Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva betaler dere for forsikring på SR+?

Startet av Charnelle, tirsdag 27. august 2019, klokken 21:58

« forrige - neste »

Charnelle

Fikk i dag to tilbud, 9000 kr og 13000 i året. 8000 km i året, 70% over 5 år bonus, sjåfør over 35. Noen som har fått lavere pris enn meg og hos hvem?
Buddy 2010-2012
Mia Electric 2012
Nissan Leaf 2013-2019
Tesla model 3 SR+ 2019 -

mizzle

Fikk samme type priser hos mitt nåværende selskap, endte opp med forsikring hos TOCN, 6900kr i året.

fredrik1992


The_M

#3
Frende, LR AWD, 8k egenandel, 16k km årlig, 10 620,- i året / 885,- pr. måned. 70%, 30+
Oslo-området (Bærum), gateparkering. 0 skader siste X år.

Fikk bedre pris på telefon enn via nettet. Sånn er det mange andre steder også.
Husk at "nettrabatt" ofte forsvinner etter det første året og at det kan lønne seg å bytte.

Mange ganger kan man få bedre pris gjennom forhandler eller via fagforening.

Edit: Sjekket også TOCN. 8 361,-. Må lese meg opp på vilkår mm.

stene

Codan ( InsureMyTesla )
16.000km per år, 8.000kr egenandel, 75% bonus, 29år bosatt i Østfold. 0 skader siste 3 år.

8338kr / år

Da har jeg også samlet de øvrige forsikringene hos Codan for samlerabatt.
2019 TM3 SR+ (venter på levering)

tommysh

#5
If forsikring og KLP har begge gitt meg ca. samme tilbud.  Rundt 5500 kr med 12000 kr egenandel, 75 % 1. år og alle førere over 25. Jeg er 30. Ingen samlerabatter. Anbefaler nok å sjekke If, spesielt med SR+ som de har priset endel lavere enn AWD og preformance. De var klart billigst utennom noen fordeler jeg har hos KLP.

Edit: Ellers kan jeg tipse om finansportalen.no sine sider som henter priser fra ulike tilbydere. Meget effektivt: https://www.finansportalen.no/forsikring/bilforsikring/


MikkeBoomBoom

Fikk vår første Model 3 i Mars, da kostet det rett over 8000kr å forsikre AWD LR, etter et par måneder solgte jeg bilen og kjøpte en lik inventory med fin rabatt, da kostet det nesten 10000kr å forsikre bilen. Den ble også solgt og nå sjekket jeg pris på SR+ som kommer til uka, nesten 12000kr. På ca 6 mnd så har prisen gått opp nesten 4000kr, til en bil som er mindre verdt!

De første to gangene fikk jeg som argument at dette var fordi de ikke hadde nok "data" til å sette en fornuftig pris, men nå er det fordi folk kolliderer så mye, biler blir kondemnert, skal ha leiebil mm. Sistnevnte sa jeg at jeg fint kunne droppe, kan ha hjemmekontor, kjører motorsykkel, kan ta buss etc, men det utgjorde så og si ingenting på årsprisen. Alt dette er hos IF. Snart 37år, ingen uhell, lappen siden 18år og parkerer i egen garasje på privat tomt i Kristiansand.

Merker jeg er ganske oppgitt over hele greia, man kan jo bli konspirasjonsteoretiker av mindre. TOCN koster ganske nøyaktig halvparten, men jeg har ikke sett noen skrive om hvordan de funker når uhellet først er ute, noen som har noe info?

Rocklobster

Jeg sjekket litt rundt og sjekket vilkårene på de to-tre billigste, valgte Codan selv om TOCN var billigere. Fikk gratis innbo og reiseforsikring for hele familien i pakka. Nybil i tre år, god uhellsforsikring etc. Ikke ta tilbudene du finner på nett for det endelige tilbudet, snakk med en kundevilleder.
Var en historie her om en som hadde dunket borti skjermen og fått skade, men hadde valgt bort kasko pluss for å spare noen hundrelapper. Kostet han 15000.
Grunnen til så høye premier er vel dårlig (men bedre) kvalitetskontroll hos Tesla, dårlig servicetilbud og at merket tiltrekker seg en god del folk som ikke ser sine begrensninger. Eller som forsikringsselskapene sa, skyhøy skadefrekvens, dyre og lange reparasjoner.

goev

NITO-medlemmer bør sjekke Tryg. Vi sparte en god del på å bytte fra IF på alle forsikringene før vi fikk Tesla, og de gav oss et godt tilbud på SR+ nå. Kan være verdt å ta en telefon!
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

torlie

Til dere som har IF så er det et tips å melde seg inn i Huseiernes Landsforbund til den nette sum av kr 510,- i året.

Det gir dere 10% rabatt på Bil, Hus/innbo og 5% på reise.

Dersom noen verver deg får de kr 190,- i gavekort som de sikkert kan sende dere, ergo er netto kostnaden for medlemskap kr 320,-

Sparte selv over kr 2000,- på mine forsikringer når en kollega vervet meg, og sendte gavekortet til meg :)

Kun et tips for de som er fornøyd med IF og vil prute der man kan  :)

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Olofm

Sitat fra: torlie på torsdag 29. august 2019, klokken 12:41
Til dere som har IF så er det et tips å melde seg inn i Huseiernes Landsforbund til den nette sum av kr 510,- i året.

Det gir dere 10% rabatt på Bil, Hus/innbo og 5% på reise.

Dersom noen verver deg får de kr 190,- i gavekort som de sikkert kan sende dere, ergo er netto kostnaden for medlemskap kr 320,-

Sparte selv over kr 2000,- på mine forsikringer når en kollega vervet meg, og sendte gavekortet til meg :)

Kun et tips for de som er fornøyd med IF og vil prute der man kan  :)

Hvis man i tillegg til å være IF kunde, også er medlem i Coop, kan man få 1,5% medlemsbonus inn på Coop kontoen.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

The_M

Sitat fra: Rocklobster på torsdag 29. august 2019, klokken 09:10
(...)
Var en historie her om en som hadde dunket borti skjermen og fått skade, men hadde valgt bort kasko pluss for å spare noen hundrelapper. Kostet han 15000.
(...)
En kaskoskade koster jo fort 15000 den også om du ikke har opparbeidet deg retten til skade uten bonustap.
Gjensidige og If (som de to største aktørene i det norske markedet) var jo notoriske på bonusstigen. Hvis du brukte forsikring med utgangspunkt i 70% bonus (1. - 4. år) så røk det 30% bonus, og du måtte kjøre 8 år skadefritt (fra neste hovedforfall) for å kunne få en skade (skyld eller kasko) uten bonustap.

Erfarte dette selv da jeg som fattig student hadde en venn som slo døren sin (min bil) inn i nabobilen. Fyllte ut skademelding og alt ble ordnet. Fikk tilbud om å dekke kostnaden av reparasjonen, men ingen av oss hadde råd til å dekke skaden der og da (kom på 10-11k). Først gikk prisen opp tilsvarende bonusreduksjonen, men året etterpå gikk den opp enda mer selv om jeg fikk 10% bedre bonus. Bytting av selskap var også lite gunstig ettersom jeg nå hadde skade i forsikringsselskapenes skaderegister. De årene jeg var under 70% bonus og lå i skaderegisteret kostet meg vel ca. 7000-8000. Dette var altså skade uten egenandel på en gammel bil som før skadetidspunktet kostet meg ca. 2700,- i året med delkasko. Kostnaden av å ta en kaskoskade med stort bonustap på en bil som koster tre-gangen å forsikre er fort mye større.

Vet at både Gjensidige og If har revidert bonusstigene/bonustap-modellene sine de siste årene, men har ikke fått tilbud fra de som har vært gode nok til at jeg har giddet å saumfare vilkårene. Codan er vel akkurat like kjip på bonustap/bonusstige som If og Gjensidige pleide å være.

Rocklobster

Ikke bonustap på denne type skade hos Codan. Og man melder selvfølgelig ikke inn småskader som gir bonustap..

MulderXF

Sitat fra: tommysh på torsdag 29. august 2019, klokken 07:32
If forsikring og KLP har begge gitt meg ca. samme tilbud.  Rundt 5500 kr med 12000 kr egenandel, 75 % 1. år og alle førere over 25. Jeg er 30. Ingen samlerabatter. Anbefaler nok å sjekke If, spesielt med SR+ som de har priset endel lavere enn AWD og preformance. De var klart billigst utennom noen fordeler jeg har hos KLP.

Edit: Ellers kan jeg tipse om finansportalen.no sine sider som henter priser fra ulike tilbydere. Meget effektivt: https://www.finansportalen.no/forsikring/bilforsikring/

12k i egenandel er veldig kjipt den dagen du faktisk trenger forsikringen!

Wisd0m

Sitat fra: MulderXF på fredag 30. august 2019, klokken 13:51
Sitat fra: tommysh på torsdag 29. august 2019, klokken 07:32
If forsikring og KLP har begge gitt meg ca. samme tilbud.  Rundt 5500 kr med 12000 kr egenandel, 75 % 1. år og alle førere over 25. Jeg er 30. Ingen samlerabatter. Anbefaler nok å sjekke If, spesielt med SR+ som de har priset endel lavere enn AWD og preformance. De var klart billigst utennom noen fordeler jeg har hos KLP.

Edit: Ellers kan jeg tipse om finansportalen.no sine sider som henter priser fra ulike tilbydere. Meget effektivt: https://www.finansportalen.no/forsikring/bilforsikring/

12k i egenandel er veldig kjipt den dagen du faktisk trenger forsikringen!

Har kjørt med 12k i alle år, så har spart inn de lappene allerede :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA