Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Etron 50 Kampanje : Fikk dere 19” eller 20” Vinterhjul?

Startet av Fossilbil, tirsdag 03. september 2019, klokken 07:07

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Kim Morten på mandag 16. september 2019, klokken 14:18
Jeg fikk begge deler. Når jeg snakket med Møller Ensjø kunne jeg få det med uten å velge finansiering, men når jeg var hos Erik Arnesen Bryn måtte jeg inngå avtale om finansiering. Denne kan betales ned akkurat som du vil.

PS: Jeg handlet hos Erik Arnesen Bryn
Problemet er vel at det ligger etableringskostnader knyttet til finansiering. Så det er penger rett ut av vinduet hvis lånet blir nedbetalt etter at man har gått ut døra til butikken.

Kim Morten

Det er riktig, men det er for meg totalprisen som er viktigst. Totalprisen ble bedre for meg hos EA Bryn enn hos Møller på tross av etableringsgebyr..
Sort E-Golf
Oslo

d58palset

Sitat fra: Kim Morten på tirsdag 17. september 2019, klokken 12:22
Det er riktig, men det er for meg totalprisen som er viktigst. Totalprisen ble bedre for meg hos EA Bryn enn hos Møller på tross av etableringsgebyr..

Fikk du rabatt også?
Eller bare vanlig pris + rente + vinterdekk?

Trond.m

Noen som vet hvilke alternative dekk man kan velge.

Nokian R3 kommer normalt godt ut både når det gjelder støy og rullemotstand. Er dette et dekk man kan velge i kampanjen ?

gak

Jeg har ikke bestilt vinterdekk hos audi, men i flg selger skal bilen leveres i januar. Blir den da levert med vinterdekk eller må den stå i butikken til det blir vår i bakken? Jeg ønsker ikke å prate med selgeren for jeg har inntrykk av at prisen går opp for hver gang det er kontakt:)
Polo 2.5

Trond.m

Når bilen bilen er betalt og registrert er det din eiendom og du kan gjøre som du vil. Den blir levert på sommerdekk, men du kan naturligvis kjøre den hjem eller til et dekkverksted for egen risiko uansett føre. Alternativt ville jeg kjøpt dekk eller komplette vinterhjul et annet sted og levert det slik at det ble satt på under klargjøringen. Det er vel ikke urimelig om de gjør det som en service når du kjøper en så dyr bil, men i verste fall er det vel ikke mange kroner de tar for jobben.

Forstår ikke hva som går opp i pris heller, med mindre du selv endrer bestillingen hver gang du snakker med selger og legger til mer utstyr  ;)

gak

Ja hver gang jeg har pratet med selger har jeg lagt til utstyr:) Jeg har sjekket litt på nett og kan få felg og dekkpakke fra 11-12k, men vurderer å kjøre på piggfrie vinterdekk hele året. Da kan jeg bare få skiftet dekk på originalfelgene. Kjører lite (ca. 4-5kkm)og stort sett i lokalområdet. 
Polo 2.5

Trond.m

Sitat fra: gak på torsdag 26. september 2019, klokken 14:39
Ja hver gang jeg har pratet med selger har jeg lagt til utstyr:) Jeg har sjekket litt på nett og kan få felg og dekkpakke fra 11-12k, men vurderer å kjøre på piggfrie vinterdekk hele året. Da kan jeg bare få skiftet dekk på originalfelgene. Kjører lite (ca. 4-5kkm)og stort sett i lokalområdet.
Antar at du bestilte Launch edition da, for ellers er det vel slik at man får med vinterdekk-pakke (ved finansiering gjennom Møller). Det lånet kan jo nedbetales med en gang og da er det vel den rimeligste måten å skaffe vinterhjul på  :+1:

Kåre Knatten

Sitat fra: gak på torsdag 26. september 2019, klokken 14:39
Ja hver gang jeg har pratet med selger har jeg lagt til utstyr:) Jeg har sjekket litt på nett og kan få felg og dekkpakke fra 11-12k, men vurderer å kjøre på piggfrie vinterdekk hele året. Da kan jeg bare få skiftet dekk på originalfelgene. Kjører lite (ca. 4-5kkm)og stort sett i lokalområdet.
Da bør du lese deg litt opp på piggfrie vinterdekks elendig bremseegenskaper på sommerføre. Kan beskrives med et ord, risikosport.

gak

Sitat fra: Kåre Knatten på torsdag 26. september 2019, klokken 15:09
Sitat fra: gak på torsdag 26. september 2019, klokken 14:39
Ja hver gang jeg har pratet med selger har jeg lagt til utstyr:) Jeg har sjekket litt på nett og kan få felg og dekkpakke fra 11-12k, men vurderer å kjøre på piggfrie vinterdekk hele året. Da kan jeg bare få skiftet dekk på originalfelgene. Kjører lite (ca. 4-5kkm)og stort sett i lokalområdet.
Da bør du lese deg litt opp på piggfrie vinterdekks elendig bremseegenskaper på sommerføre. Kan beskrives med et ord, risikosport.
Ja vet det er risiko, men den er akseptabel for min del. Lovlig er det også:)
Polo 2.5

gak

Sitat fra: TM på torsdag 26. september 2019, klokken 14:55
Sitat fra: gak på torsdag 26. september 2019, klokken 14:39
Ja hver gang jeg har pratet med selger har jeg lagt til utstyr:) Jeg har sjekket litt på nett og kan få felg og dekkpakke fra 11-12k, men vurderer å kjøre på piggfrie vinterdekk hele året. Da kan jeg bare få skiftet dekk på originalfelgene. Kjører lite (ca. 4-5kkm)og stort sett i lokalområdet.
Antar at du bestilte Launch edition da, for ellers er det vel slik at man får med vinterdekk-pakke (ved finansiering gjennom Møller). Det lånet kan jo nedbetales med en gang og da er det vel den rimeligste måten å skaffe vinterhjul på  :+1:
Takker. Jeg skal sjekke den muligheten.
Polo 2.5

daktari

Sitat fra: gak på torsdag 26. september 2019, klokken 15:25
Sitat fra: Kåre Knatten på torsdag 26. september 2019, klokken 15:09
Sitat fra: gak på torsdag 26. september 2019, klokken 14:39
Ja hver gang jeg har pratet med selger har jeg lagt til utstyr:) Jeg har sjekket litt på nett og kan få felg og dekkpakke fra 11-12k, men vurderer å kjøre på piggfrie vinterdekk hele året. Da kan jeg bare få skiftet dekk på originalfelgene. Kjører lite (ca. 4-5kkm)og stort sett i lokalområdet.
Da bør du lese deg litt opp på piggfrie vinterdekks elendig bremseegenskaper på sommerføre. Kan beskrives med et ord, risikosport.
Ja vet det er risiko, men den er akseptabel for min del. Lovlig er det også:)
Det er ikke åpenbart at det er lovlig hvis du ikke klarer stoppe en dag dekkene fungerer for dårlig. Farten skal tilpasses forholdene osv. og det innebærer lavere fart med vinterdekk på sommeren. I tillegg blir alle biler ganske udigg å kjøre med myke vinterdekk på sommeren.
Dropp heller noe unødvendig utstyr (metallic lakk...) eller kjøp en billigere bil. Vent bare et halvt år og få e-tron 50 kastet etter deg brukt når folk opplever at den har for kort rekkevidde for dem.
Kanskje let heller etter originale 19" hjulsett på finn.no, de som skal ha store hjul selger dem grisebillig.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kåre Knatten

Les siste nummer av Bil, bremselengde våt vei 28 m med sommerdekk, 57 m med lovlige piggfrie vinterdekk. Hastighet 80 km med VW golf. Tenk på det når bilen foran deg bremser og du sitter i en E-tron på rundt 2,5 tonn.

Trond.m

Tipper at budskapet er oppfattet. Skal man kjøre trygt på virkelig glatt føre er det piggdekk som gjelder. På is er bremselengden på de beste piggdekkene ca. halvparten av de beste piggfrie. Vurderer derfor piggdekk på denne bilen, og jeg gør ut fra at den er så godt støydempet at det ikke går vesentlig ut over komfort. Noen som har erfaring (det er vel tvilsomt) eller synspunkter ?

tromsø

Piggdekk er klart best på is ja. Men hvis man har muligheten å velge å la bilen stå de dager det er isføre så mener jeg at med tanke på miljøet og rekkevidden så er piggfrie best.

Vi må ikke kjøre hver dag så da velger vi piggfrie men skjønner at ikke alle har den muligheten.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA