Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Porsches nye elbil blir dyrere enn mange har trodd skriver DN i går

Startet av Elbilensrekkevidde, søndag 01. september 2019, klokken 20:57

« forrige - neste »

Elbilensrekkevidde

Lanseres til uken. De første versjonene av Porsche Taycan i Norge vil trolig koste godt over én million kroner.

Betyr det at mange trekker seg?

https://www.dn.no/motor/porsches-nye-elbil-blir-dyrere-enn-mange-har-trodd/2-1-661617

batterimannen

Porsche Taycan Turbo: 1.314.000 kroner pluss frakt og levering

Porsche Taycan Turbo S: 1.598.000 kroner pluss frakt og levering
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023


SHN

Sitat fra: batterimannen på onsdag 04. september 2019, klokken 17:00
Porsche Taycan Turbo: 1.314.000 kroner pluss frakt og levering

Porsche Taycan Turbo S: 1.598.000 kroner pluss frakt og levering

Hvis disse prisene stemmer, samt de amerikanske og tyske prisene jeg har sett på andre forum, så tror jeg det blir mye parallell-import.

The 2020 Taycan Turbo is priced from $154,660
The 2020 Taycan Turbo is priced from $188,960

Turbo £115k
Turbo S £138k

Ettersom Taycan i Norge er avgiftsfri bør prisene være lavere.



Trøndelag  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - solgt ◊ Taycan 4S+ 2020

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023


HelectriC

Sitat fra: SHN på onsdag 04. september 2019, klokken 17:17
Sitat fra: batterimannen på onsdag 04. september 2019, klokken 17:00
Porsche Taycan Turbo: 1.314.000 kroner pluss frakt og levering

Porsche Taycan Turbo S: 1.598.000 kroner pluss frakt og levering

Hvis disse prisene stemmer, samt de amerikanske og tyske prisene jeg har sett på andre forum, så tror jeg det blir mye parallell-import.

The 2020 Taycan Turbo is priced from $154,660
The 2020 Taycan Turbo is priced from $188,960

Turbo £115k
Turbo S £138k

Ettersom Taycan i Norge er avgiftsfri bør prisene være lavere.

Amerikanske priser er i stort sett uten moms, det kommer an på hva stat den kjøpes i. Sluttprisen blir nok høyere. I tillegg har den ikke europeisk CCS, noe som gjør den ubrukelig i Europa. Engelsk bil med ratt på høyre side hadde jeg ikke kjøpt til halve prisen en gang. Så tror ikke det blir så mye parallellimport nei!
ioniq 5

HelectriC

Jeg synes ikke bilen ble dyrere enn forventet. Prisen på Taycan i land med moms på elbiler, er ca samme som Panamera. Ikke noe overraskelse der. De som trodde Porsche selger bil til samme pris som Audi må jo røyke noe rare gressgreier eller noe ;) Porsche har aldri og vil aldri bli noe rimelig bil.
ioniq 5

geear

I følge tek.no er norgespåslaget kun 40 lapper, så neppe verdt å bruke mye tid på import før det finnes biler i utlandet med godt verditap, forutsatt at tek.no har rett, da.

hemi

I så fall er det helt sykt mye billigere å lage biler med høyreratt enn venstreratt...

Men jeg er imponert over at flere har bestilt her allerede.
Jeg har biler til ca 2 mill fordelt på 3 biler, å ha alt det i 1, og så ny er heftig.

Taben

Sitat fra: Kanutten på onsdag 04. september 2019, klokken 18:12
Sitat fra: hemi på onsdag 04. september 2019, klokken 17:13
hvem skal bestille?

Done

Hei Kanutten. Hvilken modell valgte du og hvorfor den modellen? Hvilke utstyrsvalg valgte du? Hva ble sluttsummen? 

---------------------------------------------------
Model 3, Februar 2019
Model 3, Mars 2019
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Kanutten

Gikk for Turbo (ikke S) fordi S har en del utstyr jeg ikke trenger (keramiske bremser etc), samt at "vanlig" Turbo etter sigende har kortere leveringstid. Ytelsen er mer enn god nok på begge modeller for min del.

Endte på ca 1.56mill med følgende utstyr:


  • Sidevinduomramming i sort høyglans
  • Bortfall av modellbetegnelse
  • Bakakselstyring inkludert Servostyring Pluss
  • Sport Chrono-pakke inkludert 'mode switch' på rattet
  • 21" Mission E designfelger
  • Felger lakkert i eksteriørfarge Porsche Exclusive Manufaktur
  • LED-matrix hovedlys
  • Panorama glasstak
  • Mørkere glass i vinduene bak B-stolpen
  • ParkAssist foran og bak inkl. Surround View
  • Porsche InnoDrive inkludert adaptiv cruisekontroll
  • Night Vision Assist
  • Filskifteassistent
  • Comfort Access inkl. fotsensor for bagasjeluke
  • Ambient-belysning
  • Oppvarmbart ratt
  • Burmester® 3D High-End Surround Sound System
  • Digital Radio (DAB+)
  • Elektrisk ladeluke med sensor
  • Onboard DC-lader 150 kW
  • Varmepumpe

Rollep

Sitat fra: Kanutten på tirsdag 10. september 2019, klokken 12:25
Gikk for Turbo (ikke S) fordi S har en del utstyr jeg ikke trenger (keramiske bremser etc), samt at "vanlig" Turbo etter sigende har kortere leveringstid. Ytelsen er mer enn god nok på begge modeller for min del.

Endte på ca 1.56mill med følgende utstyr:


  • Sidevinduomramming i sort høyglans
  • Bortfall av modellbetegnelse
  • Bakakselstyring inkludert Servostyring Pluss
  • Sport Chrono-pakke inkludert 'mode switch' på rattet
  • 21" Mission E designfelger
  • Felger lakkert i eksteriørfarge Porsche Exclusive Manufaktur
  • LED-matrix hovedlys
  • Panorama glasstak
  • Mørkere glass i vinduene bak B-stolpen
  • ParkAssist foran og bak inkl. Surround View
  • Porsche InnoDrive inkludert adaptiv cruisekontroll
  • Night Vision Assist
  • Filskifteassistent
  • Comfort Access inkl. fotsensor for bagasjeluke
  • Ambient-belysning
  • Oppvarmbart ratt
  • Burmester® 3D High-End Surround Sound System
  • Digital Radio (DAB+)
  • Elektrisk ladeluke med sensor
  • Onboard DC-lader 150 kW
  • Varmepumpe
Fin konfigurasjon, håper du valgte en skikkelig farge også :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Kanutten

Vil ha den mest mulig lik Mission-E, så derfor ble det Carrara White Metallic

Rollep

Sitat fra: gr på torsdag 05. september 2019, klokken 22:17
I følge tek.no er norgespåslaget kun 40 lapper, så neppe verdt å bruke mye tid på import før det finnes biler i utlandet med godt verditap, forutsatt at tek.no har rett, da.
Jeg har sjekket mot både svenske og tyske momsfrie priser og norgespåslaget er ca. 40 000 for Turbo og 60 000 for Turbo S. Dette er historisk lavt, Porsche legger normalt på 200 000, eller enda mer.

Altså ingen som helst vits i å importere, spesielt ikke med tanke på at man ender opp med 2 års nybilgaranti istedenfor 5 år.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA