Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nettbrett baksete til nakkestøtte

Startet av TøddiVedder, torsdag 29. august 2019, klokken 14:18

« forrige - neste »

TøddiVedder

Lurer på hvilke nettbrettholdere som egner seg for barna i baksetet. Brukte nylig targus sin. Den funket greit, men ikke optimalt. Noen som har noen som de har god erfaring med til model 3?

krister461

Jeg bruker denne:
https://vsport.no/index.html#!/products/nettbrett-holder

I model S så funker den fint å feste i taket. Bruker en forlenger for å få den lavt nok ned.

I model 3 kommer den litt for nært kidsa når den festes i taket da det går en bøyler der jeg normalt ville festet de. Derfor har jeg festet de på vinduet som funker greit under kjøring, men er litt knot når man skal inn og ut av bilen.


TøddiVedder

Ja. Den targus har jeg hatt tidligere, men ble ødelagt nylig. Derfor jeg hører. Targus funker greit, men ikke optimalt. Feste i nakkestøtten som er "problemet".

Handyman

Når man velger oppheng bør man tenke på om nettbrettet vil holdes trygt på plass i en eventuell kollisjon.
Et nettbrett som løsner vil kunne skade passasjerer stygt.
Et nettbrett festet på forsetet er ofte i ansiktshøyde til barna i baksetet, og ved en påkjørsel bakfra er det ikke vanskelig å forestille seg hva som KAN skje.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

TøddiVedder

Targus sin festes bra. Men knotete å lirke festet inn under nakkestøtten, da det er annerledes enn andre vanlige biler.

Reodor

Den Targus holderen selges også på Clas Ohlson.
Jeg synes den er litt vrien å få strammet til under hodestøtten.
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA