Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.32

Startet av holmjohnsen, søndag 25. august 2019, klokken 08:42

« forrige - neste »

Lynet

Fikk 32.1 i går og kjørte en lengre tur i går. Hadde nesten ikke fantombremsing  :D
Veiene var både med og uten midstripe, og det var også regn.
Ser ut som det er håp!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

emmern

Sitat fra: Lynet på søndag 08. september 2019, klokken 17:59
Fikk 32.1 i går og kjørte en lengre tur i går. Hadde nesten ikke fantombremsing  :D
Veiene var både med og uten midstripe, og det var også regn.
Ser ut som det er håp!
Ja den har blitt meget bra!
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

JorEl

I går kjørte jeg på en bred, fin vei uten midtstripe. Har aldri virket for meg det. Men jeg har heller ikke hatt behov for det, i hvert fall ikke med møtende trafikk. Mine tanker rundt dette er at man kan jo ikke forlange at bilen skal holde siden sin på veien, om den ikke har en strek å forholde seg til. Bruker AP over alt hvor det er 50kmt og opp. Men alltid med striper.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Handyman

Mennesker trenger ikke en strek for å forstå hvor bilen skal plasseres. Bilen bør selvfølgelig heller ikke trenge det. Den har også klart det fint på noen SW-versjoner.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Jeg tviler egentlig veldig på om den virkelig har klart dette uten to striper. Men den trenger faktisk bare en svak antydning til en asfaltskjøt for å fungere. Tror de som hevder den har fungert med bare en veimarkering ikke har tenkt på dette.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Det burde være veldig lett å ha en logikk som sier at hvis veien er over en viss bredde så ligg i den siden som er standard for landet du er i...
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på søndag 08. september 2019, klokken 23:43
Jeg tviler egentlig veldig på om den virkelig har klart dette uten to striper. Men den trenger faktisk bare en svak antydning til en asfaltskjøt for å fungere. Tror de som hevder den har fungert med bare en veimarkering ikke har tenkt på dette.
Det er tenkt på ja! Men tro hva du vil. På ny versjon dagen etterpå var det ikke mulig å få til. Testet flere ganger. Tilsynelatende helt like forhold.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

SitatMen tro hva du vil.

... og det gjør jeg  :D. Tror ikke Tesla i dag er noe annerledes enn alle andre biler som har en form for filassistent når det gjelder behov for to markeringsobjekter. Jeg har iallfall aldri opplevd at den har klart seg med bare en.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Den klarer seg jo med ingen streker allerede. Finn et sted hvor all markering forsvinner (inn mot boligfelt), så fortsetter jo bilen å følge veien.

Klykken

Sitat fra: 1000kwh på mandag 09. september 2019, klokken 06:15
Den klarer seg jo med ingen streker allerede. Finn et sted hvor all markering forsvinner (inn mot boligfelt), så fortsetter jo bilen å følge veien.
Ofte på AP1 også, gitt at det er bil foran den kan "hekte seg på". :p
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Hvis veien bare er smal nok, og det er tydelig skille ved veikantene, så er forutsetningene selvsagt til stede.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Sitat fra: Motorwatt på mandag 09. september 2019, klokken 08:19
Hvis veien bare er smal nok, og det er tydelig skille ved veikantene, så er forutsetningene selvsagt til stede.
Har du ikke sett at bilen merker opp vegen (ditt felt) i displayet selv om veien ikke har markeringer?

Ikke at dette er tilgjengelig i bilene per dags dato, men du kan som jeg sa lure bilen over til en veg uten merking i det hele tatt. Da holder den seg til riktig side av veien. Bilen blir veldig stresset av dette, men den bryter ikke AP.

Burde tatt en video av dette ..

Handyman

Sitat fra: 1000kwh på mandag 09. september 2019, klokken 08:30
Sitat fra: Motorwatt på mandag 09. september 2019, klokken 08:19
Hvis veien bare er smal nok, og det er tydelig skille ved veikantene, så er forutsetningene selvsagt til stede.
Har du ikke sett at bilen merker opp vegen (ditt felt) i displayet selv om veien ikke har markeringer?

Ikke at dette er tilgjengelig i bilene per dags dato, men du kan som jeg sa lure bilen over til en veg uten merking i det hele tatt. Da holder den seg til riktig side av veien. Bilen blir veldig stresset av dette, men den bryter ikke AP.

Burde tatt en video av dette ..
Dette har jeg også opplevd. Den viser en "virtuell midtlinje" på en helt jevn anstaltflate. Jeg klarte til og med en forbikjøring (feltskifte). Midtmarkeringen "vibrerer" ustabilt og bilen var nervøst, men den tolket veien slik som vi gjør.
Har venner med TM3 som sier det samme.
I 2019.32.1 drar bilen omtrent ikke til høyre i det helet tatt ved akselerasjonsfelt.

Virker som TM3 er bedre enn S og X innimellom.
AP er noen ganger "ett skritt frem, og to tilbake"
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på mandag 09. september 2019, klokken 00:02
Tror ikke Tesla i dag er noe annerledes enn alle andre biler som har en form for filassistent når det gjelder behov for to markeringsobjekter. Jeg har iallfall aldri opplevd at den har klart seg med bare en.
Det er flere av de nyeste filassistentene som klarer seg med en linje.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA