Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

EU reglement forklart enkelt hvordan det ødelegger for Tesla

Startet av Apache, søndag 25. august 2019, klokken 23:56

« forrige - neste »

Apache

https://youtu.be/SxwrD0MMZxE

Det er ikke Tesla som "nerfer" autopilot pga de vil det, men pga EU reglementer tilsier det og hvilket parametre de må følge

emmern

Prøv å sitte i en sving den tar autopilot limited i med aksellerometer og se at den klikker langt før det viser 3 ms²
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

ventle

Sitat fra: emmern på mandag 26. august 2019, klokken 00:40
Prøv å sitte i en sving den tar autopilot limited i med aksellerometer og se at den klikker langt før det viser 3 ms²

Hvordan har du festet akselerometeret til bilen når du tester dette? Akselerometeret må være fastskrudd i bilens ramme/chassis for å få en riktig måling, alle former for demping mellom ramme og akselerometer vil føre ti at man leser av en lavere akselerasjon enn det som gjelder for nettopp ramme/chassis.

emmern

Sitat fra: ventle på mandag 26. august 2019, klokken 09:03
Hvordan har du festet akselerometeret til bilen når du tester dette? Akselerometeret må være fastskrudd i bilens ramme/chassis for å få en riktig måling, alle former for demping mellom ramme og akselerometer vil føre ti at man leser av en lavere akselerasjon enn det som gjelder for nettopp ramme/chassis.

Den satt fast på midtkonsollen, den slang ikke rundt. Såpass har jeg fått med meg  :P
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA