Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert utbedringskostnad 70.000,-

Startet av noGas, mandag 02. september 2019, klokken 16:37

« forrige - neste »

noGas

Hei,

Fikk nettopp en telefon fra Tesla, hvor de estimerer en utbedringskostnad på ca 70.000,-
Symptomet på feilen er at bilen(2014 P85+) mener "both pedals pressed at the same time", uansett situasjon og feilen er korrodert ledningsnett etter vannlekkasje. Bilen har ikke vannlekkasje nå, den er tørr.

Bilen hadde en vannlekkasje fra panotaket i Juni 2017, hvor Tesla byttet pakning på panotaket. De skulle også bytte setet på bilen(det ble aldri gjort). Jeg har alle dokumentene osv fra Service, dette ble gjort i garantiperioden.

Har jeg noe case her, ettersom deres reperasjonsjobb med vannlekkasjen i 2017 nå har utviklet seg til korrodert ledningsnett?

Takk:)

BMW850

Vil absolutt mene at du har en følgeskade og en opplagt sak utifra opplysningene du gir. Men Tesla har blitt vanskelig i det siste har jeg forstått med tanke på kostnader. Synes det er urimelig hvis de ikke tar ansvaret her...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

boppus

Du har en rimelig vanntett sak. De har ikke rettet alle feilene etter lekkasjen den gang da.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

noGas

Jeg håper virkelig dere har rett. Står litt på bar bakke her. Vet ikke hvordan jeg får kontakt med de engang.

Starter med forbrukerrådet, så advokat. Har jo plutselig fått 69k til advokat .

Sandvika

Kjør på. Om det du sier er riktig så bør bevisbyrden ligge på dem at dette ikke er relatert. Som andre  her sier, Tesla gjør alt de kan for å få et dårligst mulig rykte. Det frustrerende er at en voksen person hos Tesla kunne vurdert saken din og nok tatt ansvar, men nå møter du ( om du kommer gjennom) en ungdom uten vilje eller evne til å vurdere saker opp mot forbrukerrettigheter eller sunn fornuft.

Kan forøvrig ikke huske sist jeg fikk oppdatering når bilen var inne, eller kundetilfredsskjema etter at bilen kom ut.

Motorwatt

En annen ting er at Tesla også har begynt å kalle garantireparasjoner for "Goodwill". Muligens for å slippe garanti på utførte reparasjoner. Ikke bra (eller også kalt; veldig dårlig). De prøvde seg på meg ved en bremsefeil jeg hadde, men jeg nektet å skrive under før det ble korrigert.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Sulle

Det er ikke noe nytt. De har kalt alle reparasjoner som de ikke har tatt betalt for, for "Goodwill" så lenge jeg har hatt Tesla.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Motorwatt

Hvis det er "goodwill", og ikke garantireparasjon, hva da med en eventuell klage på arbeidet i ettertid? Definisjonen av goodwill er vel da at det ikke er en feil de har utbedret, men bare gjort av ren og skjær godvilje. De fjernet det iallfall på min arbeidsordre.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Sitat fra: Motorwatt på mandag 02. september 2019, klokken 20:25
Hvis det er "goodwill", og ikke garantireparasjon, hva da med en eventuell klage på arbeidet i ettertid? Definisjonen av goodwill er vel da at det ikke er en feil de har utbedret, men bare gjort av ren og skjær godvilje. De fjernet det iallfall på min arbeidsordre.
Ingenting nytt med denne formuleringen som de sikkert har arvet fra USA..

Tuxedo

Ja, de har alltid kalt garantireparasjiner "goodwill".

Muffinman

Nei, da står det "warranty". Men begrepene sjongleres så det er ikke så godt å bli klok.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA