Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Det er lader for din bil på McDonalds"

Startet av Panduck, søndag 25. august 2019, klokken 20:26

« forrige - neste »

Jon65

Skal det være så vanskelig å få ladet bilen andre steder enn hjemme skjønner jeg godt de som fortsetter å kjøre fossilt.
Lad der, ikke her, ikke fyll "tanken", ikke bruk lader som kan gi mer strøm enn bilen din kan ta imot, bare lad det du absolutt behøver, sjekk om det er noen andre enn deg som har mer behov for å lade osv.
Og stakkars dere som irriterer dere over alle som ikke følger reglene deres, dere kommer til å få magesår om noen år når alle andre tvinges over på elbil.

geear

Sitat fra: Jon65 på mandag 26. august 2019, klokken 13:01
Skal det være så vanskelig å få ladet bilen andre steder enn hjemme skjønner jeg godt de som fortsetter å kjøre fossilt.
Lad der, ikke her, ikke fyll "tanken", ikke bruk lader som kan gi mer strøm enn bilen din kan ta imot, bare lad det du absolutt behøver, sjekk om det er noen andre enn deg som har mer behov for å lade osv.
Og stakkars dere som irriterer dere over alle som ikke følger reglene deres, dere kommer til å få magesår om noen år når alle andre tvinges over på elbil.
På toppen av det hele er det like galt andre veien, helt ufattelig hvor mye pepper folk har fått (spesielt på nett med bilder og greier) fordi f.eks. en Model X står på AC eller chademo og lader med en tredjedel av farten den kan ta imot. De har jo ingenting der å gjøre, lager lang kø og burde selvfølgelig vært på en supercharger i stedet, som om ikke eierne har tatt et bevisst valg om hvor de står og lader - garantert av en god grunn. ::) Betaler gjør de også, og for leverandøren av hurtigladeren er de bedre business enn mange andre biler. Til syvende og sist må vi alle være ute etter at hurtigladernettverkene blir drivverdige og bygges ut videre.

hemi

Det er mye ræva biler som lager ladekø, og mye ræva eiere som lager ladekø må sies.

droppe chademo er gull på ionity, slipper man stå bak team rapidgate.

daktari

Sitat fra: Jon65 på mandag 26. august 2019, klokken 13:01
Skal det være så vanskelig å få ladet bilen andre steder enn hjemme skjønner jeg godt de som fortsetter å kjøre fossilt.
Lad der, ikke her, ikke fyll "tanken", ikke bruk lader som kan gi mer strøm enn bilen din kan ta imot, bare lad det du absolutt behøver, sjekk om det er noen andre enn deg som har mer behov for å lade osv.
Og stakkars dere som irriterer dere over alle som ikke følger reglene deres, dere kommer til å få magesår om noen år når alle andre tvinges over på elbil.
JA, for de fleste er det best å holde seg til fossilt inntil vi har overskudd av ladestasjoner. Når ladekø ikke finnes har vi ikke lenger et problem.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Panduck

Sitat fra: Jon65 på mandag 26. august 2019, klokken 13:01
Skal det være så vanskelig å få ladet bilen andre steder enn hjemme skjønner jeg godt de som fortsetter å kjøre fossilt.
Lad der, ikke her, ikke fyll "tanken", ikke bruk lader som kan gi mer strøm enn bilen din kan ta imot, bare lad det du absolutt behøver, sjekk om det er noen andre enn deg som har mer behov for å lade osv.
Og stakkars dere som irriterer dere over alle som ikke følger reglene deres, dere kommer til å få magesår om noen år når alle andre tvinges over på elbil.

Dette var mitt favorittsvar. :)

Counterpointer

Så på en gruppe på Facebook (tipper det var Audi), og det var også en Porsche fyr som mente at Model 3 har ingenting på Ionity å gjøre, de har da egne superladere og da er det både illojalt og usolidarisk å velge en raskere (og billigere) lader bare fordi en kan...........

Det kommer aldri til å bli fred i verden

DagfinnN

Sitat fra: knut.aulie på mandag 26. august 2019, klokken 20:06
Så på en gruppe på Facebook (tipper det var Audi), og det var også en Porsche fyr som mente at Model 3 har ingenting på Ionity å gjøre, de har da egne superladere og da er det både illojalt og usolidarisk å velge en raskere (og billigere) lader bare fordi en kan...........

Det kommer aldri til å bli fred i verden
Nei - min erfaring med Audi-eiere, både her på Forum og generelt i trafikken viser det samme.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Rollep

Sitat fra: Jon65 på mandag 26. august 2019, klokken 13:01
Skal det være så vanskelig å få ladet bilen andre steder enn hjemme skjønner jeg godt de som fortsetter å kjøre fossilt.
Lad der, ikke her, ikke fyll "tanken", ikke bruk lader som kan gi mer strøm enn bilen din kan ta imot, bare lad det du absolutt behøver, sjekk om det er noen andre enn deg som har mer behov for å lade osv.
Og stakkars dere som irriterer dere over alle som ikke følger reglene deres, dere kommer til å få magesår om noen år når alle andre tvinges over på elbil.
Ja det er en fantastisk fremtid vi går i møte, ihvertfall dem som gidder å fortsette med elbil.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Ellemelle

Sitat fra: Rollep på mandag 26. august 2019, klokken 21:25
Sitat fra: Jon65 på mandag 26. august 2019, klokken 13:01
Skal det være så vanskelig å få ladet bilen andre steder enn hjemme skjønner jeg godt de som fortsetter å kjøre fossilt.
Lad der, ikke her, ikke fyll "tanken", ikke bruk lader som kan gi mer strøm enn bilen din kan ta imot, bare lad det du absolutt behøver, sjekk om det er noen andre enn deg som har mer behov for å lade osv.
Og stakkars dere som irriterer dere over alle som ikke følger reglene deres, dere kommer til å få magesår om noen år når alle andre tvinges over på elbil.
Ja det er en fantastisk fremtid vi går i møte, ihvertfall dem som gidder å fortsette med elbil.
Ja, eller eventuelt velger et bilmerke hvor tilgang til ladeplasser er et ikke-problem.

Rosstopher

Sitat fra: Jon65 på mandag 26. august 2019, klokken 13:01
Skal det være så vanskelig å få ladet bilen andre steder enn hjemme skjønner jeg godt de som fortsetter å kjøre fossilt.
Lad der, ikke her, ikke fyll "tanken", ikke bruk lader som kan gi mer strøm enn bilen din kan ta imot, bare lad det du absolutt behøver, sjekk om det er noen andre enn deg som har mer behov for å lade osv.

Skal det være så vanskelig å få fylt drivstoff skjønner jeg godt de som fortsetter å kjøre elbil.
Ikke fyll 98 oktan, ikke fyll diesel, ikke fyll V-Power. Husk å fylle på den stasjonen hvor du kjøpte kaffekoppen din. Pass på å fylle på mandag morgen, og ikke mandag ettermiddag.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

geear

Og husk å flytt bilen før du går inn for å betale/tømme blæra/hente dagens koffeinkick, og ikke minst, helt uproblematisk køsystem når ikke alle pumpene leverer alle drivstoff. Fordelen er at det som regel er en bensinstasjon til innen få kilometer, og så tar det ikke like lang tid som å tanke DC-strøm.

Det er ikke lenger enn sist sommer siden jeg først måtte taue Opelen til et vennepar fra en bensinstasjon, og så ble liggende under den og pumpet ut bensin fra dieseltanken. Heldigvis er det et mindre problem å stø i hurtigladerkø (iallfall for oss, så langt).

Men, bare vent, snart blir det business med mobile hurtigladere, i form av hengere eller lastebiler, som stiller seg opp på de mest køutsatte stedene, og kan tanke bilen din mot et heftig påslag. Fordelen er at du slipper å stå i kø.  :+1:

Lars C. Krogenæs

Jeg har 3 barn og irriterer meg over at vi kommer på hotell, og så har 2-barns familier tatt inn på familierommet, mens vi må klare oss med et hotellrom som straks får seng-til-seng teppe. Hvorfor kan ikke familier med kun 1 eller 2 barn holde seg på de små rommene, slik at vi som virkelig trenger det få de store? Og så har vi pensjonister som opptar suiten, som kunne vært et alternativ for oss barnefamilier, men nei da. Selv om de kun er 2 stykker med lite bagasje, skal de på død og liv beslaglegge suiten I SKOLEFERIENE!

Men skal jeg gå rundt og irritere meg, eller skal jeg akseptere at først in - først served! og håpe at operatørene bygger ut fortløpende. 
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Ellemelle

Her er jo noen som i fullt alvor mener at hvis man selv ikke får plass, eller lade raskt nok, så er det fordi de som allerede bruker laderen er egoister.

"Alle tenker på seg selv, mens bare jeg tenker på meg"

Rollep

Sitat fra: Ellemelle på mandag 26. august 2019, klokken 21:45
Sitat fra: Rollep på mandag 26. august 2019, klokken 21:25
Sitat fra: Jon65 på mandag 26. august 2019, klokken 13:01
Skal det være så vanskelig å få ladet bilen andre steder enn hjemme skjønner jeg godt de som fortsetter å kjøre fossilt.
Lad der, ikke her, ikke fyll "tanken", ikke bruk lader som kan gi mer strøm enn bilen din kan ta imot, bare lad det du absolutt behøver, sjekk om det er noen andre enn deg som har mer behov for å lade osv.
Og stakkars dere som irriterer dere over alle som ikke følger reglene deres, dere kommer til å få magesår om noen år når alle andre tvinges over på elbil.
Ja det er en fantastisk fremtid vi går i møte, ihvertfall dem som gidder å fortsette med elbil.
Ja, eller eventuelt velger et bilmerke hvor tilgang til ladeplasser er et ikke-problem.
I fremtiden vil det bli problemer uansett hvilket bilmerke man velger.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

hemi

Men... jeg har sitti stuck i timesvis!!! bak iskalde e-golf og rapidgatende leaf, det ER noe forbanna dritt.

De skulle spare 1000 kroner på varmeelement på egolf og si 4000 på kjøling på leaf, resultatet er 20KW dc lading på begge.

Ikke nødvendigvis eiernes feil, men det er jo manglende research før kjøp som gjør at det er mye slike biler på veien. de tidlige som kjøpte visste det jo ikke, men nå er infoen tilgjengelig.

bmw i3 er jo konkurrent til begge jeg nevner, og har både aktiv kjøling og varming, her makser man jo faktisk teoretisk kapasitet, uansett temp, + mer effektiv drivlinje.

ref hotell og booking ser jeg ikke paralellen, hotell lar deg stortsett diktere relativt nøyaktig hva du får, og dette avstemmes i god tid før besøk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA