Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Giga factory 3

Startet av JorEl, mandag 02. september 2019, klokken 19:53

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Noe skjer med GF3 i Kina, nytt lager eller bil eller batteri produksjon...litt treg kar, men er det noe i det?
https://youtu.be/NLNByKaHZdo?t=73
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OhmPaPa

Tror det er for lite til enda en linje for bilproduksjon. Men kan vel være batteri, seter, dashboard hvasomhelst av deleproduksjon egentlig. Eller mere lager. Eller administrasjon.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Litt nærmere, eller som cra sier i en annen tråd; på et eller annet tidpunkt starter man produksjonen i morgen :)
https://www.teslarati.com/tesla-gigafactory-3-model-3-trial-assembly-photos/
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Tiger123


Han synes det er merkelig at Tesla stopper produksjonen av billigste model 3 i USA, da de pleier å starte med den dyreste modellen pga den har høyest profit. Svaret på dette må jo være fraktkostnader. De kan jo "starte" med å selge de dyreste der og da behøver ikke fabrikken levere ut std versjonen på en god stund ennå.

emurof

Siden ingen kom med noen kjapp oppsummering om hva det er snakk om her, så påstås det i YouTube-videoen JorEl la ut sist at USA vil slutte å produsere den billigste varianten i USA. Først trodde jeg han påstod at SR-varianten ikke vil være tilgjengelig i USA lenger (siden det omtaltes som "News"), men det han egentlig snakker om er at de vil produsere SR for Kina i Kina og ikke i USA. De vil fortsatt produsere SR for andre markeder i USA.

Og ingenting av dette er merkelig eller uventet. De har vel hele tiden sagt at det kun er SR-varianten som vil produseres i Kina. LR/P vil fortsatt produseres i USA og sendes over til Kina derfra.

Handyman

Sitat fra: emurof på mandag 07. oktober 2019, klokken 09:34
Siden ingen kom med noen kjapp oppsummering om hva det er snakk om her, så påstås det i YouTube-videoen JorEl la ut sist at USA vil slutte å produsere den billigste varianten i USA. Først trodde jeg han påstod at SR-varianten ikke vil være tilgjengelig i USA lenger (siden det omtaltes som "News"), men det han egentlig snakker om er at de vil produsere SR for Kina i Kina og ikke i USA. De vil fortsatt produsere SR for andre markeder i USA.

Og ingenting av dette er merkelig eller uventet. De har vel hele tiden sagt at det kun er SR-varianten som vil produseres i Kina. LR/P vil fortsatt produseres i USA og sendes over til Kina derfra.
Takk for sammendraget, mye bedre enn kun en link til en video! Det orker jeg som regel ikke starte på en gang.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA