Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stor SUV med god rekkevidde

Startet av tiwas, fredag 30. august 2019, klokken 10:38

« forrige - neste »

tiwas

Hei.

Jeg har lenge hatt lyst til å konvertere til elbil, men siden det til nå stort sett bare har vært små såpekopper og Tesle på markedet (jeg kjører Outlander) har ikke dette vært mulig. Nå kommer det snart en Escalade med 64 mil (EPA) rekkevidde og fremtiden begynner å se lys ut. Dessverre er jo ikke akkurat Escalade en billig bil.

Så...har noen tanker rundt hva en el-variant av Escalade kan koste i Norge? Ser den vanlige verstingen ligger på ca 1,5MNOK ny.

Kommer det eventuelt noe annet som folk vet om som er minst like stor som en Outlander og som har god rekkevidde?

På forhånd takk :)

Speeder

Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW


Vroom

Ikke like store som Escalade, men det nærmer seg noe.. Spørs når de kommer til Norge eventuelt

https://rivian.com/


Speeder

Sitat fra: tiwas på fredag 30. august 2019, klokken 11:01
Sitat fra: Speeder på fredag 30. august 2019, klokken 10:49
https://www.vg.no/bil/sok?engine=electric&type=large

Takk, men sedan/stasjonsvogn er for smått og kassebil er ikke veldig aktuelt.
Det er en kassebil og en sedan i linken... Resten kank vel gå under navnet SUV, de er i allefall ikke noe mindre enn OUtlander som jeg kjører selv.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Rosstopher

Fossil Escalade starter på $ 75.195 i USA, altså ca. 675k NOK uten avgifter.

Det som hadde vært mer interessant hadde vært om samme teknologi hadde blitt brukt i Chevrolet Tahoe, som bygges på samme plattform som Escalade. Disse starter på $ 48.000 med fossil drivlinje, altså under 450k NOK.

Vi kan jo også håpe på at teknologien fra kommende elektriske Ford F-150 blir brukt i Ford Expedition, som den deler plattform med.

Ellers, hvis du ikke vil ha Tesla, kan du jo se på Audi E-tron. De er romslige, komfortable og lader fort som fy.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

tiwas

Sitat fra: Rosstopher på fredag 30. august 2019, klokken 12:21
Fossil Escalade starter på $ 75.195 i USA, altså ca. 675k NOK uten avgifter.

Det som hadde vært mer interessant hadde vært om samme teknologi hadde blitt brukt i Chevrolet Tahoe, som bygges på samme plattform som Escalade. Disse starter på $ 48.000 med fossil drivlinje, altså under 450k NOK.

Vi kan jo også håpe på at teknologien fra kommende elektriske Ford F-150 blir brukt i Ford Expedition, som den deler plattform med.

Ellers, hvis du ikke vil ha Tesla, kan du jo se på Audi E-tron. De er romslige, komfortable og lader fort som fy.

Takk for svar. Elektrisk Tahoe hadde jo vært midt i blinken, men nå fikk jeg en indikasjon på at Elektrisk Escalade med fabrikkgaranti i Norge ville måtte ende på under $85k for å være konkurransedyktig. For en slik bil er ikke det galt. Det er da snakk om topp-spec. Men åpen for andre modeller også. Audien synes jeg har en klønete bagasjeplass.

kaiat

Uten avgifter koster en Escalade ca. 900.000 kr +/- her i Europa. En elektrisk versjon blir neppe billigere. GM har mumlet noe om hel-elektrisk Silverado også, som også bygger på samme plattform som Tahoe/Escalade.

tiwas

Sitat fra: kaiat på fredag 30. august 2019, klokken 15:27
Uten avgifter koster en Escalade ca. 900.000 kr +/- her i Europa. En elektrisk versjon blir neppe billigere. GM har mumlet noe om hel-elektrisk Silverado også, som også bygger på samme plattform som Tahoe/Escalade.

Jeg tror at om den kommer til Europa, så må de kunne konkurrere med andre biler. Over $85k, så vil de spille seg ut av markedet. Silverado er også interessant, slik som Tahoe. :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA