370

Temmelig grellt avvik!

Enig at dette er rart, å reklamere med 3 forskjellige rekkevidder. Du burde helt klart holdt seg til WLTP. Men den rekkevidden på 500km skal visst nok være noe de bruker i kina. Som skal være en form for eco mode i by kjøring. Regner med det kommer klarere frem i noen reklame fremover :)

I Kina brukes kun rekkevidde fra NEDC for blandet kjøring. Ukjent for kinesere at man forsøker å påstå noe annet; dvs å kun oppgi bykjøring eller andre "spesialiteter" RSA har funnet på (hentet fra ra kveldens sosiale runde i Singapore med mange kinesere fra ulike byer/regioner og vi har diskutert elbiler i tre timer.. )

Fortsatt så oppgir de en rekkevidde på 500km som henviser til en kjøresyklus. Ser ut som det gjelder "cruising range". Så det er vel strengt tatt ikke noe RSA har funnet opp. Men er vel uansett åssen du vrir på det 371km i WLTP som gjelder ;)

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hvis de vil dra denne typen videre så kan de jo ta «roling range» som kan være uendelig
Eller hvorfor ikke «hypermiling range»

Sukk...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA