Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilket utstyr burde Model 3 hatt?

Startet av Counterpointer, fredag 30. august 2019, klokken 22:44

« forrige - neste »

MooCow

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 31. august 2019, klokken 12:29
Sitat fra: MooCow på lørdag 31. august 2019, klokken 12:12
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 31. august 2019, klokken 10:40
Nå får vi bare håpe Elon Musk følger denne tråden

Tesla er nok fullt klar over at dei manglar mykje utstyr, men er nok teke eit valg på grunn av at alt skal vera mest muleg straumlinjeforma og billig ved produksjon.
Jo da, men å bytte farge på taktrekk eller sette inn de ventilerte setene for et tillegg i pris er ikke noe de trenger å velge bort.
Softwarefunksjoner er heller ikke det.

Musk har vel sagt før at det skal vera minst muleg tilvalg for å simplifisera produksjonen, så har ikkje tru på at det kjem nokon særleg fleire valg. Standardustyrlista kan kanskje auka etterkvart. Det er ihvertfall slik eg har forstått det. Det vesle som kan gjerast med softwareoppdateringar er sjølvsagt ein anna sak, og der kjem det vel jamnleg oppdateringar.

hovik

1. Ventilerte seter
2. Lyddemping
3. Skikkelig Head up
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

ladov

Sitat fra: Lynkjapp på lørdag 31. august 2019, klokken 16:55
Mulighet til å si at alle vinduer skal opp ved låsing av bilen, i tillegg til at appen skal kunne fortelle status på vinduene. Det er alt for ofte at man kommer bort i vindusheisene når man går ut av bilen, slik at man går fra den med en tre cm åpning på ett av vinduene.
...
:+1:

I motsetning til mange andre forslag her så dette 'bare' software. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Counterpointer

Da vil jeg tilføye et rent softwareforslag;

Snarveier som er konfigurerbare på hovedskjerm samt mulighet for å konfigurere scrollhjul og knapper med egne funksjoner.


Toalmar

en knapp på skjerm som kan programmeres for noe man selv ønsker.
Savner muligheten for rask å tilte speil en gang i blant når jeg skal rygge.
De fleste ganger står de fast da dette er mest fordelaktig
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Tomas_v

Sitat fra: knut.aulie på fredag 30. august 2019, klokken 22:44
Mener her ting som Tesla leverer eller lett kunne levere som ville gjort bilen enda mer perfekt.

Mine personlige ønsker er;

Sort taktrekk i alcantara
Seter i alcantara
Ventilasjon i seter
Justerbar luftfjæring (er litt i tvil om denne da bilen sitter som et strykejern på veien med stålfjærer og min preformance har enda ikke tatt nedi siden februar.....)
Bedre lydisolering spesielt mot dekkstøy.
Spyler på ryggekamera
Elektrisk motorisert bakluke.
Skiluke i baksetet
Varme i ratt
Ludicrous mode
«Drift» mode

PS; denne trådens tema er ikke, tynn lakk, nervøs autopilot, ikke mulig å kommunisere med Tesla, varierende priser eller lignende frustrasjonspunkter.

Tesla allerede har denne bilen du vil ha - Model X (S)  ;)

1000kwh


SurSnasen

- Velfungerende regnsensor
- Omgivelseskamera/360-kamera, gjerne med 3D-view ala Audi
- Skikkelig adaptive lys som blender ut motgående/forankjørende kjøretøy
- Head Up Display
- Myk lukking på bagasjeromslokket, helst motorisert
- Bedre støyisolering
- Flere knapper for viktigste funksjoner
- Mulighet for å vise ladere fra andre tilbydere i kartet, og planlegge ruten med dette
- Waypoints...
- Justerbar nakkestøtte. Rett og slett ubehagelig (for min nakke) slik setene er utformet
- Normale dørhåndtak (utvendig)
- Nedfellbart midtsete slik at det kan være mulig å ta ski inn i bilen
- Skiltgjenkjenning
- ISOFIX-fester som ligger mer "i dagen", slik som for eksempel BMW/VW/Audi har. Knotete når man skal sette inn barneseter i Model 3, og risiko for at man får rifter i kunstskinnet

SurSnasen


Counterpointer

Sitat fra: Tomas_v på onsdag 04. september 2019, klokken 07:24
Sitat fra: knut.aulie på fredag 30. august 2019, klokken 22:44
Mener her ting som Tesla leverer eller lett kunne levere som ville gjort bilen enda mer perfekt.

Mine personlige ønsker er;

Sort taktrekk i alcantara
Seter i alcantara
Ventilasjon i seter
Justerbar luftfjæring (er litt i tvil om denne da bilen sitter som et strykejern på veien med stålfjærer og min preformance har enda ikke tatt nedi siden februar.....)
Bedre lydisolering spesielt mot dekkstøy.
Spyler på ryggekamera
Elektrisk motorisert bakluke.
Skiluke i baksetet
Varme i ratt
Ludicrous mode
«Drift» mode

PS; denne trådens tema er ikke, tynn lakk, nervøs autopilot, ikke mulig å kommunisere med Tesla, varierende priser eller lignende frustrasjonspunkter.

Tesla allerede har denne bilen du vil ha - Model X (S)  ;)
Nå kødder du med meg

Jeg vil ha dette i Model 3, vil ikke ha en diger bil.

Pirkemode; du får ikke alcantara seter i X/S

DeepFu

Stasjonsvogn - utgave.  (Vil helst slippe å kjøpe en stutt-tjukk kombikupe på stylter)
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

jkirkebo

Jeg savner bare en ting, vanlig cruise control. Inntil det blir å få så avventer vi bestilling.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kårepåsporet

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 04. september 2019, klokken 18:01
Jeg savner bare en ting, vanlig cruise control. Inntil det blir å få så avventer vi bestilling.

Jøss. Jeg vil ikke ha bil uten ACC. Men nå er jeg åpenbart heldig og har fått en bil hvor ACC funker bra.

jkirkebo

Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 04. september 2019, klokken 18:42
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 04. september 2019, klokken 18:01
Jeg savner bare en ting, vanlig cruise control. Inntil det blir å få så avventer vi bestilling.

Jøss. Jeg vil ikke ha bil uten ACC. Men nå er jeg åpenbart heldig og har fått en bil hvor ACC funker bra.

Det bryr meg ingenting om bilen har ACC i tillegg eller ikke, så lenge jeg også får vanlig CC. Jeg har uansett ikke bruk for den ekstra funksjonaliteten i ACC, kjører alltid manuelt når jeg ligger bak andre biler siden jeg kjører mye mykere selv enn ACC klarer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Autowinder

Sitat fra: DeepFu på onsdag 04. september 2019, klokken 17:27
Stasjonsvogn - utgave.  (Vil helst slippe å kjøpe en stutt-tjukk kombikupe på stylter)
Gjerne, men forbruket vil gå endel opp med en «stasjonsvognhekk», og stasjonsvogn er et veldig norsk/svensk særinteresseområde. 😉
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA