Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla lover belønning for hjelp til salgsarbeidet - men får du den?

Startet av Odd G., søndag 08. desember 2019, klokken 21:48

« forrige - neste »

Odd G.

Jeg var lovet 1500km fri Supecharger lading, dersom en venn benyttet seg av min Referral link, når han bestilte ny Telsa. Den ble benyttet og min Tesla app viste at jeg hadde fått 1.500 fri Supercharger km. På min Tesla konto står det at jeg har henvist en venn 19.5 2019 som hentet ut sin bil 26. august 2019.

På min konto står det ikke at jeg har er tildelt fri km, men tenkte det må være feil. Overraskelsen var stor da jeg fikk faktura for bruk av Superchargere i oktober Kontaktet Tesla gjennom chattefunksjonen.

Tesla opplyste at jeg ikke hadde fått noen premie, ingenting var registrert. Etterhvert ser de at min venn har kjøpt Tesla og har fått referral link fra meg. De forklarer at det må ha skjedd en registrerings feil. Dette kunne ikke Tesla support fikse og ble bedt om må sende en mail til konto support - fikk email adressen. Sender mail og får vite at oppgitt mailadresse bare kan benyttes av Tesla ansatte. Prøver en annen oppgitt mailadresse og får straks en hyggelig "robotmail" som forteller at min sak skal behandles så fort som mulig.
I dag er over en måned siden jeg kontaktet support, har skrevet flere mailer. På fredag fikk jeg ny faktura for bruk av Superchargere.

Det hele er en vits - ikke får jeg registrert premie for utført slagsreklame. Ikke er det mulig å få rettet feil opp feil gjort av Tesla. Kundene må jeg betale faktura for ikke å bli utstengt for bruk av Superchargere.

Har ingen tro på at Tesla refunderer noe som helst og de 1.500km kan jeg se langt etter. Kundersrviece - det er ..... det
Odd G.

Tesla X 75D 2018
Tesla S 75D 2018 (Solgt)
Tesla S 75D 2017 (Solgt)
Tesla Model 3 Long Range (Solgt)
Tesla S 85D 2015 (Solgt)
Nissan Leaf 2013

1000kwh

Har alltid fått raskt svar på referralprogram@tesla.com, hyggelige folk og de har fikset ting. Men det kan ta litt tid :)

Du får sikkert dine 1500km, men kanskje ikke så raskt som ønskelig.

Odd G.

Jo selvsagt kan jeg kontakte Referral - igjen - fikk denne for over 1 måned siden

"Thank you for contacting Tesla about its Referral Program. We have received your inquiry and will respond in the order it was received. We appreciate your patience while we work to fulfill your referral awards. Thank you for accelerating the world's transition to sustainable energy.

Please visit our Referral Program Support page for answers to many frequently asked questions."
Odd G.

Tesla X 75D 2018
Tesla S 75D 2018 (Solgt)
Tesla S 75D 2017 (Solgt)
Tesla Model 3 Long Range (Solgt)
Tesla S 85D 2015 (Solgt)
Nissan Leaf 2013

geear

Virker litt variabel derfra og, men mas en gang til. Jeg har fått god oppfølging nå ift. forrige referralrunde. Men du må være obs på at alt som har med referrals å gjøre tar fryktelig lang tid. Jeg fikk for eksempel referralgave fra februar i dag, og det var en bønsj til med personer på den lista der jeg signerte mottak. Altså fra tidligere runde med fysiske gaver.

Øyvind.h

Jeg har også mast på referral teamet noen ganger. Premiene har vel tatt ett år + å motta, men mener gratis lading er blitt oppdatert for andre relativt raskt.
Spørsmålet blir hvor mye innsats man skal legge ned for å få de 4-500,- man skulle hatt. Noen mailer kan man vel unne seg.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

emurof

Send en ny mail hver uke frem til du får svar? Eventuelt hver dag hvis det går noen uker.

Espen Hugaas Andersen

Har aldri purret, og har alltid fått det jeg har krav på, til slutt.

Men i dette tilfellet er det riktig å purre, når noe er feilregistrert.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Handyman

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. desember 2019, klokken 13:55
Jeg har også mast på referral teamet noen ganger. Premiene har vel tatt ett år + å motta, men mener gratis lading er blitt oppdatert for andre relativt raskt.
Spørsmålet blir hvor mye innsats man skal legge ned for å få de 4-500,- man skulle hatt. Noen mailer kan man vel unne seg.
Usikker på hvordan de regner dette ut, men dersom de legger Rated range forbruket til grunn, blir det 225kWt for 1500km, med 1.7kr pr kW på SuC gir det en verdi på 382,- ikke allverdens. Men hvis ladingen erstatter hjemmelading er blir verdien vesentlig mindre.
Gyldigheten er også bare 6 mnd.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ryback

Jeg kjøpte min bil da det var 4x bonus på referral. Jeg brukte en link jeg fikk av en kamerat. Da levering nærmet deg ringte Tesla meg for å avtale nærmere og jeg spurte om referral var registrert, noe de bekreftet. Nå er det gått 5mnd og vi fikk ikke noe referral bonus noen av oss. Jeg var innom service senteret og de ba meg supercharge og sjekke om jeg de belastet kredittkortet. Kredittkortet ble belastet og jeg dro tilbake til SC. Der fikk jeg e-postadressen til den i salgsteamet som jeg hadde snakket med på telefonen. Jeg sendte mail og han svarte at referral ikke var registrert og at det ikke gikk an å etterregistrere. Jeg svarte at jeg ikke godtok det svaret og jeg fikk aldri noe svar.
Jeg er temmelig lei av den elendige servicen Tesla gir meg på alle fronter!

emurof

Sitat fra: ryback på tirsdag 10. desember 2019, klokken 22:20
Jeg kjøpte min bil da det var 4x bonus på referral. Jeg brukte en link jeg fikk av en kamerat. Da levering nærmet deg ringte Tesla meg for å avtale nærmere og jeg spurte om referral var registrert, noe de bekreftet. Nå er det gått 5mnd og vi fikk ikke noe referral bonus noen av oss. Jeg var innom service senteret og de ba meg supercharge og sjekke om jeg de belastet kredittkortet. Kredittkortet ble belastet og jeg dro tilbake til SC. Der fikk jeg e-postadressen til den i salgsteamet som jeg hadde snakket med på telefonen. Jeg sendte mail og han svarte at referral ikke var registrert og at det ikke gikk an å etterregistrere. Jeg svarte at jeg ikke godtok det svaret og jeg fikk aldri noe svar.
Jeg er temmelig lei av den elendige servicen Tesla gir meg på alle fronter!

Du sendte vel ny mail og påpekte at du har krav på dette? Mas til de gir seg.

Jeronan

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. desember 2019, klokken 13:55
Jeg har også mast på referral teamet noen ganger. Premiene har vel tatt ett år + å motta, men mener gratis lading er blitt oppdatert for andre relativt raskt.
Spørsmålet blir hvor mye innsats man skal legge ned for å få de 4-500,- man skulle hatt. Noen mailer kan man vel unne seg.

I am still waiting for my 2nd wallbox. 14 months and counting. took about 10 months for the first referral wallbox to arrive.
Tesla no longer responds on their referal email address either.
So I have a feeling I will never see this 2nd wallbox being delivered to me.  :(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

1000kwh

Sitat fra: Jeronan på onsdag 18. desember 2019, klokken 12:33
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. desember 2019, klokken 13:55
Jeg har også mast på referral teamet noen ganger. Premiene har vel tatt ett år + å motta, men mener gratis lading er blitt oppdatert for andre relativt raskt.
Spørsmålet blir hvor mye innsats man skal legge ned for å få de 4-500,- man skulle hatt. Noen mailer kan man vel unne seg.

I am still waiting for my 2nd wallbox. 14 months and counting. took about 10 months for the first referral wallbox to arrive.
Tesla no longer responds on their referal email address either.
So I have a feeling I will never see this 2nd wallbox being delivered to me.  :(
Jeg fikk bare en melding fra DHL, så tror det har en liste de jobber seg gjennom

Cned86

Sitat fra: Jeronan på onsdag 18. desember 2019, klokken 12:33
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. desember 2019, klokken 13:55
Jeg har også mast på referral teamet noen ganger. Premiene har vel tatt ett år + å motta, men mener gratis lading er blitt oppdatert for andre relativt raskt.
Spørsmålet blir hvor mye innsats man skal legge ned for å få de 4-500,- man skulle hatt. Noen mailer kan man vel unne seg.

I am still waiting for my 2nd wallbox. 14 months and counting. took about 10 months for the first referral wallbox to arrive.
Tesla no longer responds on their referal email address either.
So I have a feeling I will never see this 2nd wallbox being delivered to me.  :(
Merkelig at det er så forskjellige på hvem dem sender premie til. Jeg trodde det hvertfall var minst 6mnd å vente på en wallboks,så jeg kjøpte meg en via finn så jeg kunne få skikkelig ladefaseliteter hjemme. Men tror ikke det gikk mer en 2mnd før jeg fikk den. DHL kom med den på døra.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA