Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 2020?

Startet av Moffen, mandag 26. august 2019, klokken 10:32

« forrige - neste »

RazAquato

godt poeng. begge deler er viktige.
Fikk akkurat telefon fra forhandler som sa at bilen ankommer om 6 dager.. så den blir leveringsklar 17-20.okt  :D

Skal sende den rett til foliering (3M Deep Space), som sikkert tar noen dager, men da har jeg forhåpentligvis bilen klar til 1.november  8)

Sigurd2

Takk for gode råd, og gratulerer med ny bil. Hva kom det på
totalt?

RazAquato

#77
Aaby Auto: Ioniq 2020 EV (Teknikk, skinnseter og svart lakk) 322.800kr
Dekkhallen: vinterhjul med svarte felger og lilla alloygators: 9.900kr
Scandinano: vinylwrap deep space: 30.000kr

Totalt: 362.700kr

Nb. det går fint an å finne langt billigere utfører av vinylwrapping, men av det jeg har lest på forum er Scandinano blandt de beste, og en av svært få som faktisk tilbyr lakkgaranti når wrappen en gang skal av.

EV-FTW

Hvorfor betale 30 000! På vinylwrap?

Greit at det beskytter lakk, men du får ikke 30 000 mer for din bil når den selges brukt.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

RazAquato

#79
Det sier seg selv at man tenker på utseende fremfor lakkbeskyttelde om man kjøper en wrap til over 400kr/m2. Trodde det var innlysende?

Personlig synes jeg Deep Space wrappen ser utrolig stilig ut. (skifter farge ut i fra lysvinkel), og har ingen betenkninger med å koste på litt ekstra for noe jeg synes er pent 🙂


Eksempelvideo:
eksempelvideo)

EV-FTW

Hehe, for all del. Hver sin smak. Personlig hadde jeg ikke brukt så mye penger på å foliere en Hyundai, men viktigste er at du selv er fornøyd
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

RazAquato

Hvorvidt 30lapper er mye eller lite penger kommer vel helt an på personlig økonomi...  Men ja, jeg er faktisk helt enig i at å betale ~10% av bilens verdi for utseende skyld er alt for mye.

(.......... derimot om man regner inn i kostnaden at kona blir fornøyd, stiller saken seg i ett helt annet lys ;))

RazAquato

Wohoo.. Da blir bilen utlevert på torsdag  8)

Electric cars in Norway

RazAquato Herlig :+1: og lykke til med en flott bil.

Zimon

@RazAquato - hold oss oppdatert om inntrykk, kvalitet, funksjoner, appen og ikke minst hvordan hurtilading virker over tid for deg. Forhåpentligvis så klarer Hyundai å kjøre noe firmware/software oppdateringer til bilen som effektiviserer hurtigladning noe.

Men gratulere med ny bil, alltid en deilig følelse å hente ut splitter ny!
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

RazAquato

Jeg kommer kanskje til å hurtiglade 1-2 ganger i året, så får nok ikke gitt store tilbakemeldinger på det punktet.
bilen sendes direkte til foliering på mandag, og kommer vel til å stå i garasjen frem til da; så mine inntrykk kommer fra 29.september og utover tenker jeg, men ja. skal holde dere oppdatert   :+1:

Zimon

Om du kommer til å hurtiglade såpass sjeldent så blir nok bilen helt knall så lenge den dekker plass, rekkevidde på hjemmelading til og fra destinasjon etc. :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

RazAquato

#87
Da var bilen mottatt og ferdig foliert.
Bildene gir egentlig bare en indikasjon på utseende, da bilen endrer farge ut i fra hvor du står og hvordan sollyset treffer bilen.
Primært en dyp lilla-farge, men skifter til grønt, blått, gull og oransje.
(videoen jeg linket til her viser fargespillet mye bedre enn stillbilder)
Meget fornøyd både med bil og utseende. :D

Ikke kjørt den mye, men hadde en tur på 29mil (stort sett E6), og hadde fortsatt 5 mil igjen 'på tanken' da jeg kom hjem, så bilen holder definitvt det den lover ift. rekkevidde :)




EV-FTW

#88
Gratulerer med ny bil, og godt å høre den holder hva den lover.
Selv om folieringen ikke er etter min smak, er det flott å se at ikke alle har samme smak, og våger å skille seg ut!

Kos deg med ny bil👍🏻
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Roy Aasen


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA