Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Avtale ladepunkter

Startet av reitsma, søndag 01. september 2019, klokken 17:18

« forrige - neste »

reitsma

Hei

Snart blir det el bil, lurte på hvilken selskaper en bør få avtale med mtp hurtigladere rund om kring, ev link?

Takk.

Vollis47

Det spørs jo litt hva slags bil du kjøper, hvor du bor, hvor du kjører etc. Men de største er Fortum, Grønn kontakt, BKK/Lyse, CircleK og Ionity
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

reitsma

Trolig lander jeg på I3 94ah. Bor i Grenland, pendler stort sett til Oslo eller østlandet.

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

HCO

Min erfaring (fra langtur med Zoe samt noen avstikkere med Model 3 utenfor Tesla-nettverket) er at man kommer langt med Fortum og Grønn Kontakt. De andre er vel mindre aktuelle på din rute. BKK har vel en eller to ladere der du ferdes, og CirkleK har noen få rundt Oslo.

Fortum og Grønn Kontakt skaffer du deg slik:

Fortum: Last ned app, registrer deg, bestill brikke i appen. Link: https://www.fortum.no/lade-elbil/hvordan-lade-med-charge-drive

Grønn Kontakt: Registrer deg og bestill ladebrikke på web, link: https://minside.gronnkontakt.no/bestill
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

automat

Sitat fra: HCO på onsdag 04. september 2019, klokken 10:16
Min erfaring (fra langtur med Zoe samt noen avstikkere med Model 3 utenfor Tesla-nettverket) er at man kommer langt med Fortum og Grønn Kontakt. De andre er vel mindre aktuelle på din rute. BKK har vel en eller to ladere der du ferdes, og CirkleK har noen få rundt Oslo.


Har inntrykk av at Cirkle K er "up and coming", så de er det verdt å vurdere.

Med Plugsurfing kan man lade både på Fortum og Ionity.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Måkemannen

Sitat fra: automat på torsdag 05. september 2019, klokken 23:12
Sitat fra: HCO på onsdag 04. september 2019, klokken 10:16
Min erfaring (fra langtur med Zoe samt noen avstikkere med Model 3 utenfor Tesla-nettverket) er at man kommer langt med Fortum og Grønn Kontakt. De andre er vel mindre aktuelle på din rute. BKK har vel en eller to ladere der du ferdes, og CirkleK har noen få rundt Oslo.


Har inntrykk av at Cirkle K er "up and coming", så de er det verdt å vurdere.

Med Plugsurfing kan man lade både på Fortum og Ionity.
Er det noe å spare i forhold til Fortums egen app? Tenker i Norge da.

automat

Sitat fra: Måkemannen på søndag 08. september 2019, klokken 15:00

Er det noe å spare i forhold til Fortums egen app? Tenker i Norge da.

Nei, ikke nå lenger. Tidligere fikk man kwh-prising på AC-lading, som ofte ble gunstigere.

Også går fakturering via Euro, så det er jo risiko for valutasvinn her. (Men belastes kredittkort, så man slipper å tulle med utenlandsbetaling)

Kanskje mest et alternativ hvis man ikke hurtiglader så mye, men vil ha en avtale som dekker fler operatører.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Måkemannen

Sitat fra: automat på søndag 08. september 2019, klokken 15:55
Sitat fra: Måkemannen på søndag 08. september 2019, klokken 15:00

Er det noe å spare i forhold til Fortums egen app? Tenker i Norge da.

Nei, ikke nå lenger. Tidligere fikk man kwh-prising på AC-lading, som ofte ble gunstigere.

Også går fakturering via Euro, så det er jo risiko for valutasvinn her. (Men belastes kredittkort, så man slipper å tulle med utenlandsbetaling)

Kanskje mest et alternativ hvis man ikke hurtiglader så mye, men vil ha en avtale som dekker fler operatører.
Ok. Takker for svar.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA