Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Etter prøvekjøring - noen få minuser

Startet av Moas, mandag 02. september 2019, klokken 11:55

« forrige - neste »

Moas

Jeg synes det kom litt for mye lyd fra drivverket, spesielt under regenerering. Merkelig at Audi ikke klarer å få bort slike lyder når koreanske biler har mye mindre av dette (bilen er jo ganske stillegående så alt annet blir dermed "forsterket").

Hva tenker dere?
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

SurSnasen

Tenker at dette "problemet" er svært marginalt. Det høres, men ikke høyt. Har man på radio/musikk, ungene prater i baksetet, eller kjerringa i sedvanlig stil plaprer i vei, høres ikke drivverkslyden (el-motor-lyden). Og det er bare i lav hastighet den høres.

daktari

Min erfaring er at lyd fra drivverk endres litt med km-stand. Så det kan gå seg til eller bli mer (som på min). Det varierer også mellom biler.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Crown

Er bare i lav fart og svært lite plagsomt for min del, men det blir interessant om e-tron 50 har samme lyden, hvis den har forskjellig motor bak. Det er jo der det kommer fra.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

elektro

Hvis noe, må det være at man kan høre en viss «uling» (med fare for å overdrive) når man f.eks. kjører i rundt 50 km/t med vedvarende gasspådrag, f.eks. opp en lang, bratt bakke uten musikk eller prat. I alle fall i min bil. Men tror ikke jeg hadde tenkt på det hvis det ikke hadde vært nevnt her. Det er ulempen med forum.. ;) Ved oppbremsing synes jeg den metalliske, futuristiske lyden bare er kul. Det var også min spontane reaksjon da jeg prøvekjørte husker jeg. Tenker at det har noe med at bilen har 2-3x kraftigere regen enn andre biler å gjøre? 220kW, er det ikke? Ved aks. gir det også bare en slags feedback. Jeg har hørt verre, mer hvinende lyd i elbiler.. men er man sensitiv, er det greit å være oppmerksom på at det definitivt er en lyd der. Personlig synes jeg fraværet av lyd er mest iørefallende.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

JorEl

 "Det er ulempen med forum.. ;) Ved oppbremsing synes jeg den metalliske, futuristiske lyden bare er kul."

Helt enig. Et snev av Sci-fi, og vi er ikke en gang i 2020 ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

elektro

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

mortdal

Jeg synes også lyden er kul. Den oser jo grom-elbil :-), men er ikke høyere enn at den forsvinner når lydanlegget skrus på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA