Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilket utstyr burde Model 3 hatt?

Startet av Counterpointer, fredag 30. august 2019, klokken 22:44

« forrige - neste »

Autowinder

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 04. september 2019, klokken 19:54
Det bryr meg ingenting om bilen har ACC i tillegg eller ikke, så lenge jeg også får vanlig CC. Jeg har uansett ikke bruk for den ekstra funksjonaliteten i ACC, kjører alltid manuelt når jeg ligger bak andre biler siden jeg kjører mye mykere selv enn ACC klarer.
Sist helg var det en god times kø vestover mot Liertunellen hvor et uhell hadde oppstått fredag. Da var det venting og smårulling og kø bygget seg opp bakover mot Oslo. Da var det sykt digg med ACC/autopilot påslått. Stopp, start og avstandkontroll går av seg selv, men for de få gangene det er slike situasjoner blir jo timeprisen ganske høy.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Kårepåsporet

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 04. september 2019, klokken 19:54
Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 04. september 2019, klokken 18:42
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 04. september 2019, klokken 18:01
Jeg savner bare en ting, vanlig cruise control. Inntil det blir å få så avventer vi bestilling.

Jøss. Jeg vil ikke ha bil uten ACC. Men nå er jeg åpenbart heldig og har fått en bil hvor ACC funker bra.

Det bryr meg ingenting om bilen har ACC i tillegg eller ikke, så lenge jeg også får vanlig CC. Jeg har uansett ikke bruk for den ekstra funksjonaliteten i ACC, kjører alltid manuelt når jeg ligger bak andre biler siden jeg kjører mye mykere selv enn ACC klarer.

Jeg digger ACC, savner det sykt i bobilen ved motorveikjøring når det er kø innimellom.

jkirkebo

Sitat fra: Autowinder på fredag 06. september 2019, klokken 12:12
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 04. september 2019, klokken 19:54
Det bryr meg ingenting om bilen har ACC i tillegg eller ikke, så lenge jeg også får vanlig CC. Jeg har uansett ikke bruk for den ekstra funksjonaliteten i ACC, kjører alltid manuelt når jeg ligger bak andre biler siden jeg kjører mye mykere selv enn ACC klarer.
Sist helg var det en god times kø vestover mot Liertunellen hvor et uhell hadde oppstått fredag. Da var det venting og smårulling og kø bygget seg opp bakover mot Oslo. Da var det sykt digg med ACC/autopilot påslått. Stopp, start og avstandkontroll går av seg selv, men for de få gangene det er slike situasjoner blir jo timeprisen ganske høy.

Jeg har det på X'en men bruker det aldri i slike tilfeller. Kjører mykere selv. ACC er alt for brå etter min smak. Burde vært mulighet for å stille inn hvor brå den er, så kunne jeg stilt min på "ultra chill" ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Thorbjørn Hellehaven

+ hette på DC-del av ladeport
+ ekstra alternativ type2 på høyre side. (har sett en annen som har det
+ skvettlapper
+ valgmulighet for type gulvmatter ved bestilling.
+ valgmulighet for UMC som klare 16A 3-fase (11kW)
+ annet valg enn pianoblank midtkonsoll
+ QI Trådløs lader (som de har i amerikanske shop)
+ noen "tomme" knapper , hvor man kan legge menyvalg man vil gjøre oftere enn Tesla har tenkt

I forbindelse med levering, var det en mail "velkommen til Tesla-familien".
Det hadde vært kjempeflott om det var mulig å gi andre teslabrukere midlertidig/permanent tilgang til bilen, med forskjellige nivå:
- full kontroll fra app
- får bare se posisjon, etter egen kjøretur, eller med godkjenning fra superbruker
- tidsbegrenset tilgang. etter godkjenning av superbruker
(full kan fungere ved salg også, mens man venter på at Tesla overfører bilen til ny eier.)

fredag

Soltak, slik som Model S hadde tidligere
Trunk som åpnes automatisk, med sensor for å åpne med fot
Bedre regnsensor
Qi-charger som standard
USB-C med 60W power delivery for å lade laptops
Gummipropp for CCS-pinnene på ladeluken
Antirustbehandling
Bedre støydemping
Større utvalg i originale felger
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

TøddiVedder

Propp for DC kan kjøpes for en hundrelapp på finn, trådløs lading for 2-300 aliexpress. Men ja, burde bare vært med bilen.
Eneste som irriterer meg om dagen, er regnsensor (vet det ikke er sensor, men kamera). Har ikke lyst å måtte vaske med spesialvaskemiddel på vinduene (rainx etc).
Ok da, bremsingen til acc irriterer litt også ...


Counterpointer

#37
Sitat fra: Kanutten på lørdag 07. september 2019, klokken 21:33
Dashboard...
Stikke tilbake til Porsche forum kanskje?? Der får du det for fra 5-600 tusen og oppover

Edit; altså fra en drøy halvmillion EKSTRA, vel å merke

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Kårepåsporet

Interessant å se hva folket ønsker. Hvis en skulle lagt på alt, ja så hadde nok ikke jeg kjøpt TM3, da hadde vel SR+ ikke kosta 377.000, men 50-100.000 ekstra.
Men mye av det folk savner er ting en ordner selv for mindre enn 3-4-5000 kroner, så bilen er da rimelig vellykka.

MooCow

Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 07. september 2019, klokken 23:36
Interessant å se hva folket ønsker. Hvis en skulle lagt på alt, ja så hadde nok ikke jeg kjøpt TM3, da hadde vel SR+ ikke kosta 377.000, men 50-100.000 ekstra.
Men mye av det folk savner er ting en ordner selv for mindre enn 3-4-5000 kroner, så bilen er da rimelig vellykka.

Om Tesla hadde hatt alt som hadde vore nemdt så hadde det nok ikkje vore standard på SR+, men vore tilvalg i form av pakkar eller enkeltvalg. Uansett så er det dessverre ikkje slik Tesla gjer det :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA