Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

parkeringsur og bombrikke

Startet av elektro, søndag 01. september 2019, klokken 18:00

« forrige - neste »

elektro

Hvor er det best å feste parkeringsur og bombrikke? (Synes du det er et dumt/rart spørsmål, gå til neste emne..) Kan man forresten få sort brikke hos Fjellinjen, Vegfinans eller hva pokker de heter nå?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

AJ82

Sitat fra: elektro på søndag 01. september 2019, klokken 18:00
Hvor er det best å feste parkeringsur og bombrikke? (Synes du det er et dumt/rart spørsmål, gå til neste emne..) Kan man forresten få sort brikke hos Fjellinjen, Vegfinans eller hva pokker de heter nå?

Prøvde å feste bombrikke under panser, men den blir ikke lest av. Ser ut til at den må opp i ruta. Får ikke svart brikke, men bare å lakke selv  ;)

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Orbit

(Mine valg)

Bombrikke: Bak speilet mot passasjersiden (dvs usynlig fra førerplass)
Parkeringsur: Nederst i frontruten på passasjerside (men ikke så langt ned at du ikke kan åpne luken for batteribytte). Det er og lov å sette den på førersiden i Norge (men da dekker den litt mer av synsfeltet), mens det f.eks. i Danmark kun er lovlig på passasjersiden (dvs inn mot fortauet når du er parkert i fartsretningen).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

thbo

#3
Har ikke giddet å feste den i ruta jeg. Blir den ikke registrert i bommen leser de jo av skiltet, og så lenge de ser de har sendt meg brikke blir det prismessig behandlet som brikkepassering.

Veldig forskjellig fra bil til bil forøvrig. På en Nissan jeg hadde ble brikken registrert selvom den lå nede i bunn av midtkonsollen. På andre blokkerer selve glasset.

EDIT: og parkeringsskive av pappvariant på dashboard ved behov.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

elektro

Takker. :) Har spraylakket brikke før. Det ble faktisk bra, men da hadde jeg sort taktrekk så tror ikke jeg tar meg bryet nå. Spørsmålet er om jeg skal gidde å feste den i det hele tatt, ja.. Har det lille, sorte, elektroniske  parkeringsuret. Tror det havner på høyre side, har hatt det på venstre før, men det er faktisk litt i veien. Takk for oppklaring rundt dette @Orbit. Hittil har jeg skrevet tid/dato på en lapp. Alternativet er naturligvis pappskiveur ved behov. Problemet er at jeg bruker den en del- så fort å glemme. Og så har jeg to elektroniske til overs..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA