Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Startbatteriet

Startet av Niff123, fredag 30. august 2019, klokken 08:27

« forrige - neste »

Niff123

Hvordan lades startbatteriet? Jeg ønsker svar fra en som vet dette, og ikke spekulasjoner og ulike teorier - for det er jeg selv god på.

hELgenen

https://www.youtube.com/watch?v=pd-AuH5oEDs

Kan legge på en synsing til slutt her - jeg tror akkurat dette skjer KUN dersom en har aktivert trådløst nettverk.
Kona kjører en slik 2019 modell UTEN at trådløst nettverk er aktivert i bilen - og her mener jeg at dette ikke skjer.
Det som ble sagt av forhandler var at 12V batteriet ble ladet opp under kjøring - og i manualen mener jeg det står et eller annet om at 12V batteriet OGSÅ vedlikeholdlades gitt at Wifi er aktivert - dette fordi wifi tapper batteriet.

Niff123

Fant i instruksjonsboka at hjelpebatteriet lades når 'klar' lyser eller når hovedbatteriet lades. Det tilsier at wifi ikke er avgjørende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA