Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Plass til barn bak i kona?

Startet av Xiphias, søndag 01. september 2019, klokken 12:48

« forrige - neste »

Xiphias

Heisann. Vi vurdere ny elbil etterhvert. Jeg har 3 barn, på 10, 7 og 4, men de er nok litt eldre når vi engang skal kjøpe ny el-bil. Hvordan tror dere det går å ha tre barn i baksete i en kona? Blir det nok plass?

Zagene

Null problem med tre unger i baksetet! Jeg har kjørt med tre voksne bak fra Oslo og til hytta i Nesbyen og tilbake. Må bare passe på å plassere folk etter størrelsen😉 Bagasjen er og begrensa, så gikk til innkjøp av min første takboks. (Packline nx) Rekkevidden er og helt fantastisk (ihvertfall i forhold til min 1.gen E-golf. 2ladinger hver vei.) Konaen gjør samme turen uten lading tur/retur 😃

Xiphias

Takk for svar. Litt sent fra meg her, men hørte en sa at ioniqen fortsatt er mer romslig enn Kona'n. Vet du noe om dette?

Sigurd2

Ioniqen er 20(?) cm lenger, så det er litt bedre plass i den. Har prøvd barnesete i begge, og var positivt overrasket over Kona etter å ha lest flere klage over dårlig plass i baksetet. Var ikke noe problem for meg (190 høy) å sitte foran et bakovervendt barnesete. I Ioniq har jeg hatt to barneseter i baksetet med en voksen i midten, og det var trangt men gikk greit på en kort tur.

ProsjektX

Synes det er dårlig plass. Mine på 9 og 11 klaget ihvertfall. I eNiro er det betydelig mer komfortabelt med beinplass, og også Ioniq er bedre her. Kona har 2.60m akselavstand, mens eNiro og Ioniq har 2.70m
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Olemann


Har hatt både Kona og eNiro. Som natt og dag når det gjelder benplass bak.  Kona er fin for barn, skal man ha langbente voksne i baksetet duger Kona ikke med mindre fører er rimelig kortbent. ENiro er topp i så måte.
Har også hatt Ampera_e, den duger også bra for langbeinte bak.



batterimannen

Hvis man skal ha 3 barn bak, så er det også viktig å tenke på bredden. Hadde 2 voksne og 1 barn bak. Det ble veldig trangt i bredden.

Jeg har både kjørt og sittet bak i Kona og jeg har aldri hatt problem med plass i lengden frem til setene foran. Ble faktisk overrasket over hvor god plass det er mellom setene etter å ha lest diskusjoner her.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA