Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FrP nei til 2025

Startet av Troald, mandag 02. september 2019, klokken 06:51

« forrige - neste »

Troald

På NRK i morges sier  Sylvi Listhaug nei til at det kun skal selges nullutslippsbiler i 2025. Kanskje ikke så overraskende, men nok et bevis på klimafornektelsen til FrP. Det sier også noe om de partiene som vil sitte i Regjering med dette bakstreverske partiet.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

hELgenen

Sitat fra: Troald på mandag 02. september 2019, klokken 06:51
På NRK i morges sier  Sylvi Listhaug nei til at det kun skal selges nullutslippsbiler i 2025. Kanskje ikke så overraskende, men nok et bevis på klimafornektelsen til FrP. Det sier også noe om de partiene som vil sitte i Regjering med dette bakstreverske partiet.

Tror du må justere hva hun sa - her er det ordrett :

Sitat"Det er et mål, men det ser langt fra mulig ut å nå det allerede så raskt. Det handler om hvilken teknologisk utvikling som vil skje de neste årene. Jeg er helt overbevist om at det finnes mange i Norge som også etter 2025 har behov for diesel- og bensinbiler, og det mener vi at de må få lov til å kjøpe"

Så Listhaug sier ikke nei, hun sier det er et mål, dog et urealistisk ett.
At hun eller FRP som sådan er klimafornektere rund baut er også usant, men det er en annen debatt.





Troald

Poenget er at hvis 2025 er et mål så jobber man for der. Er det «urealistisk» så jobber man ikke for det. Sylvi Listhaug vil rett og slett ikke.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

hELgenen

Sitat fra: Troald på mandag 02. september 2019, klokken 07:18
Poenget er at hvis 2025 er et mål så jobber man for der. Er det «urealistisk» så jobber man ikke for det. Sylvi Listhaug vil rett og slett ikke.

Hva vil du hun skal gjøre da? Tvinge folk til å kjøpe nullutslippsbiler?




JorgenM

Troald er som tabloidpressa, vrir på ordene for å få clicks hehe :police:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

arthur

Et annet spørsmål er vel om produentene vil være i stand til å tilby tilstrekkelig antall biler til Norge i 2025 hvis det kun er elbiler som tillates solgt?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

DagfinnN

De som er avhengig av å kjøre fossil kan da enkelt kjøpe en ny i 2024. Bilen varer da noen år og innen den er utslitt er nok teknologien på plass for å kjøre langt eller lade raskt nok (ca 400 km på 15 minutter).
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

JorgenM

Eller ganske enkelt kjøpe brukt fossil-bil, slik de fleste uansett gjør :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA