Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Regulere regnsensor?

Startet av Svænnis, lørdag 31. august 2019, klokken 16:14

« forrige - neste »

Svænnis

Er det mulig å regulere regnsenosren? Etter flere skyllebøtter siste uken med enorme mengder regn har jeg lagt merke til at det er klin umulig å kjøre uten å sette viskerne manuelt på steg 4, evt. trykke på knappen hver gang. Syns regnsensoren er utrolig treg og har tilnærmet null sikt når jeg har den på auto.

Handyman

Sitat fra: Svænnis på lørdag 31. august 2019, klokken 16:14
Er det mulig å regulere regnsenosren? Etter flere skyllebøtter siste uken med enorme mengder regn har jeg lagt merke til at det er klin umulig å kjøre uten å sette viskerne manuelt på steg 4, evt. trykke på knappen hver gang. Syns regnsensoren er utrolig treg og har tilnærmet null sikt når jeg har den på auto.
TM3 har ikke regnsensor, men bruker kameraet til å styre viskerne i "auto".
Intervall eller følsomhet kan ikke justeres. Eneste mulighet er å styre viskerne manuelt, eller trykke på enden av bliklyshendlen for "enkeltvisk".
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

«Oppdaget» en ting her. Hadde fått fuglebæsj på frontrute som hadde tørket, prøvde derfor å holde inne knappen en stund for å få vasket det vekk. Det resulterte i en rar oppførsel med gjenntatte spylinger etter at knappen var sluppet som fortsatte til jeg trykket på knappen en gang til. Er dette en bug eller er det en ny funksjon som ikke er beskrevet?

Handyman

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 31. august 2019, klokken 23:49
«Oppdaget» en ting her. Hadde fått fuglebæsj på frontrute som hadde tørket, prøvde derfor å holde inne knappen en stund for å få vasket det vekk. Det resulterte i en rar oppførsel med gjenntatte spylinger etter at knappen var sluppet som fortsatte til jeg trykket på knappen en gang til. Er dette en bug eller er det en ny funksjon som ikke er beskrevet?
Har ikke selv merket dette, selv om jeg har holdt inne lenge. Må sjekke med nåværende SW.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Toalmar

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 31. august 2019, klokken 23:49
«Oppdaget» en ting her. Hadde fått fuglebæsj på frontrute som hadde tørket, prøvde derfor å holde inne knappen en stund for å få vasket det vekk. Det resulterte i en rar oppførsel med gjenntatte spylinger etter at knappen var sluppet som fortsatte til jeg trykket på knappen en gang til. Er dette en bug eller er det en ny funksjon som ikke er beskrevet?
Hvor lenge er "en stund" tror du?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Svænnis

Så det er kameraet som bestemmer ja, uansett håpløst når det regner og at man ikke kan kjøre de forskjellige trinnen fra spaken, må ned på skjermen hver gang man kjører inn i en tunnell da

Handyman

Sitat fra: Svænnis på søndag 01. september 2019, klokken 10:29
Så det er kameraet som bestemmer ja, uansett håpløst når det regner og at man ikke kan kjøre de forskjellige trinnen fra spaken, må ned på skjermen hver gang man kjører inn i en tunnell da
Du mener ven ut av tunnel? Men jeg enig i at det ikke er godt nok enda, selv om det har blitt MYE bedre siden funksjonen kom. Uansett så er det raskeste å trykke på enden av hendelen så men trenger ekstra visk, som feks. nå man kjører ut av en tunnel ol.
PS: når man trykker på enden av hendelen kommer også visker-innstillingene automatisk opp på skjermen, og det er enkelt å manuelt velge hastighet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

DagfinnN

+ prøv rain x. Det har løst alle mine problemer med regnsensor. Med 5 min rain x behandling hender det flere ganger neste måned at jeg må stille regnsensor ned på laveste følsomhet.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Handyman

Sitat fra: DagfinnN på søndag 01. september 2019, klokken 10:43
+ prøv rain x. Det har løst alle mine problemer med regnsensor. Med 5 min rain x behandling hender det flere ganger neste måned at jeg må stille regnsensor ned på laveste følsomhet.
RainX hjelper ja. Bruker det selv og synes de automatiske viskerne fungerer godt nok, og minst like godt som biler jeg har hatt med dedikert regnsensor.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Svænnis

Sitat fra: DagfinnN på søndag 01. september 2019, klokken 10:43
+ prøv rain x. Det har løst alle mine problemer med regnsensor. Med 5 min rain x behandling hender det flere ganger neste måned at jeg må stille regnsensor ned på laveste følsomhet.

Både inn og ut egentlig. når jeg kommer inn i en tunell står viskerne på 4 og må dermed skru de manuelt ned, når jeg kommer ut må jeg skru de manuelt opp ellers så er det umulig å se noe, kjører stort sett på AP når jeg ligger på E18, men stoler ikke så mye på den at jeg kan neglisjere sikten totalt :P sidemannen filmet dette en gang når det stod på som verst og da var sikten lik null.

skal kjøpe en flaske med Rain X og prøve :D

Handyman

Sitat fra: Svænnis på søndag 01. september 2019, klokken 10:54
Sitat fra: DagfinnN på søndag 01. september 2019, klokken 10:43
+ prøv rain x. Det har løst alle mine problemer med regnsensor. Med 5 min rain x behandling hender det flere ganger neste måned at jeg må stille regnsensor ned på laveste følsomhet.

Både inn og ut egentlig. når jeg kommer inn i en tunell står viskerne på 4 og må dermed skru de manuelt ned, når jeg kommer ut må jeg skru de manuelt opp ellers så er det umulig å se noe, kjører stort sett på AP når jeg ligger på E18, men stoler ikke så mye på den at jeg kan neglisjere sikten totalt :P sidemannen filmet dette en gang når det stod på som verst og da var sikten lik null.

skal kjøpe en flaske med Rain X og prøve :D
Som sagt, bruk knappen på hendelen de øyeblikkene du trenger ekstra visk, og ha den i auto. Det funker bra for meg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Sitat fra: Toalmar på søndag 01. september 2019, klokken 10:25

Hvor lenge er "en stund" tror du?
Upresist skrevet av meg. Holdt knappen inne slik at visker og spyler gikk en fem seks ganger.

Svænnis

Sitat fra: Handyman på søndag 01. september 2019, klokken 10:58
Sitat fra: Svænnis på søndag 01. september 2019, klokken 10:54
Sitat fra: DagfinnN på søndag 01. september 2019, klokken 10:43
+ prøv rain x. Det har løst alle mine problemer med regnsensor. Med 5 min rain x behandling hender det flere ganger neste måned at jeg må stille regnsensor ned på laveste følsomhet.

Både inn og ut egentlig. når jeg kommer inn i en tunell står viskerne på 4 og må dermed skru de manuelt ned, når jeg kommer ut må jeg skru de manuelt opp ellers så er det umulig å se noe, kjører stort sett på AP når jeg ligger på E18, men stoler ikke så mye på den at jeg kan neglisjere sikten totalt :P sidemannen filmet dette en gang når det stod på som verst og da var sikten lik null.

skal kjøpe en flaske med Rain X og prøve :D
Som sagt, bruk knappen på hendelen de øyeblikkene du trenger ekstra visk, og ha den i auto. Det funker bra for meg.

Fungerer absolutt ikke for min del, den øker ikke hastigheten og noe latenstid mellom hvert tastetrykk. quickfixen for min del blir og skru den på 4 manuelt med en gang jeg kommer ut på motorveien. På småveier fungerer det helt ok, men ikke veldig imponerende

Handyman

Sitat fra: Svænnis på mandag 02. september 2019, klokken 08:15
Sitat fra: Handyman på søndag 01. september 2019, klokken 10:58
Sitat fra: Svænnis på søndag 01. september 2019, klokken 10:54
Sitat fra: DagfinnN på søndag 01. september 2019, klokken 10:43
+ prøv rain x. Det har løst alle mine problemer med regnsensor. Med 5 min rain x behandling hender det flere ganger neste måned at jeg må stille regnsensor ned på laveste følsomhet.

Både inn og ut egentlig. når jeg kommer inn i en tunell står viskerne på 4 og må dermed skru de manuelt ned, når jeg kommer ut må jeg skru de manuelt opp ellers så er det umulig å se noe, kjører stort sett på AP når jeg ligger på E18, men stoler ikke så mye på den at jeg kan neglisjere sikten totalt :P sidemannen filmet dette en gang når det stod på som verst og da var sikten lik null.

skal kjøpe en flaske med Rain X og prøve :D
Som sagt, bruk knappen på hendelen de øyeblikkene du trenger ekstra visk, og ha den i auto. Det funker bra for meg.

Fungerer absolutt ikke for min del, den øker ikke hastigheten og noe latenstid mellom hvert tastetrykk. quickfixen for min del blir og skru den på 4 manuelt med en gang jeg kommer ut på motorveien. På småveier fungerer det helt ok, men ikke veldig imponerende
Høres ut som noe er galt med din bil. Sjekk med Tesla. Hvilken SW-versjon er du på?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Svænnis

SW: 2019.28.3.1- altå den nyeste?

Legger ved bilde. Her står den på auto og gikk sikkert 2-3 sekunder til før jeg måtte trykke manuelt fordi sikten var null.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA