Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Software update via LTE hotspot

Startet av Vhagar, tirsdag 27. august 2019, klokken 21:20

« forrige - neste »

Vhagar

Bilen har ikke tilgang til wifi for tiden (ferie) og bilen er ikke særlig glad i å laste ned software over LTE lenger, så jeg prøver å opprette et hotspot med mobilen uten hell. Bilen ser ut til å gjennomskue at det er nettopp et mobilt hotspot og lar seg ikke lure til å laste ned (starter og stopper gang på gang og ber meg koble til wifi, noe den jo rent teknisk er).

Så, noen som kan bekrefte om en dedikert 4G/LTE router lar seg bruke til formålet? Gjerne tips om merke/modell. Eventuelt hvordan lurer dere bilen? (Galaxy S10+ jeg prøver med)
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Kristian O

Deler nett fra mobilen, fungerer fint. Må slå wifi på når bilen settes i drive.
iPhone 6S.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Vhagar

Hm, har bare prøvd i park. Men hvilken mobil? Og fått til software update via den også? For nett ellers klarer jeg å gi bilen men den nekter å ta software updaten via den.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

pekle

Funker fint å dele fra min mobil også og få oppdateringer, Nokia 8 (Android 9)

Tuxedo

Jeg får også oppdateringer med mobil hotspot. Kan vanskelig tenke meg at bilen skiller mellom vanlig ruter og mobil hotspot. Det er jo da uansett ikke Tesla som tar regningen.

Vhagar

Kan være at den ikke har god nok fart fra mobilnettet her som gjør det da kanskje. Har 4g men ikke noe mer enn et par mbits. Den starter å laste ned, men så stopper den og ber meg koble til wifi, så får ikke ned noen kilobytes engang i hvert forsøk. Greit å vite at det virker for andre.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

pekle

Kan sikkert ha noe med saken å gjøre. Har ca 30Mbps her.

Elmo

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 28. august 2019, klokken 14:42
Jeg får også oppdateringer med mobil hotspot. Kan vanskelig tenke meg at bilen skiller mellom vanlig ruter og mobil hotspot.
Jeg har fått update både med mobil (Samsung s8) og LTE ruter (TPlink) og faktisk også via bilens LTE.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Vhagar

Jeg får campe under en mast med 4g sender da og vente på ledig kapasitet og se hvordan det går. Takk for alle tilbakemeldingene.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Vhagar

Fant meg et vannhull med perfekt 4g+ dekning så fart og latency er ikke noe problem. Men i dag påstår bilen hardnakket at den er up to date og det er ikke tegn til ny software som den har pirret meg med de siste dagene. Så da sitter jeg her i 41 plussgrader og ser passe dum ut. Roper den ulv om et par timer når jeg er utenfor dekning igjen så får den bare ha det så godt. Ja, jeg prøvde en reboot bare for å se om det hjalp og nei det gjorde det altså ikke.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Motorwatt

Det finnes visstnok tilfeller hvor software som var på vei til bilen blir trukket tilbake for å bli erstattet av en nyere. Da må man bare vente til neste "utdeling".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA