Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bør jeg kjøpe Think City?

Startet av ABA, søndag 01. september 2019, klokken 21:00

« forrige - neste »

ABA

Hei dere!
Jeg er en "fattig" student på 20 år som per i dag har bensinbil. Jeg kjører minst en time hver dag til og fra skole, hvorav månedlig bomregning kommer på 2000 kr + drivstoff utenom - vanvittig dyrt!

Jeg ser at det selges en Think City, 2010 modell, gått 54.000 km. Har fått prutet denne ned til 22.500,- - varmekolben funker forresten ikke og heller ikke sentrallås førerdør, men resten skal være i stand: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146936247

Far og stefar sier jeg burde holde meg vekke fra elbil som er fra 2010 - og jeg skjønner at batteri er svært risikabelt og skummelt.

Bør jeg kjøpe denne bilen - sjekk gjerne finn-annonsen? Vil få halv pris på bom, spare drivstoff og få flere fordeler.
Mitsubishi I-Miev 2012-modell

engolf

Hade inte köpt en så gammal bil med zebra-batteri.

jkirkebo

Sitat fra: ABA på søndag 01. september 2019, klokken 21:00
Hei dere!
Jeg er en "fattig" student på 20 år som per i dag har bensinbil. Jeg kjører minst en time hver dag til og fra skole, hvorav månedlig bomregning kommer på 2000 kr + drivstoff utenom - vanvittig dyrt!

Jeg ser at det selges en Think City, 2010 modell, gått 54.000 km. Har fått prutet denne ned til 22.500,- - varmekolben funker forresten ikke og heller ikke sentrallås førerdør, men resten skal være i stand: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146936247

Far og stefar sier jeg burde holde meg vekke fra elbil som er fra 2010 - og jeg skjønner at batteri er svært risikabelt og skummelt.

Bør jeg kjøpe denne bilen - sjekk gjerne finn-annonsen? Vil få halv pris på bom, spare drivstoff og få flere fordeler.

Think er biler for spesielt interesserte med høy mekke-kompetanse. Og Zebra-batteri i tillegg? Niks.

Se heller etter en iMiEV/iON/CZero, om du kan strekke deg til ca. 40.000,-

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=156155149
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=156410712

Sikkert noe prutningsmonn på disse også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ABA

Takk for svar!
Hva med om jeg krever diagnose på batteriet før kjøp?

Når det gjelder i-Miev og disse, er det greit å kjøpe en slik selv om modellen maks er 2012? Trygt alternativ...?
Mitsubishi I-Miev 2012-modell

ABA

CZero på siste link har gått en del? Er ikke det også risikabelt ift Thinken som kun har gått 54.000 km?
Mitsubishi I-Miev 2012-modell

cra

Enkelt sagt: En Think kjøper du ikke for å ha en driftsikker billig bil, men for å være med å holde liv i et klenodium. Når det er sagt så kan du være heldig å finne en bil som går i mange år, men du kan også være uheldig og få en bil som det blir mye styr med. Og Think er det vel ytterst få som gjør service på lenger, så en trilling ville jeg ansett som et sikrere kort.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: ABA på søndag 01. september 2019, klokken 22:20
Takk for svar!
Hva med om jeg krever diagnose på batteriet før kjøp?

Når det gjelder i-Miev og disse, er det greit å kjøpe en slik selv om modellen maks er 2012? Trygt alternativ...?

Zebra-batteriene har en stygg tendens til å ta kvelden plutselig og uforutsett, ingen diagnose vil avdekke noe her. Du risikerer å måtte skrote bilen etter kort tid om dette skjer.

Eldre iMiEV er ganske trygge valg etter hva jeg har hørt, og 119kk er ingen høy kjørelengde for en bil. Hadde det vært snakk om 219k så...



Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ABA

Takk for gode svar dere!

Har prøvekjørt den og den virker helt fin å kjøre, selger virker godt elbilkjent (har tre elbiler) og trofast. Kun gått 52500 km, så jeg vil tro jeg kunne vært heldig med den, men velger å ta rådene deres. Absolutt ikke lurt å kjøpe, uansett hva?
Mitsubishi I-Miev 2012-modell

dundun

Sitat fra: ABA på mandag 02. september 2019, klokken 09:55
Takk for gode svar dere!

Har prøvekjørt den og den virker helt fin å kjøre, selger virker godt elbilkjent (har tre elbiler) og trofast. Kun gått 52500 km, så jeg vil tro jeg kunne vært heldig med den, men velger å ta rådene deres. Absolutt ikke lurt å kjøpe, uansett hva?

Jo, fin å kjøpe om du vil ha en ny dyr og usikker hobby.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Måkemannen



Sitat fra: ABA på søndag 01. september 2019, klokken 21:00
Hei dere!
Jeg er en "fattig" student på 20 år som per i dag har bensinbil. Jeg kjører minst en time hver dag til og fra skole,


En time, til sammen? Hvor mange mil snakker vi? Er det snakk om 5-6 mil bør det gå greit med en trilling (i verste/kaldeste fall har vel denne en rekkevidde på ca 8 mil). Disse kan også hurtiglades. i-Miev kan vel også forvarme kupeen med nøkkelen, noe som er gull for rekkevidden på vinteren.

Lytt på de som fraråder Think.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


ABA

Ja, blir å kjøre 8 mil daglig.
Hva med Citroen Z Cero? 2011mod
Mitsubishi I-Miev 2012-modell

elektrolux

#11
Denne bilen koster deg mindre i avbetaling enn bompengene du nevner og har rekkevidde nok til ditt behov:

https://city-spirit.no/

Har selv testet den, og bilen er rett og slett genial. Går som et skudd, ser kul ut og framstår som er kvalitetsprodukt.

Vil gå så langt som å påstå at dette er Norges beste tilbud på personlig transport akkurat nå. Hadde jeg ikke hatt både Solo og Microlino i reservasjon og fremdeles ( minst til 1 jan 2020 ) fri bruk av elbilene mine hadde jeg straks bestillt en selv. Har nemlig en syk mor på andre siden av bommen, og må ha et kjøretøy for å komme meg dit også neste år.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Måkemannen


Jejl

Hva med en Kangoo:https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=156693757

Siden den er el-varebil ligger den an til å bli fredet i bommen i lang tid. Kjører en slik selv og dieselvarmer er gull verd de kaldeste dagene. Klarer ca 9-10 mil om vinteren. Problemfri bil for meg i snart 5 år.

ABA

elektrolux, du vil anbefale city 2010mod?
Mitsubishi I-Miev 2012-modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA