Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E+ merking av Leaf 62 kWh

Startet av Lyse Tanker, onsdag 28. august 2019, klokken 21:39

« forrige - neste »

Lyse Tanker

Hei, som forventningsfull bestiller av 62 kWh Leaf ser jeg frem til lenger kjørelengde enn ca.80 km. Prisen ble kr.357.000 for en N-Connecta med lyst interiør som jeg også liker i min nåværende Leaf. Men så til saken. Nissan merker ikke bilen bak med et e+ symbol eller skriver "Pluss" som i USA. Hva tror dere? Er valget tatt for å dempe etterspørselen etter det største batteriet? For ikke å la kundene oppfatte bilen sin som mindreverdig, som den jo er i ordets forstand. Er jo ikke lett å se forskjell på 40 og 62 kWh versjonen da. Ringte Nissan og de bekreftet at i Europa blir ikke 62 kWh Leafen merket utvendig annet enn med blå stripe foran i underkant av spoileren. Noen som har forslag til en fin logo som ikke stikker seg for mye frem, jeg vil da gjerne fortelle at dette er 62 kWh versjonen. Bilen kan selvfølgelig bestilles i signatur farge, blå metallic, men med prispåslag på kr.6000.
Skal vi sammen designe et symbol som vi heldige 62 kWh eiere kan feste bak på vår fantastiske bil?

tomrh

Nissan merket ikke 30 kWh-modellen heller slik at den skilte seg fra 24 kWh. På samme måte skiller ikke 40 kWh Evalia seg fra 24 kWh, så de er konsekvente.

Personlig er jeg i grunnen enig, for økning av batteristørrelse er vel den eneste forbedringen. Har aldri tenkt over behovet for å synliggjøre at jeg kjører 40 kWh Evalia og ikke 24, blir vel litt det samme som om en ny årsmodell av en fossilbil leveres med 50 liters drivstofftank istedet for 40, kan kjøre lengre før man må fylle.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Lyse Tanker

#2
Det er jo også kommer et nytt infotainment system. Med oppdatering on the air og enkel oppdatering rett fra TomTom. Bedre luftgjennomstrømning rundt batteriet ..... Har ventet lenge på denne batteristørrelsen i Leaf og uansett merking tror jeg ikke den skuffer. Vi får se!

gigafactory

hvem er målgruppen for dette emblemet?

Rosstopher

Kan jo bare sette sammen bokstaver og skrive akkurat det du vil bakpå bilen:
https://www.aliexpress.com/item/32959733642.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.697a50daY3r3kU&algo_pvid=b41450ad-0c32-4f28-9e75-894fa876a4cd&algo_expid=b41450ad-0c32-4f28-9e75-894fa876a4cd-1&btsid=2440ecd5-3c3e-49c0-8249-fe7ca3166b8c&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_52

Nissan Leaf er jo ingen entusiast-bil, så det er nok et ganske lite marked for merker til den. Tipper det ikke er så mange som er såpass opptatt av å vise at de har valgt modellen med det største batteriet at de gidder å bruke tid og penger på å merke bilen sin.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Lyse Tanker


geear

Forventer du at dette skal bli et allment kjent merke ala ///M eller AMG, slik at alle gjenkjenner at her kommer det en Leaf utenom det vanlige? Blir det mye respekt blant fiffen, tror du? Damene kommer løpende?  :P

Vroom

Sitat fra: tomrh på onsdag 28. august 2019, klokken 22:02
blir vel litt det samme som om en ny årsmodell av en fossilbil leveres med 50 liters drivstofftank istedet for 40, kan kjøre lengre før man må fylle.

Vel en 45% økning i effekt på motoren hadde neppe gått upåaktet hen i fossilbil-verden..

Rosstopher

Hva med å plastidippe de blå detaljene røde og sette på Nismo-merker?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

geear

Sitat fra: Vroom på fredag 30. august 2019, klokken 12:00
Sitat fra: tomrh på onsdag 28. august 2019, klokken 22:02
blir vel litt det samme som om en ny årsmodell av en fossilbil leveres med 50 liters drivstofftank istedet for 40, kan kjøre lengre før man må fylle.

Vel en 45% økning i effekt på motoren hadde neppe gått upåaktet hen i fossilbil-verden..
Lek med tall. Her snakker vi 0-100 km/t på 7,1 mot 7,9 sekunder, og 157 km/t mot 144 km/t toppfart, så det er ikke akkurat noe som hadde fått stor oppmerksomhet i fossilbilverdenen, nei. Det ville være omtrent som en ordinær familiebil (med enormt lav toppfart) fikk en neste generasjon av samme motor eller mer effektiv girkasse ved en facelift...

torlie

Gjør noe sånt, så blir du lagt merke til  :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Lyse Tanker

Etter å ha kjørte 1 generasjons Leaf i 5 år synes jeg det hadde vært kult om bilen viste at det var en 62 kWh. Det må jo være lov å glede seg over det også med en merking. Veldig mange biler har det. Men jeg lever jo i lille Norge :-)

tomrh

Joda, og akkurat dét ønsket utnytter ihvertfall Tesla S/X til det fulle, der batterikapasiteten er med i alle modellbetegnelser.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Rosstopher

Sitat fra: tomrh på fredag 30. august 2019, klokken 20:17
Joda, og akkurat dét ønsket utnytter ihvertfall Tesla S/X til det fulle, der batterikapasiteten er med i alle modellbetegnelser.

Var med. Nå står det vel bare "Dual motor" på de, med eller uten rød strek under, slik som på Model 3.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Lyse Tanker

#14
Ett forlag til. Her er det ren luft, varm sol over grønt landskap og rent hav.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA