Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Montere skvettlapper hos Tesla?

Startet av stamfar15, søndag 01. september 2019, klokken 20:32

« forrige - neste »

stamfar15

Skal hente min Model 3 i slutten av uken og skulle gjerne hatt på skvettlapper så fort som mulig. Har mottatt noen fra BeGood som skal være greie å montere. Men spørsmålet er om dette er noe jeg kan be Tesla gjøre før/under utleveringen? Beregnet tid er nok mellom 20-40 minutter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Handyman

Sitat fra: stamfar15 på søndag 01. september 2019, klokken 20:32
Skal hente min Model 3 i slutten av uken og skulle gjerne hatt på skvettlapper så fort som mulig. Har mottatt noen fra BeGood som skal være greie å montere. Men spørsmålet er om dette er noe jeg kan be Tesla gjøre før/under utleveringen? Beregnet tid er nok mellom 20-40 minutter.
Du kan jo spørre, men jeg er nokså sikker på at svaret blir: Beklager det er ikke mulig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

C_B_

Sitat fra: Handyman på søndag 01. september 2019, klokken 22:02
Sitat fra: stamfar15 på søndag 01. september 2019, klokken 20:32
Skal hente min Model 3 i slutten av uken og skulle gjerne hatt på skvettlapper så fort som mulig. Har mottatt noen fra BeGood som skal være greie å montere. Men spørsmålet er om dette er noe jeg kan be Tesla gjøre før/under utleveringen? Beregnet tid er nok mellom 20-40 minutter.
Du kan jo spørre, men jeg er nokså sikker på at svaret blir: Beklager det er ikke mulig.

Muligens sier de i tillegg at du mister garantien der du plasserer de.

MikkeBoomBoom

Sitat fra: stamfar15 på søndag 01. september 2019, klokken 20:32
Skal hente min Model 3 i slutten av uken og skulle gjerne hatt på skvettlapper så fort som mulig. Har mottatt noen fra BeGood som skal være greie å montere. Men spørsmålet er om dette er noe jeg kan be Tesla gjøre før/under utleveringen? Beregnet tid er nok mellom 20-40 minutter.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Det er svært enkelt å gjøre det selv. Har montert "Mid-west", men fremgangsmåten er nesten lik for de du snakker om.

Forsiktig når du lager hull i innerskjermen, bruk dobbeltsidig tape fra f.eks Mekonomen og steinsprutfolie fra Biltema så er du good to go :)

Bor du på Sørlandet er det bare å si i fra en dag så kan jeg hjelpe deg. Skal montere tre sett med lapper til uka, på egen Model 3 og to kompiser sine.

Torair

Jeg tenkte det samme som deg og sendte e-post til Tesla om dette. Fikk dette svaret:

"Takk for eposten
Dessverre har vi det ikke til salg og vi monterer ikke skvettlapper på Tesla alle modeler
Vi anbefaler ikke at du monterer skvettlapper på Tesla, skruene kan skade slanger og eletric kabler som ligger der bak

Ønsker deg fin dag videre"

MikkeBoomBoom

Sitat fra: RogerT på mandag 02. september 2019, klokken 22:27
Jeg tenkte det samme som deg og sendte e-post til Tesla om dette. Fikk dette svaret:

"Takk for eposten
Dessverre har vi det ikke til salg og vi monterer ikke skvettlapper på Tesla alle modeler
Vi anbefaler ikke at du monterer skvettlapper på Tesla, skruene kan skade slanger og eletric kabler som ligger der bak

Ønsker deg fin dag videre"

Merkelig sammensatt setning. Er nok skrevet av en som ikke vet hva veisalt er ;)

Som nevnt, kraftig dobbeltsidig tape mot folie mellom lakk og lapp så kan man komme utenom å lage hull.

C_B_

#6
Lurer på hvor mye rekkevidden reduseres når skvettlapper er på. Finnes gode tester på dette?

RuneW

Sitat fra: JIB på tirsdag 03. september 2019, klokken 07:19
Lurer på hvor mye rekkevidden reduseres når skvettlapper er på. Finnes gode tester på dette?

Det lurer jeg også på! Hvis speil står for 10% så skulle man tro skvettlapper bremset en del også.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Slarre40

JEg tipper de gir minimal luftmotstand de skvettlappene. De er jo stort sett bak hjula, og ikke midt i luftstrømmen.
Jeg ville iallefall levd godt med et par kilometer kortere rekkevidde om det betydde midre fuzz med lakkskader og skitten bil :-)
Trondheim

Sitcom

Hvordan er det med vann og salt som samler seg mellom skvettlapp og karroseri? Vil det ikke legge seg fuktighet i sprekk som tar veldig lang tid før fordamper?

Slarre40

99% av arealet bak skvettlappen er vel plastikken i hjulbuen? og de resterende 1% legger vel de fleste lakkbeskyttende folie på først? 
Da skulle vel ikke litt vann ha SÅ mye å si?
Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA