Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Artikkel om EQV-konsept

Startet av Helgetur, tirsdag 27. august 2019, klokken 10:38

« forrige - neste »

Helgetur


Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Det må være verdens verste bil å kjøre nose-in på en trang ladeplass... Men bedre enn bak forhjulene hvertfall.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Pingle

Litt mer oppdatert:
https://www.tek.no/artikler/mercedes-benz-viser-eqv-en-helelektrisk-folkefrakter/472051
Pluss: ikke så pimpet som i broom-artikkelen. Greit batteri (90 netto).
Minus: forhjulsdrift, beskjeden motorisering og 110 kw lading
Når de heller ikke vet noe om avgifter, er vel det et hint om at den ikke er rett rundt hjørnet. Det er ikke sikkert at denne er bedre valg enn vw buzz.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Pingle

Info fra Mercedes:
27,0 kWt/100 km. Fortsatt 90 kWt batteri, fortsatt 405 NEDC; kan 27,0 kWt/100km være WLTP-tall? I så fall gir det 333 km WLTP-rekkevidde.

https://www.mercedes-benz.no/passengercars/mercedes-benz-cars/models/v-class/v-class-447/eqv/labeling.module.html
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Electric cars in Norway

#5
Da har EQV passert vintertesten i Sverige. Herlig

https://thenextavenue.com/2020/03/25/first-winter-tests-of-the-mercedes-benz-eqv-concept-the-luxury-electric-van-with-400-kilometers-of-autonomy/



Kopi under:

First Winter Tests of the Mercedes-Benz EQV Concept, the Luxury Electric Van with 400 Kilometers of Autonomy

Juliane Marques

March 25, 2020

The Mercedes-Benz EQV Concept passed on the winter tests in Arjeplog, Sweden inside the Arctic Circle.

"In this final winter test, we demanded everything of the EQV – and it performed very well. We used these extensive tests for the last milestones on the way to market readiness. Particularly with regard to thermal management, so important to electric vans, we were able to gain insights which will make the EQV safer and more comfortable" – said the Head of eDrive@VANs at Mercedes-Benz Vans, Benjamin Kaehler.

According to Insideevs, Mercedes-Benz EQV 300 specs are:

up to 405 km (250 miles) of range (provisional figure); 417-418 km (based on NEDC)

100 kWh battery pack (90 kWh usable)

Top speed of 140 km/h (87 mph) standard and 160 km/h (100 mph) optional

Peak output of 150 kW (204 hp) and 362 Nm electric motor

Front-wheel drive

Fast charging at up to 50 kW (standard): 10-80 % SOC in about 80 min

Fast charging at up to 110 kW (optional): 10-80 % SOC in about 45 min

Charging time at a Wallbox or at public charging stations (AC charging, 11 kW): < 10h

Luggage compartment (max. depending on equipment) of 1030-1410 litres

Two wheelbases versions with gross vehicle weight (GVW) of 3500 kg

Available in 6-, 7-, or 8-seat configurations

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA