Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Tron 50 pakker

Startet av Trond.m, søndag 01. september 2019, klokken 07:29

« forrige - neste »

EpsenSlo

Ang. 3 års serviceavtale, jeg fikk etter spørsmål til selger vite at første service var etter 2 år, deretter hvert å.
Derfor 2 servicer ila 3 år inkl i serviceavtalen.
Andre som har fått samme svar?

Orbit

Nei. Jeg har fått som svar at det er 24 måneder eller 30.000 km mellom hver service, hva enn som inntreffer først. Så kjører du mye, kommer første service før det har gått to år. App'en sier tilsvarende, og den teller ned begge deler.

Serviceavtalene går både på år og km. F.eks. kan du får 3 år med f.eks. 40', 60' og 80' km.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Kim Morten

Serviceintervall er 30k/24 mnd. Men i avtalen inngår også bremsevæskeservice etter 3 år uavhengig av km. Altså 1,5 service😜
Sort E-Golf
Oslo

Wendel

Mulig dette er litt off topic, men er det noen her som har bestilt en 50 med konturseter? Kan jeg isåfall spørr om hva dere betalte for det? Jeg og min selger er noe uenig i pris da han mener det koster nesten 10.000,- mer enn prisen jeg finner :) Så hadde vært interresant å hørt hva andre evt har betalt?

Renzir

Sitat fra: Wendel på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 15:08
Mulig dette er litt off topic, men er det noen her som har bestilt en 50 med konturseter? Kan jeg isåfall spørr om hva dere betalte for det? Jeg og min selger er noe uenig i pris da han mener det koster nesten 10.000,- mer enn prisen jeg finner :) Så hadde vært interresant å hørt hva andre evt har betalt?

Det kommer vel helt an på hva du har av utstyr fra før. Har du S line interiør så koster det mindre.

Har du standard stoffseter så blir det vel 26680 for setene + tvang på skinn Valcona til 25090 (ref prisliste på e-tron 55). Problemet med disse pakkeprisene kan være at du ikke slipper unna alt som ligger i pakken hvis du velger noe annet.

Trond.m

#35
@Wendel, prisen vil vel variere avhengig av hvilken pakke du velger ? Hvilken pris har du fått da ? Er usikker på om du får tilbake det skinn / kunstskinn setene koster hvis du legger til komfortseter til Business-pakken. Kanskje det er der forskjellen i pris mellom deg og selgeren ligger.

Wendel

Jeg har gått utifra prisen konfiguratoren gir på business advanced, og prisen er da ca 35.000.

Selger skal ha over 40.000,-

d58palset

Kan virke som om man ikke får igjen for det som er inkludert i advanced, men utgår....?

Jeg ønsker elektrisk setejustering men må da betale 13 350 (som er pris for elektrisk setejustering inkludert korsryggstøtte) selv om advanced altså har korsryggstøtten fra før (og den kostet 3000)
Ulogisk da å skulle betale 13 350 og ikke 10 350

Annerledes virker det å være ved oppgradering til sportsseter. Da betaler man kun prisforskjellen mellom skinn/kunstskinn og skinn//alcantara. (14 940 - 11210)


d58palset

Sitat fra: Wendel på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 15:59
Jeg har gått utifra prisen konfiguratoren gir på business advanced, og prisen er da ca 35.000.

Selger skal ha over 40.000,-

hva må du helt nøyaktig betale?
Er det prisen fra konfigurator e55 du ser på?
Virker å være noe feil der; eksempelvis kommer prisen for skinnet opp som den lavere prisen man ifølge prislisten kun skal få i kombinasjon med s-line.....

daktari

Det ble dyrt for meg med konturseter på 55, kunne ikke velge "inclusive" pakken og måtte bygge fra bunn en advanced.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Wendel

Sitat fra: d58palset på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 16:06
Sitat fra: Wendel på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 15:59
Jeg har gått utifra prisen konfiguratoren gir på business advanced, og prisen er da ca 35.000.

Selger skal ha over 40.000,-

hva må du helt nøyaktig betale?
Er det prisen fra konfigurator e55 du ser på?
Virker å være noe feil der; eksempelvis kommer prisen for skinnet opp som den lavere prisen man ifølge prislisten kun skal få i kombinasjon med s-line.....

Jeg bruker konfigurator til e55 ja. Har nå speccet den så godt som 100% identisk som min e50, og da blir prisen 28.981 for kontursetene.

Prisen selger gav var 40.550,-


Trond.m

Ville vegret meg mot å bruke 40.000 på å oppgradere setene i en e-tron 50, med mindre jeg planla å ha bilen veldig lenge. På den annen side, så det jo viktig å sitte godt i en god bil. Hvis sportspakken gir gode nok seter, så er det nok en bedre bruk av pengene.

d58palset

#42
Sitat fra: TM på onsdag 09. oktober 2019, klokken 08:20
Ville vegret meg mot å bruke 40.000 på å oppgradere setene i en e-tron 50, med mindre jeg planla å ha bilen veldig lenge. På den annen side, så det jo viktig å sitte godt i en god bil. Hvis sportspakken gir gode nok seter, så er det nok en bedre bruk av pengene.

I utgangspuntket enig; bil med kort rekkevidde bør ikke bli for dyr. (På den annen side, enkelte trenger ikke rekkevidde)

Men tilbake til saken:
Hvis man uansett også skal ha skinn og også elektrisk setejustering blir sportssetene nesten like dyre.
* Setene 6780 (så må man i tillegg også oppgradere til skinn/alcantara eller skinn type valcona)
* Tillegg Skinn valcona: 13380  alternativt tillegg Skinn/ Alcantara: 3730 
(regnestykket: valcona 25090 - skinn/kunstskinn 11210 = 13380 Skinn/alcantara er 14940 - skinn/kunstskinn 11210  =3730)
* Eventuelt elektriske seter 13350
TOTALT 33510 ink helskinn og elektriske seter. (minus 9650 hvis man ikke skal ha helskinn. Minus 13350 hvis man ikke skal ha elektriske seter)


Wendel

Sitat fra: TM på onsdag 09. oktober 2019, klokken 08:20
Ville vegret meg mot å bruke 40.000 på å oppgradere setene i en e-tron 50, med mindre jeg planla å ha bilen veldig lenge. På den annen side, så det jo viktig å sitte godt i en god bil. Hvis sportspakken gir gode nok seter, så er det nok en bedre bruk av pengene.

40.000 er mye penger på en bil med ikke verdens lengste rekkevidde ja, men planen er å beholde denne bilen i 5ish år, så det tilsvarer ca 100.000km for meg. Har en ganske dårlig pendlevei til jobb, så komfort er viktig.

Når det kommer til annenhåndsverdi så regner jeg ikke med at kontursetene øker verdien nevneverdig om noen år, men det gjør den kanskje litt mer lettsolgt kontra en bil med standard seter.

Jeg tok derfor valget ved å legge til kontursetene og håper at jeg ikke kommer til å angre på valget  :P Bilen havner da totalt på ca 625.000,-

Renzir

Sitat fra: Wendel på onsdag 09. oktober 2019, klokken 10:18
Sitat fra: TM på onsdag 09. oktober 2019, klokken 08:20
Ville vegret meg mot å bruke 40.000 på å oppgradere setene i en e-tron 50, med mindre jeg planla å ha bilen veldig lenge. På den annen side, så det jo viktig å sitte godt i en god bil. Hvis sportspakken gir gode nok seter, så er det nok en bedre bruk av pengene.

40.000 er mye penger på en bil med ikke verdens lengste rekkevidde ja, men planen er å beholde denne bilen i 5ish år, så det tilsvarer ca 100.000km for meg. Har en ganske dårlig pendlevei til jobb, så komfort er viktig.

Når det kommer til annenhåndsverdi så regner jeg ikke med at kontursetene øker verdien nevneverdig om noen år, men det gjør den kanskje litt mer lettsolgt kontra en bil med standard seter.

Jeg tok derfor valget ved å legge til kontursetene og håper at jeg ikke kommer til å angre på valget  :P Bilen havner da totalt på ca 625.000,-

Komfortsetene er gode å sitte i. Ingen tvil. Har de i min e-tron. Men for meg så er ventilasjonen i setene på sommeren noe av grunnen til at jeg tok de. Massasjen er også digg, men det er ikke så viktig for meg. Men usikker på om komfortsetene i seg selv gir noe bedre verdi i etterkant. Uansett ville jeg kjøpt mtp meg som bruker og gitt litt mindre betydning til hva man tror neste eier vil ha.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA