Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

eVito tourer

Startet av daktari, torsdag 30. juli 2020, klokken 11:06

« forrige - neste »

daktari

Det finnes altså en eVito tourer i tillegg til EQV. Bra ladefart, god plass. Regner med at den er en type kombi basert på varebilen.https://www.yrkesbil.no/mobil/artikkel.php?aid=53763

EQV er kanskje mer forseggjort i interiør og lyddemping?

Ganske sikkert kjipere å kjøre enn X, men hvordan blir komforten tro?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kaiat

#1
I følge prislisten er Tourer-versjonen med "luksus"-kledning innvendig, så det er kanskje ikke så mye nakent metall å se som i varebilen. Finner ikke bilder av Tourer innvendig. EQV er ganske sikkert mer forseggjort, jeg vil tro lignende en VW Multivan, mens Tourer kanskje er mer lik Caravelle?

Prisliste forøvrig: https://www.mercedes-benz.no/vans/content/dam/vans/norway/prislister-2020/Prisliste%20eVito%20varebil.pdf

Edit: På Mercedes's tyske hjemmeside er det lagt ut en konfigurator med mye info.


RJK

Veldig interessant. Muligens litt lengre rekkevidde enn EQV, men til en lavere pris.

Denne er verdt å vurderes, siden den kanskje vil være langt nærmere PSA-konkurrentene i pris, slik at man må se hva som frister mest, og hva som gir "best value for the bucks".

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Ebe

MYE å kunne konfigurere i alle fall! :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

RJK

Sitat fra: Ebe på fredag 31. juli 2020, klokken 20:13
MYE å kunne konfigurere i alle fall! :)

Mulig det er fordi tysken min er noe begrenset, men ser ikke ut til at jeg klarer å konfigurere den som 5-seter, med dreibare seter fremme og benk som kan legges ned i 2. rad. Virker som den ikke tillater mindre enn seks sitteplasser.

Men det er som vanlig fort å fordyre bilen ganske mye, fra utgangspunktet på ca 56 K € til godt over 70 K €...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Ebe

Hmm, jeg sjekket bare på mobilen og fant heller ikke kun 5 seter. Må sikkert ta en 7 seter og ta ut setene på bakerste rad da :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

RJK

Sitat fra: Ebe på lørdag 01. august 2020, klokken 10:38
Hmm, jeg sjekket bare på mobilen og fant heller ikke kun 5 seter. Må sikkert ta en 7 seter og ta ut setene på bakerste rad da :)

Blir nok til at det er noe sånt en må gjøre, selv om det er smått irriterende å måtte betale for seter man ikke vil ha. Likevel, da tror jeg kanskje jeg heller betaler for 2+2 kapteinstoler og en tredje seterad, fremfor en benk med 2 seter. Mere fleksibelt med 2 ekstra kapteinstoler, og sikkert lettere å selge i ettertid. Hva som er lettest å stue vekk i mellomtiden, er dog en annen sak.

Klart, jeg hadde bedre forsvart overfor meg selv å ha 2+3 bake og fri passasje innvendig mellom førerposisjon og "stuen", og sånn sett hatt en sittegruppe, fremfor to benker vendt samme vei hele tiden. Men det er dette jeg vil oppnå med bare 5 seter, og derved få større plass bake til lasten, og ingen ekstraseter som må spares til man enten selger de eller selger bilen...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

kaiat

Begrenset tysk her også, men det ser ut som det er mulig å bestille bilen som 5-seter. Velg "Wegfall Sitze/Sitzbank 2. Fondsitzreihe" i konfiguratoren. Du kan også bestille bilen uten andre seterad, men med tredje seterad.

Det ser ellers ut til at det er langt mer utstyr som tilbys i Tyskland enn i Norge. Den tyske konfiguratoren oppgir både LED-lys og luftfjæring som mulig tilleggsutstyr, dette står ikke i den norske prislisten.

RJK

Sitat fra: kaiat på lørdag 01. august 2020, klokken 19:58
Begrenset tysk her også, men det ser ut som det er mulig å bestille bilen som 5-seter. Velg "Wegfall Sitze/Sitzbank 2. Fondsitzreihe" i konfiguratoren. Du kan også bestille bilen uten andre seterad, men med tredje seterad.

Det ser ellers ut til at det er langt mer utstyr som tilbys i Tyskland enn i Norge. Den tyske konfiguratoren oppgir både LED-lys og luftfjæring som mulig tilleggsutstyr, dette står ikke i den norske prislisten.

Forsøkt flere av valgene, men da for jeg stort sett beskjed om at det er "Wegfall" på 2 seter i front, og det blir tre seter fremme i stedet. Også testet "Wegfall" for tredje rad, men samme skjer der.

Orker ikke prøve konfigurator via google translate", siden det neppe fungerer optimalt der heller når siden endres. Da får man heller kontakte en forhandler som har en engelskspråklig kundebehandler, om man vurderer å importere selv.

Eller vente til vi får en norsk eller engelskspråklig konfigurator å leke med.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA