Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

EQV - Verdens første elektriske flerbruksbil i premiumsegmentet.

Startet av Amatøren, onsdag 28. august 2019, klokken 19:38

« forrige - neste »

Ebe

Ja, valget står nå sannsynligvis mellom disse tre og Maxus Euniq 5. Grunnmodellen til trillingene var dårlig utstyrt, såblir nok fort en toppmodell ol man skal sammenligne priser.

I alle fall godt at det er flere modeller nå! :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Jarv!s

Hei.
Noen her som har bestilt EQV eller har planer om det?
Jeg står mellom mod X (2021, har reservert) og EQV av den enkle grunn at jeg ønsker en stor familie bil.

Det er jo mye som trekker meg mot X, men samtidig er det noe ved EQV som gjør at jeg heller en god del mot den..

Den største bekymringen jeg har er egentlig lademulighetene (har brukt tesla sitt nett, og her er det sjeldent dyrt og aldri kø), men ionity har jo blodpriser sammen med GK og Fortum.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

daktari

Sitat fra: Jarv!s på tirsdag 16. februar 2021, klokken 07:41
Hei.
Noen her som har bestilt EQV eller har planer om det?
Jeg står mellom mod X (2021, har reservert) og EQV av den enkle grunn at jeg ønsker en stor familie bil.

Det er jo mye som trekker meg mot X, men samtidig er det noe ved EQV som gjør at jeg heller en god del mot den..

Den største bekymringen jeg har er egentlig lademulighetene (har brukt tesla sitt nett, og her er det sjeldent dyrt og aldri kø), men ionity har jo blodpriser sammen med GK og Fortum.
Hvor mye trenger du egentlig å hurtiglade? Vi hurtiglader så lite at det ikke betyr noe jamført verditapet på bilen uansett.
EQV er en diger bil, som jo blir kjip å parkere i byen. Men X er også stor og har ikke så bra svingradius heller.
X kjører veldig bra, mer personbil, men EQV er litt buss (basert på min erfaring med de konvensjonelle V-klassene som leiebiler).
EQV har overlegent mye mer plass enn X til både folk og bagasje, både samlet og hver for seg.
EQV er mye billigere - 700 vs 900, hvis du klarer å få deg en ny.
X har 4wd og hevbart understell men luftfjæringen på X er dyr å vedlikeholde - den lever ikke så lenge.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Grosor

Sitat fra: Jarv!s på tirsdag 16. februar 2021, klokken 07:41
Den største bekymringen jeg har er egentlig lademulighetene (har brukt tesla sitt nett, og her er det sjeldent dyrt og aldri kø), men ionity har jo blodpriser sammen med GK og Fortum.

Som Mercedes eier betaler man vel bare 1,65kr\kWh hos Ionity via Mercedes Me Charge. I hvert fall det appen forteller meg nå. Klart prisene er jo gjenstand for endring og det er kanskje kunstig lavt nå.

Toalmar

Sitat fra: Grosor på tirsdag 16. februar 2021, klokken 15:19
Som Mercedes eier betaler man vel bare 1,65kr\kWh hos Ionity via Mercedes Me Charge. I hvert fall det appen forteller meg nå. Klart prisene er jo gjenstand for endring og det er kanskje kunstig lavt nå.
Samme pris som jeg fikk på søndag hos Ionity
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

andreash

Hei,
La inn et emne i "kjøpshjelp", men tenker kanskje dere som klikker inn her er mere våken for aktuelle spørsmål på akkurat denne bilen.

Er det noen som har hatt sin EQV en stund nå? og kan si noe om brukserfaringer i hverdagen? Parkering med 360 kamera? er det ok? får man lett oversikt f.eks? Er bilen grei på langtur? Er bilen grei på småkjøring?

Fravær av hengerfeste fordrer for min del økt bruk av takstativ. Hvor mye kan man ha på taket? er det samme soliditet som Dieselutgv?

Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Buddy 2007
Leaf 2013
Nå: Opel Ampera-e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA