Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Endelig Mazda - Her tester Mazda sin kommende elbil i Norge

Startet av Elbilensrekkevidde, søndag 01. september 2019, klokken 20:59

« forrige - neste »

batterimannen

#1
Mazdas elbil pår en batteripakke på 35,5 kwt.

Et stort gjesp fra meg og jeg krysser denne vekk fra listen over potensielle elbiler for oss.

https://pluss.nettavisen.no/mazda/elbil/biltest/mazdas-elbil-vises-fram-i-norge/s/5-95-56217
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

daktari

Kortreist eller bortreist?
https://www.tu.no/artikler/kortreist-el-mazda/477123

For en tabbe. Men jeg trodde i og for seg at Mazda kom til å droppe elbiler totalt, så den passer i det store bildet - dette har de lite tro på.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Legg også merke til hvordan de prøver å ødelegge den gode plassen i midtkonsollen med tidens mest meningsløse gearbox-etterligning...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Daniel_0007

Mazda tror det er 2015 virker som, så lite batteri på en såpass stor bil virker bare rart, hadde nesten vært bedre at de bygde om 3 serie evt lansert ny 2 serie.
Model 3 2019 LR Rwd

batterimannen

Prisen er satt til 259.900 kroner inkludert frakt og levering Drammen. For den prisen får du en såkalt First Edition, som blant annet kommer med adaptiv cruisekontroll, head-up display, ryggekamera og elektrisk justerbart førersete med minnefunksjon.

Å legge inn en reservasjon krever et depositum på 10.000 kroner, og de første leveransene ventes på høsten i 2020. Mazda har allerede åpnet for reservasjoner i Norge.

https://www.tek.no/artikler/mazdas-forste-elbil-blir-rimelig-men-rekkevidden-er-mager/477132
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

jman76

MG ZS EV kommer til å gruse denne i salgsstatistikkene. Hadde den hatt rundt 50 kWh og 100 kW lading, ville jeg vurdert Mazdaen sterkt selv. Dette må føles litt flaut for Mazda-forhandlerne i Norge.

jkirkebo

Sitat fra: jman76 på torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:54
MG ZS EV kommer til å gruse denne i salgsstatistikkene. Hadde den hatt rundt 50 kWh og 100 kW lading, ville jeg vurdert Mazdaen sterkt selv. Dette må føles litt flaut for Mazda-forhandlerne i Norge.

MGen har 3 stjerner i Euro NCAP (fossilversjonen). Det er begredelig. Mulig EVen kommer opp på 4 om de inkluderer en masse førerstøttesystemer, men det er fortsatt en diger hemsko når standarden er 5 stjerner hos nesten alle konkurrentene.

Tittet litt på Mazdaen selv, men dessverre er den utrolig stygg utvendig (med et design som må ha horribel luftmotstandkoeffisient) og dessverre ikke mye penere inni med den lille skjermen gjemt bak en diger girspakimitasjon plassert i en alt for høy midtkonsoll. Uff.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

telcontar


EV-FTW

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 24. oktober 2019, klokken 10:13
Sitat fra: jman76 på torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:54
MG ZS EV kommer til å gruse denne i salgsstatistikkene. Hadde den hatt rundt 50 kWh og 100 kW lading, ville jeg vurdert Mazdaen sterkt selv. Dette må føles litt flaut for Mazda-forhandlerne i Norge.

MGen har 3 stjerner i Euro NCAP (fossilversjonen). Det er begredelig. Mulig EVen kommer opp på 4 om de inkluderer en masse førerstøttesystemer, men det er fortsatt en diger hemsko når standarden er 5 stjerner hos nesten alle konkurrentene.

Tittet litt på Mazdaen selv, men dessverre er den utrolig stygg utvendig (med et design som må ha horribel luftmotstandkoeffisient) og dessverre ikke mye penere inni med den lille skjermen gjemt bak en diger girspakimitasjon plassert i en alt for høy midtkonsoll. Uff.

Nå skal MG testes på nytt da den har fått flere sikkerhetssystemer, så vil gjøre det bedre, men nok ikke mer enn 4 stjerner. Om dette er en hemsko, får markedet avgjøre.

Nye Peugeot 208 har akkurat blitt testet, og fikk 4 stjerner. Så MG er ikke alene.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020


Wibla

Jeg hadde gladelig kjøpt en elektrisk Mazda3 med 30 mils rekkevidde og saklig hurtiglading, da en slik bil dekker 99% av behovet mitt, men det har de jo ikke klart å lage...
2018 Tesla Model S 75D

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

telcontar

Hadde prisen vært nærmere eUP/CitiGo/Mii, så ville jeg vurdert den. For dyrt og for kort rekkevidde

OhmPaPa

Skjønner ikke dette jeg.

Dvs skjønner på et vis at man lager elbiler for å slippe unna avgifter på dieselbilene man selger i Europa.

Men når man så lager en elbil - hvorfor ikke øke innsatsen litt mere og lage en bra elbil som man kan selge massevis av? Er litt større batteri og litt kraftigere lader så mye dyrere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA