Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilket utstyr burde Model 3 hatt?

Startet av Counterpointer, fredag 30. august 2019, klokken 22:44

« forrige - neste »

Counterpointer

Mener her ting som Tesla leverer eller lett kunne levere som ville gjort bilen enda mer perfekt.

Mine personlige ønsker er;

Sort taktrekk i alcantara
Seter i alcantara
Ventilasjon i seter
Justerbar luftfjæring (er litt i tvil om denne da bilen sitter som et strykejern på veien med stålfjærer og min preformance har enda ikke tatt nedi siden februar.....)
Bedre lydisolering spesielt mot dekkstøy.
Spyler på ryggekamera
Elektrisk motorisert bakluke.
Skiluke i baksetet
Varme i ratt
Ludicrous mode
«Drift» mode

PS; denne trådens tema er ikke, tynn lakk, nervøs autopilot, ikke mulig å kommunisere med Tesla, varierende priser eller lignende frustrasjonspunkter.

MulderXF

Cab utgave  :) I det minste, takluke!


HUD hadde vært bra også.

aj1240


  • Fysisk regn sensor - vil optisk noen gang komme ut av beta?
  • Bedre kvalitet på sentry mode - farge, oppløsning, stabilitet, opptak fra alle kamera, intern lagring og automatisk opplasting til skyen via innebygd tlf til app
  • "Vinterpakke" - skvettlapper, plast deksler rundt hjulbuer, samt andre forbedring de kunne gjort for våre forhold
  • Eget lokk til ccs likt mercedes
  • Flere og bedre USB porter - Quickcharging og etc
  • Matt finish på midtkonsoll

The_M

En software-tweak eller to som burde vært gjort: Autopilot-computeren burde aktivert blinklys når folk som ikke vet hvordan skifter felt o.l. Den burde også brukt litt intelligens til å deaktivere blinklyset etter feltskifte/fletting/rundkjøring el.l.

Lyktespylere foran hadde vært awesome.

17" felger og bedre trekkapasitet for hengerfeste.

Låsbar frunk (https://www.youtube.com/watch?v=Y1WRR1Cl78A) og låsbare bakseter.

Glassknusesensor tilknyttet alarm (afaik. så har de ikke dette)

RuneW

Ventilasjon i seter! På lengre turer blir jeg ofte klam på hele ryggen mens jeg småfryser på framsiden...

Automatisk åpning av trunk/frunk basert på kamera+tlf. Står det en med (rett) mobil rett foran/bak bilen, så kan bilen kjenne igjen en eller annen bevegelse (nikk med hodet el.) og deretter åpne frunk/trunk.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

DeepFu

#5
Automatisk nivåjustering. Ble mye blinket på med ferielastet bil til jeg husket å spille ned lysene manuelt.
Mørkere tak. Var 100% sikker på at setevarmen stod på, fordi setene magasinerte varme når bilen stod lenge i sola.
Flere 12v og USB-uttak.
Mulighet til rutepunkter i navigasjon.
(Kunne velge å) Få opp flere ladeleverandører direkte i kartet
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Counterpointer

Nå får vi bare håpe Elon Musk følger denne tråden

JPM


MooCow

Mykje er nemdt og meir er det nok, ihvertfall
- Lesing av trafikkskilt
- Led Matrix lys

Måkemannen


MooCow

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 31. august 2019, klokken 10:40
Nå får vi bare håpe Elon Musk følger denne tråden

Tesla er nok fullt klar over at dei manglar mykje utstyr, men er nok teke eit valg på grunn av at alt skal vera mest muleg straumlinjeforma og billig ved produksjon.

Counterpointer

Sitat fra: MooCow på lørdag 31. august 2019, klokken 12:12
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 31. august 2019, klokken 10:40
Nå får vi bare håpe Elon Musk følger denne tråden

Tesla er nok fullt klar over at dei manglar mykje utstyr, men er nok teke eit valg på grunn av at alt skal vera mest muleg straumlinjeforma og billig ved produksjon.
Jo da, men å bytte farge på taktrekk eller sette inn de ventilerte setene for et tillegg i pris er ikke noe de trenger å velge bort.
Softwarefunksjoner er heller ikke det.

Kårepåsporet

1.Skiltgjenkjenning
2.Skiluke
3.Ventilerte seter
I prioritert rekkefølge, og som jeg hadde vært villig å betale ekstra for.
4.Stor bakluke hadde vært kjekt, men jeg digger bilen så jeg er ganske så tilgivende😊
Har hatt mange nye biler, men ingen kan måle seg med å sitte bak rattet på min Model 3.....

Reodor

2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

Lynkjapp

Mulighet til å si at alle vinduer skal opp ved låsing av bilen, i tillegg til at appen skal kunne fortelle status på vinduene. Det er alt for ofte at man kommer bort i vindusheisene når man går ut av bilen, slik at man går fra den med en tre cm åpning på ett av vinduene.

Ellers ønsker jeg meg fortsatt mulighet til selv å velge å kjøre på dum cc, pluss at jeg vil ha fartsperre som kan justeres like enkelt som man justerer farten på tacc.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA