Skrevet av Emne: Artikkel om EQV-konsept  (Lest 959 ganger)

Helgetur

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Artikkel om EQV-konsept
« på: tirsdag 27. august 2019, klokken 10:38 »
https://www.tv2.no/a/10458577/

8-seters elbil frå Mercedes

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 11464
    • Vis profil
Sv: Artikkel om EQV-konsept
« Svar #1 på: tirsdag 27. august 2019, klokken 10:44 »
Ny bil - ny plassering av ladeport.
Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

daktari

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3045
    • Vis profil
Sv: Artikkel om EQV-konsept
« Svar #2 på: tirsdag 27. august 2019, klokken 20:38 »
Det må være verdens verste bil å kjøre nose-in på en trang ladeplass... Men bedre enn bak forhjulene hvertfall.

Pingle

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 386
    • Vis profil
Sv: Artikkel om EQV-konsept
« Svar #3 på: fredag 30. august 2019, klokken 19:41 »
Litt mer oppdatert:
https://www.tek.no/artikler/mercedes-benz-viser-eqv-en-helelektrisk-folkefrakter/472051
Pluss: ikke så pimpet som i broom-artikkelen. Greit batteri (90 netto).
Minus: forhjulsdrift, beskjeden motorisering og 110 kw lading
Når de heller ikke vet noe om avgifter, er vel det et hint om at den ikke er rett rundt hjørnet. Det er ikke sikkert at denne er bedre valg enn vw buzz.

Pingle

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 386
    • Vis profil
Sv: Artikkel om EQV-konsept
« Svar #4 på: fredag 29. november 2019, klokken 08:24 »
Info fra Mercedes:
27,0 kWt/100 km. Fortsatt 90 kWt batteri, fortsatt 405 NEDC; kan 27,0 kWt/100km være WLTP-tall? I så fall gir det 333 km WLTP-rekkevidde.

https://www.mercedes-benz.no/passengercars/mercedes-benz-cars/models/v-class/v-class-447/eqv/labeling.module.html