Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bør jeg kjøpe denne Think City’en?

Startet av ABA, søndag 01. september 2019, klokken 18:56

« forrige - neste »

ABA

Hei, vurderer å kjøpe en elbil Think City 2010, 53.000 km.
Funker fint i følge eier bortsett fra at varmekolbe ikke funker. Pris: 22.500,-

Hvordan er disse bilene - er student og trenger elbil mtp økonomi. Må kjøre ca 7 mil daglig.
Annonse: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146936247
Mitsubishi I-Miev 2012-modell

Carl Anton Stenling

Think City 2010 er nok mer en entusiastbil enn sparebøsse. Du kan regne med en god del reparasjoner. Typiske svake punkter er batteriet, varmekolbe og motorstyringen.

Et tryggere valg i denne prisklassen er i-MiEV el.l, men også her må du påregne noe reparasjoner. Den har bl.a. en del rust på bremserør og noen har hatt problemer med girkasse eller AC-kompressor.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

ABA

Takk for svar!
Har en peugeot 206 og bruker opp imot 2000,- i bom månedlig + drivstoff.
Ganske mye for en student...

Så jeg burde altså ikke satset på elbilen, koster 22.500 med en god del pruting - og ingen elbiler er så billige. I-Miev starter på 45.000,- og oppover.
Mitsubishi I-Miev 2012-modell

Carl Anton Stenling

Dersom man skal kjøpe godt brukt elbil så er mitt råd at man ikke kjøper noe billigere enn i-MiEV hvis man er opptatt av lav totalkostnad. Har selv hatt en Think 2010-modell og synes det var en fin bil, men nå er det ingen enkel bil å vedlikeholde fremover.

Du vil nok finne en i-MiEV til kr 35-40.000 etter pruting. Eventuelt kan du vurdere leasing av brukt elbil.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

mohpet

Jeg anbefaler ikke Zebra batteri da disse begynner å bli gamle nå, mange av de (inkl mitt) ryker etter 6-8 år og er da ikke reparbare. Ville nok heller ha funnet en med Lithium ja. En annen ting, er det noen som server Think rundt Bergen nå?
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

ABA

Den er tross alt svært billig - 22.500,- med pruting (pga varmekolben ikke funker - veldig billig totalpris! prutet fra 30.000,-).
Kan jeg trygt kjøpe den hvis jeg får til en diagnosesjekk på batteriet før kjøp? Skal bare brukes frem og tilbake fra skole - må ha det rimeligst og billigst mulig.
Mitsubishi I-Miev 2012-modell

mohpet

En diagnose sjekk på batteriet er helt sikkert lurt, vil kunne avdekke om det er ødelagte celler i pakken allerede.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Vidar_S

Så lenge alt virker er dette en ypperlig (alternativt "god nok") og billig bil. Når noe derimot går galt... ;)

Spesielt i Bergensområdet der det ikke finnes noe verksted som kan kjøre diagnose eller finne ut av annet enn mekaniske feil (må til elbilmek i Asker).

Har selv hatt Think i Bergen og det gikk greit en stund helt til "noe" gikk galt og ingen kunne finne ut av det. Men jeg fikk solgt mine som delebiler til mellom 5 og 10.000, litt avhengig av tilstand, så om du er villig til å gamble litt kan du nok spare noe opp mot bensinbil totalt sett. Spesielt med bomutgifter på 2000,-/mnd.

Skulle du velge å gå for Think'en kan du få kjøpt en billig kupevarmer (elektrisk) av meg og eventuelt en feilkodeleser slik at du har litt mer konkrete ting å spørre om her på elbilforum om/når noe skulle feile.  :)


-vidar S.

ABA

Ja, høres bra ut!
Varmekolbe funker jo ikke og mange fraråder meg å kjøpe denne. Er veldig usikker! Ingenting må ryke. Den har jo ok km stand, men alder er litt i overkant.
Hva bør jeg? 22.000.- er prisen.
Eller gå for Citroen Cero?
Mitsubishi I-Miev 2012-modell

mohpet

Hvis ingenting må ryke så fraråder jeg som sagt Zebra, gå for en elbil med Lithium isteden. Det har vist seg å være langt mer driftssikkert. Zebra er bra i faste installasjoner.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

elektrolux

Bør unngå Think uansett batteritype, bare ekstra mye når det kommer til Zebra biler.

Med ditt budsjett er det nok bedre å satse på en gratis eksosbil som du sender til huggeren når behov for reparasjon melder seg.

https://www.finn.no/car/used/search.html?price_to=5000&year_to=2015
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Warlock

Nå synes jeg dere er vel pessimistiske.
Er i all hovedsak en bil med lite problemer. Er enig at Litium er sikrere enn Zebra, men varmekolben finnes det mange løsninger på. Stort annet er det ikke med denne bilen.

Elmo

Sitat fra: ABA på søndag 01. september 2019, klokken 23:16
Den er tross alt svært billig - 22.500,- med pruting (pga varmekolben ikke funker - veldig billig totalpris! prutet fra 30.000,-).
Kan jeg trygt kjøpe den hvis jeg får til en diagnosesjekk på batteriet før kjøp?
Godt kjøp mens den går, men du må ha råd til å tape alt imorgen (-vrakpant). Batteriet på disse ryker uten forvarsel og kan i praksis ikke reparere. Diagnose av batteriet hjelper ikke, det er enten ok eller dødt. Og hvis bilen går så er det ok.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA