Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Krefter som vil ta bevegelsesfriheten fra folk

Startet av Trekkoppbil, søndag 01. september 2019, klokken 21:25

« forrige - neste »

Dampmaskin

Bare så synd at det ikke er bærekraftighetens problem, men vårt.

1000kwh

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. september 2019, klokken 13:20
Jeg tror ikke nordmenn generelt er i nærheten av å akseptere den enorme reduksjonen i konsum vi måtte lagt oss på for å leve bærekraftig :)
Det har allerede startet.. Unge vil ikke lengre ha bil, hytte og alt mulig annet drit som våre foreldre har samlet sammen over et helt liv.

Vi jo ikke akkurat i mål, men det skjer noe i samfunnet. Og det er bedre enn ingenting.

Heldigvis har jo majoriteten av verdens befolkning mindre enn de fattigste i Norge, så de sørger for at det ikke går helt over styr. Kjipt at de aldri fikk kjøre sin 3 tonn dieselsuv til hytta et helt liv :)

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. september 2019, klokken 13:20
Jeg tror ikke nordmenn generelt er i nærheten av å akseptere den enorme reduksjonen i konsum vi måtte lagt oss på for å leve bærekraftig :)
Jeg merker helt klart en endring, selvfølgelig mest blant de unge. Folk dropper å fly, de spiser mindre eller slutter helt med kjøtt, bruktsalg går som aldri før, sykle og gå til jobben blir bare mere og mere populært.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Geir68

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. september 2019, klokken 13:20
Jeg tror ikke nordmenn generelt er i nærheten av å akseptere den enorme reduksjonen i konsum vi måtte lagt oss på for å leve bærekraftig :)
Jeg tror du har rett.
Iflg forskerne må CO2 utslipp reduseres til ca 1 tonn pr hode for å være bærekraftig. Vi i Norge slipper ut ca 10 tonn og USA over 20 tonn. En av IPCC forskerne hevdet at omstillingen til et bærekraftig samfunn "ikke var forenelig" med demokrati"...tiltakene ville være så upopulære at politikere som innfører slike begrensninger på konsum vil miste makten.
Med dagens teknologi vil et tonn CO2 pr hode medføre:

  • Ingen bil. Transport til fots/sykkel eller elektriske busser
  • Ingen reiser
  • Nullutslipps hus
  • Kjøtt en gang i måneden
  • Ingen import av varer. Alt må produseres lokalt
Den CO2 som slippes ut må være forbeholdt produksjon av mat.

Vi snakker om et samfunn tilsvarende "Farmen på TV2", men med LED lys og mobiltelefon.
Dette kan folk skape selv, men istedet Brøler folk for klimaet og forventer politikerne skal fikse problemet for dem mens de fortsetter livet som før...
Vi er fortapt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA