Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Opplevd kvalitet og feil og mangler.

Startet av Vw e up, søndag 01. september 2019, klokken 13:48

« forrige - neste »

Vw e up

Ser ut som at kvaliteten er stort sett bra, men selvfølgelig med forbedringspotensiale. Men viktig at forhandlere og verksted leverer på god kommunikasjon og løsningsorientert kundeopplevelse. 🚘👍

JorEl

Sitat fra: Crown på søndag 01. september 2019, klokken 21:07
Men med tanke på over 3000 biler solgt er det veldig lite.
Om alle hadde vært like elskverdige når vi diskuterte Tesla :) 3000biler er vel en uke på Fremont, og snart ett hardt døgnskift på GF3 i Kina :o :)
Men vi trenger flere elbiler og alle monner drar.

E-tron skulle vel dra nytte av en godt isolert bil på vinteren. + at den er jo pen.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Crown

#17
Sitat fra: JorEl på søndag 01. september 2019, klokken 22:45
Om alle hadde vært like elskverdige når vi diskuterte Tesla :) 3000biler er vel en uke på Fremont, og snart ett hardt døgnskift på GF3 i Kina :o :)
*Stønn* 

EDIT: Nå snakker vi om en bil som er ferdig skrudd sammen og lakkert fra fabrikk. Ellers ble det opprett en helt egen del av forumet for deg, her: https://elbilforum.no/index.php?topic=45605.0 Der er det alt for dødt i forhold til at alle innleggene dine hører hjemme der.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Meldola

Jeg er en av de heldige som har vibrasjon ved svakt pådrag i 65-70 samt at nattsynsassistenten slår ut. Ingen kritiske feil og er overall utrolig fornøyd med bilen. Skulle dog ønsket at Møller kunne komme med noe mer konkret rundt utbedring enn "det jobbes med" da jeg rapporterte feilene allerede ved utlevering i Juni.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

elektro

Sitat fra: Crown på søndag 01. september 2019, klokken 22:55
Sitat fra: JorEl på søndag 01. september 2019, klokken 22:45
Om alle hadde vært like elskverdige når vi diskuterte Tesla :) 3000biler er vel en uke på Fremont, og snart ett hardt døgnskift på GF3 i Kina :o :)
*Stønn* 

EDIT: Nå snakker vi om en bil som er ferdig skrudd sammen og lakkert fra fabrikk. Ellers ble det opprett en helt egen del av forumet for deg, her: https://elbilforum.no/index.php?topic=45605.0 Der er det alt for dødt i forhold til at alle innleggene dine hører hjemme der.

+1
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

#20
Sitat fra: daktari på søndag 01. september 2019, klokken 21:09
Jeg har også hatt lite trøbbel. Litt dårlig polering ved utlevering, en skadet lykt som ble byttet, noen plastpaneler som står skjevt og skal byttes. En litt snål lyd fra motor bak i 20-25 km/t bør undersøkes. En bug som gjør at instrumentpanel resetter seg i ny og ne, fartsgrense-gjenkjenning funker enda verre enn Tesla sin.

Langtidsforbruk siden ny er 2,7 kWh/mil på 4000 km, mest småkjøring men ispedd endel motorvei med og uten taklast.

Alt i alt meget godt fornøyd men bilen har forbedringspunkter.

At instrumentpanelet resetter seg, det har vel jeg også vært ute for opptil flere ganger.. Dvs. etter en stopp, så har det hendt at virtual cockpit har endret seg fra «e-tron» som jeg bruker, til «Classic». De første gangene gikk det heller ikke å endre tilbake, før etter en ny stopp og helt av/på med bilen. Men akkurat det har gått greit de siste gangene dette har skjedd. Det er bare et lite dypdykk i menyene.. Hehe. ;) Tar 3 sek. når man kan det da.. Bruker ikke førerprofiler, så det er litt rart. Er det samme feil du har @daktari?

I forhold til fartsgrense-gjenkjenning er vel problemet at Navi overstyrer? Litt som på Tesla? e-tron viser vel alltid for lav fart hvis den viser feil? Enig i at det er litt plagsomt.. særlig sammen med div. støttefunksjoner som automatisk regulering av hastighet med ACC (skrudd av) og prediktiv regen.

Av andre bugs/softwaremessige feil, kan jeg nevne at jeg ikke fikk aktivert klima da jeg hurtigladet en gang. Feilmelding gikk på at batteriet var for lavt, under 20%. Dette er kjedelig til vinteren, men jeg hadde tidlig bil med tidlig software.. mulig dette er fikset. Noen som vet, eller gidder å teste ved anledning?

Ellers er e-tron ruteplanlegger, altså systemet som skal finne ladestasjoner, under pari.. har skrudd den av. Den MÅ Audi bare fikse, men det er egentlig ikke noen begrensning for meg. Bare irriterende og sikkert plagsomt for uerfarne elbilister.

Og så skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor bilen skrur seg av når jeg setter meg inn i bilen, etter f.eks. å ha vært ute et minutt eller to for å kaste søppel på vei fra hytta, eller ordne noe. Dermed skrur radio, klima og wifi-sone seg av for hele familien, og bilen forteller meg at mobiltelefonen fremdeles er i bilen. Ja, jeg skal jo kjøre videre!

En ting jeg savner i appen, er å kunne endre ampere og ikke minst ladegrense. Har den på 70% til daglig, men når jeg plutselig ønsker å endre til 100% før helgen f.eks, så må jeg huske på å endre ladegrense i bilen. Appen kunne også vært litt mer stabil.

Av sjarmerende bugs er det at bilen viser bensinpumpe symbolet ifbm. rekkevidde, eller mangel på sådan, et par steder. :P

Men alt i alt er jeg først og fremst sykt fornøyd med opplevd kvalitet, rekkevidde/lading, OLED skjermer og Matrix LED lys mm. Gleder meg til å teste bilen mer til vinteren. (Et kort trykk på ESC kobler antispinn halvt ut, et langt trykk kobler den helt ut..) :angel:
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Sitat fra: elektro på mandag 02. september 2019, klokken 19:48
Sitat fra: daktari på søndag 01. september 2019, klokken 21:09
Jeg har også hatt lite trøbbel. Litt dårlig polering ved utlevering, en skadet lykt som ble byttet, noen plastpaneler som står skjevt og skal byttes. En litt snål lyd fra motor bak i 20-25 km/t bør undersøkes. En bug som gjør at instrumentpanel resetter seg i ny og ne, fartsgrense-gjenkjenning funker enda verre enn Tesla sin.

Langtidsforbruk siden ny er 2,7 kWh/mil på 4000 km, mest småkjøring men ispedd endel motorvei med og uten taklast.

Alt i alt meget godt fornøyd men bilen har forbedringspunkter.

At instrumentpanelet resetter seg, det har vel jeg også vært ute for opptil flere ganger.. Dvs. etter en stopp, så har det hendt at virtual cockpit har endret seg fra «e-tron» som jeg bruker, til «Classic». De første gangene gikk det heller ikke å endre tilbake, før etter en ny stopp og helt av/på med bilen. Men akkurat det har gått greit de siste gangene dette har skjedd. Det er bare et lite dypdykk i menyene.. Hehe. ;) Tar 3 sek. når man kan det da.. Bruker ikke førerprofiler, så det er litt rart. Er det samme feil du har @daktari?

I forhold til fartsgrense-gjenkjenning er vel problemet at Navi overstyrer? Litt som på Tesla? e-tron viser vel alltid for lav fart hvis den viser feil? Enig i at det er litt plagsomt.. særlig sammen med div. støttefunksjoner som automatisk regulering av hastighet med ACC (skrudd av) og prediktiv regen.

Av andre bugs/softwaremessige feil, kan jeg nevne at jeg ikke fikk aktivert klima da jeg hurtigladet en gang. Feilmelding gikk på at batteriet var for lavt, under 20%. Dette er kjedelig til vinteren, men jeg hadde tidlig bil med tidlig software.. mulig dette er fikset. Noen som vet, eller gidder å teste ved anledning?

Ellers er e-tron ruteplanlegger, altså systemet som skal finne ladestasjoner, under pari.. har skrudd den av. Den MÅ Audi bare fikse, men det er egentlig ikke noen begrensning for meg. Bare irriterende og sikkert plagsomt for uerfarne elbilister.

Og så skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor bilen skrur seg av når jeg setter meg inn i bilen, etter f.eks. å ha vært ute et minutt eller to for å kaste søppel på vei fra hytta, eller ordne noe. Dermed skrur radio, klima og wifi-sone seg av for hele familien, og bilen forteller meg at mobiltelefonen fremdeles er i bilen. Ja, jeg skal jo kjøre videre!

En ting jeg savner i appen, er å kunne endre ampere og ikke minst ladegrense. Har den på 70% til daglig, men når jeg plutselig ønsker å endre til 100% før helgen f.eks, så må jeg huske på å endre ladegrense i bilen. Appen kunne også vært litt mer stabil.

Av sjarmerende bugs er det at bilen viser bensinpumpe symbolet ifbm. rekkevidde, eller mangel på sådan, et par steder. :P

Men alt i alt er jeg først og fremst sykt fornøyd med opplevd kvalitet, rekkevidde/lading, OLED skjermer og Matrix LED lys mm. Gleder meg til å teste bilen mer til vinteren. (Et kort trykk på ESC kobler antispinn halvt ut, et langt trykk kobler den helt ut..) :angel:
jepp, akkurat samme feilen med virtual cockpit. Bruker profiler. Pussig nok er det ikke alltid den stiller på setet og ratt allikevel.

Har også den irriterende av/på bugen, for noen ganger skrur bilen seg ikke av. Tror det er når bilen ikke har rullet. Blir helt gal av start/stopp-knappen, noe så meningsløst.

Brekket går heller ikke på alltid, spesielt i revers, men noen ganger skjer det allikevel.

Ser at nye biler utlevert nå har fått muligheten til å justere ladegrense fra app, så håper det kommer som oppdatering.

#exTesla_eiere_er_bortskjemt
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

snowman

Sitat fra: elektro på mandag 02. september 2019, klokken 19:48
..og ikke minst ladegrense. Har den på 70% til daglig, men når jeg plutselig ønsker å endre til 100% før helgen f.eks, så må jeg huske på å endre ladegrense i bilen.
Det kan jeg endre i appen, har 2020 modell. Kanskje nytt av året?

Carkub

Sitat fra: daktari på søndag 01. september 2019, klokken 21:09
Jeg har også hatt lite trøbbel. Litt dårlig polering ved utlevering, en skadet lykt som ble byttet, noen plastpaneler som står skjevt og skal byttes. En litt snål lyd fra motor bak i 20-25 km/t bør undersøkes.
Den lyden har også jeg! Skal inn på verksted, men det skyves ut i tid intakt med at hengerfeste blir stadig mer forsinket.. Hører gjerne fra deg hva de finner ut. Jeg har også en klikke-ulyd fra venstre forhjul, slår ut ved kraftig sving til venstre når man kjører forover eller bakover (typisk parkering). Vår bil har også noen skjeve plastdeksler; hvilke var skjeve hos deg?

Ellers er vi også generelt veldig fornøyd med bilen! App og navigasjon er minus, men det bør kunne forbedres.
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

daktari

Sitat fra: Carkub på tirsdag 03. september 2019, klokken 02:41
Sitat fra: daktari på søndag 01. september 2019, klokken 21:09
Jeg har også hatt lite trøbbel. Litt dårlig polering ved utlevering, en skadet lykt som ble byttet, noen plastpaneler som står skjevt og skal byttes. En litt snål lyd fra motor bak i 20-25 km/t bør undersøkes.
Jeg har også en klikke-ulyd fra venstre forhjul, slår ut ved kraftig sving til venstre når man kjører forover eller bakover (typisk parkering).
Har også dette, begge sider, ved sving max utslag.
Det var et panel på døra og et på bakre hjulbue.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Carkub

Sitat fra: daktari på tirsdag 03. september 2019, klokken 09:48
Sitat fra: Carkub på tirsdag 03. september 2019, klokken 02:41
Sitat fra: daktari på søndag 01. september 2019, klokken 21:09
Jeg har også hatt lite trøbbel. Litt dårlig polering ved utlevering, en skadet lykt som ble byttet, noen plastpaneler som står skjevt og skal byttes. En litt snål lyd fra motor bak i 20-25 km/t bør undersøkes.
Jeg har også en klikke-ulyd fra venstre forhjul, slår ut ved kraftig sving til venstre når man kjører forover eller bakover (typisk parkering).
Har også dette, begge sider, ved sving max utslag.
Det var et panel på døra og et på bakre hjulbue.
Høres veldig likt ut, både lyd ved 20-25 km/t og «klikke-lyd» samt paneler (blant annet venstre bakdør på vår). Håper det lar seg utbedre greit.
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA