Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Tron 50 pakker

Startet av Trond.m, søndag 01. september 2019, klokken 07:29

« forrige - neste »

Trond.m

Som jeg tidligere har nevnt, så ser pristillegget fra Avanced Business til Sport ikke ut til å være riktig (Med forbehold om at jeg har misforstått noe)

Fra nettsiden står det følgende tillegg:

• Justerbare hodestøtter foran
• Avtagbart tilhengerfeste
• Top view camera 360 grader
• Hellakkering
• Sportsseter
• Skinn/alcantara (i stedet for skinn/kunstskinn som er på Advanced Business)
• Elektrisk justerbare forseter med minnefunksjon på førersetet
• Automatisk oppvarmede og avblendbare, elektrisk innstillbare og innklappbare utvendige speil med minnefunksjon (samme speil som på Advanced Business, men her med minne)

Fra prislisten for 55 finner jeg følgende:

Justerbare hodestøtter foran 1610
Hengerfeste 6290 (Pristillegg med forberedelse for hengerfeste)
Omgivelseskamera 3200
Hellakkering 3750
Sportsseter 6780
Skinn Alcantara differanse 3730 (14940 - 11210)
Elektrisk justering av førersete 10350
Speil med minne. 0 (samme pris som uten minne)

SUM 28930 (Møller pakkepris 40.000)
Rettet: Riktig sum er 35710.

40.000 er fortsatt et røverkjøp, hvor Møller er røveren  8)

Dersom Matrix LED og komfortnøkkel var inkludert i pakken så ville den hatt en fornuftig merverdi for kunden. Kan jo håpe på at det er det de har tenkt, men glemt å skrive det på nettsiden. De hadde jo tidligere glemt å skrive skinn / kunstskinn på Business pakken, så det går nok litt fort i svingene for markedsavdelingen.







JorEl

#1
Kanskje informasjonen ikke er så viktig for Audi, siden det er lenge til bilen kommer på norske veier?

Når det gjelder Audi på veien; hvor stort er egentlig netto-batteri? Uten å vite hvor mye energi batteriet frigir, så er det jo ikke lett for kundene å vite hvor langt bilen kan kjøre?

Edit; takk til TM som la ut linken, samtidig som jeg stilte det store netto-spørsmålet :)
https://ev-database.org/car/1209/Audi-e-tron-50-quattro

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

d58palset

Ser ut til at du har en liten regnefeil der, summerer jeg beløpene dine kommer jeg til 35 710,-
Likevel 4290,- billigere å kjøpe løst enn i pakken

d58palset

#3
Har (eller har man hatt) tilsvarende pakkepriser med rabatt for e-tron 55?

Hvis det kun er på 50-modellen de tilbyr slikt blir jo prisforskjellen mellom de to batteriene enda større enn de vel 160.000 som er forskjell i startpris...

(Tenker da på advanced business som har en del pakkerabatt)

Fossilbil

Ingen av pakkene faller helt i smak.

Eneste krav/ønsker

-S-Line interiørpakke
-Panorama
-Mørke ruter bak.
-Komfortoppvarming
-Klargjøring for krok.

Mulig en liten dings til eller 2.

Men basert på mine ønsker, så klarer jeg ikke se fordelen med å gå på noen pakkene over LE, men heller bygge videre på den?

:)

Trond.m

#5
Sitat fra: d58palset på søndag 01. september 2019, klokken 11:18
Ser ut til at du har en liten regnefeil der, summerer jeg beløpene dine kommer jeg til 35 710,-
Likevel 4290,- billigere å kjøpe løst enn i pakken.
Det har du rett i. Men 40.000 fortsatt et røverkjøp, hvor Møller er røveren  8)
Det er litt useriøst å ikke informere om kundefordelen med å velge en pakke. Hvis kundefordelen er negativ er det på grensen til svindel / villende markedsføring.

Trond.m

Nå har de korrigert Advanced Sport pakken ved at Komfortnøkkel er inkludert. Det kan ha vært en trykkfeil tidligere, og nå er det en liten kundefordel også på Sport pakken. Den største besparelsen ligger i business-pakken. Slik tilbudet nå er så må vi gi honnør til Møller for å komme med en veldig attraktiv pakke for de som kan klare seg med inntil 300 km rekkevidde.

Fossilbil

Sitat fra: JorEl på mandag 02. september 2019, klokken 15:47
Å selge en pakke som er dyrere enn hver enkel del, håper jeg mtp oss forbrukere er minst villedende markedsføring. I hvert fall dårlig kundebehandling.

(Når jeg hadde min E-golf så måtte jeg ta service 3 ganger på 3 år. Første service intervall var 30kkm, men jeg solgte den etter 3,5år og den var da gått 29500km. Prøvde ved hver anledning og spørre om jeg virkelig måtte ha den på service, men fikk bare viss-vass og trusler tilbake >:( Senere etter at bilen var solgt, leste jeg på nett en undersøkelse der VW skrøt av at de ikke krevde at folk tok service. Dårlig behandling, og egentlig et ok produkt. Men jeg blir ikke kunde der mer, slik min bestefar og far alltid var.)

Vedrørende service på Etron, så står det følgende :

VI9 Serviceintervallanviser 30 000 km eller 2 år (fast) for elbiler

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Trond.m

Trodde det var årlig inspeksjon av e-tron jeg. Men det spiller uansett ikke noen rolle når de gi med 3 års serviceavtale uten merkostnad 👏👏

Renzir

Disse pakkene ser veldig bra priset ut. Standardbilen som blir tilgjengelig etter alle disse pakkene er solgt ut koster jo 570.000 +. Så hadde jeg ikke hatt en 55 rett rundt hjørnet hadde jeg sterkt vurdert en sport med litt ++. Blir spennende hvor mange de har av disse 3 pakkene. Prisen stiger jo 70.000 når siste bil er solgt. Alle er jo en god deal da man kan legge på utstyr man ønsker (kanskje litt begrenset på Launch Edition?).

Sveinaldo

Noen som vet om det er mulig å fjerne ting fra pakker?
Business edt ser interessant ut men liker ikke mørke bakruter.. vanskeligere å se godt ut når man rygger

Trond.m

Sitat fra: Sveinaldo på onsdag 04. september 2019, klokken 20:28
Noen som vet om det er mulig å fjerne ting fra pakker?
Business edt ser interessant ut men liker ikke mørke bakruter.. vanskeligere å se godt ut når man rygger
Forhandlerne har nok en viss frihet til å gjøre endringer. Pakkene er vel egentlig bare en markedførings-greie, for bilene kan så vidt jeg vet konfigureres fritt. Er det fjerning av mørke ruter som skal til for en handel, så tipper jeg forhandleren finner en løsning.

d58palset

Sitat fra: TM på onsdag 04. september 2019, klokken 21:06
Sitat fra: Sveinaldo på onsdag 04. september 2019, klokken 20:28
Noen som vet om det er mulig å fjerne ting fra pakker?
Business edt ser interessant ut men liker ikke mørke bakruter.. vanskeligere å se godt ut når man rygger
Forhandlerne har nok en viss frihet til å gjøre endringer. Pakkene er vel egentlig bare en markedførings-greie, for bilene kan så vidt jeg vet konfigureres fritt. Er det fjerning av mørke ruter som skal til for en handel, så tipper jeg forhandleren finner en løsning.

Min forhandler fortalte de ikke kunne ta bort utstyr, det var bestemt sentralt. (Muligens fordi det lå i kortene at jeg ville bytte med annet utstyr, altså ikke ta bort uten at det ble kompensert slik spørsmålsstiller her ser ut til å ønske)

ToWalkOrDrive

Har jeg forstått det riktig at billigste Audi e-tron 50 med tilhengerfeste koster ca 567.000? (Bil + krok)
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA