Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stadig ladefeil. Hva er problemet?

Startet av Prebb, søndag 14. mai 2017, klokken 13:50

« forrige - neste »

Prebb

Sitat fra: stefse på søndag 28. mai 2017, klokken 23:01
Aldri hatt dette problemet, men Møller skulle absolutt legge inn en sw fix for nettopp dette på service. Prøv å mål spenningen på kontakten for å se om det er noe muffens. Mål også mot jord for å se om det er feil der.

Det kan jeg gjøre, takk for tips. Vil sannsynligvis ikke se noe siden feilen oppstår sporadisk, og kursen er utrustet med eget jordfeilvern (type b).

Prebb

Etter å ha nilest brukermanual har jeg funnet ut at varselen på kladden betyr "temperaturvarsel". Kladden er ikke utsatt for ekstern temperaturbelastning, og manualen antyder at jeg bør få den sjekket hos autorisert verksted.

Legger ved bilde av feilen.

SteinarSun

Sitat fra: Prebb på mandag 29. mai 2017, klokken 11:45
Etter å ha nilest brukermanual har jeg funnet ut at varselen på kladden betyr "temperaturvarsel". Kladden er ikke utsatt for ekstern temperaturbelastning, og manualen antyder at jeg bør få den sjekket hos autorisert verksted.

Legger ved bilde av feilen.
Kjent og vanlig feil på disse. Spør om å få en den nye typen når den byttes
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Prebb

Sitat fra: SteinarSun på mandag 29. mai 2017, klokken 13:29

Kjent og vanlig feil på disse. Spør om å få en den nye typen når den byttes

Var innom Møller i dag med kabelen og forhørte meg om mulighetene for å bare levere inn kabelen for testing, mens jeg fikk med meg en lånekabel. De kunne godt teste den der og da ved å plugge den inn i en bil for å se om den ladet. Det gjorde den, og det er ikke det som er problemet, så de stadfestet at kabelen var i orden. De kunne selvfølgelig ta den inn for lengre testing, men de hadde ingen lånekabel jeg kunne få med meg.
De foreslo heller at jeg hurtigladet hvis det var problemer med kabelen. Eventuelt kunne de ta inn bilen nå i stedet for at jeg ventet til timen i juli (de hadde ikke tid før). Dette var uaktuelt da de da måtte ha bilen i et ukjent antall dager til de fikk tid til å se på den.

De var heller ikke kjent med at det var en vanlig feil på disse kablene.

Jeg synes kundeservicen deres er under enhver kritikk. Det å ikke kunne låne ut en kabel fremstår for meg som helt banalt. Det har jo helt sikkert nye på lager de kunne brukt til dette, om ikke en av demobilene hadde hatt en. De lader jo uansett disse på veggboks.

Tviler på at det blir VW neste gang jeg kjøper elbil.

SteinarSun

Sitat fra: Prebb på fredag 02. juni 2017, klokken 12:29
Sitat fra: SteinarSun på mandag 29. mai 2017, klokken 13:29

Kjent og vanlig feil på disse. Spør om å få en den nye typen når den byttes

Var innom Møller i dag med kabelen og forhørte meg om mulighetene for å bare levere inn kabelen for testing, mens jeg fikk med meg en lånekabel. De kunne godt teste den der og da ved å plugge den inn i en bil for å se om den ladet. Det gjorde den, og det er ikke det som er problemet, så de stadfestet at kabelen var i orden. De kunne selvfølgelig ta den inn for lengre testing, men de hadde ingen lånekabel jeg kunne få med meg.
De foreslo heller at jeg hurtigladet hvis det var problemer med kabelen. Eventuelt kunne de ta inn bilen nå i stedet for at jeg ventet til timen i juli (de hadde ikke tid før). Dette var uaktuelt da de da måtte ha bilen i et ukjent antall dager til de fikk tid til å se på den.

De var heller ikke kjent med at det var en vanlig feil på disse kablene.

Jeg synes kundeservicen deres er under enhver kritikk. Det å ikke kunne låne ut en kabel fremstår for meg som helt banalt. Det har jo helt sikkert nye på lager de kunne brukt til dette, om ikke en av demobilene hadde hatt en. De lader jo uansett disse på veggboks.

Tviler på at det blir VW neste gang jeg kjøper elbil.
Synd at kompetansen til kundemottakere enkelte steder er så dårlig hos Møller.
Skal du få sjekket om kabelen er i orden, må den være tilkoblet over flere timer for å se om tempsensor slår ut.
Samme gjelder følsomhet for jordfeil og støy på nettet.
Min erfaring med Møller er god, men jeg snakker "språket", og får det stort sett som jeg vil innenfor rimelighetens grenser.

Ps! Hvis du trenger ny kabel kan du få kjøpe en brukt Ratio 16a ladekladd med ce-støpsel og overgang til schuko av meg for en rimelig sum

Denne er 100% stabil. (Har fått meg en salto-boks hjemme)
http://www.ratio.nl/en/catalog/e-mobility/portable-chargers/type-2/mode-2-type-2/ev-portable-chargers-type-2/g+c+s+i+a
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Muffinman

En bekjent sliter nå med en 2017 eGolf. Hun har ladet med medfølgende kabel inntil nylig, og har hatt problemer når det regnet. Problemet ble i starten tilskrevet ladekabelen. Men nå har hun installert veggboks, og selv om den ladet der det første døgnet fungerer det ikke lenger. Ettertilkobling hører man at releet i boksen blir stående og slå inn og ut. Hun har hatt besøk av en annen eGolf og en Tesla for å teste boksen, og da fungerte det fint. Hun var også innom meg og testet mine to veggbokser, og også her ble boksene stående og slå inn og ut. Hun får med andre ord ikke ladet i det hele tatt nå.

Ikke prøvd å koble fra 12v batteriet enda.

Noen som har tips?

Amatøren

Reklamere til forhandler eller Møller Bil.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA