Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.32

Startet av holmjohnsen, søndag 25. august 2019, klokken 08:42

« forrige - neste »

JorEl

Sitat fra: ModelS på lørdag 07. september 2019, klokken 08:40
Min S ser ut til være keyfob v1. Kan ikke disse oppgraderes slik som v2? Eller trenger de rett og slett ikke å oppgraderes på nåværende tidspunkt?
Fikk .32 i natt og oppdaterte mens jeg sov. Norsk var kjekt.
Kommer fra en handletur, og mens jeg ventet på kona, oppdaterte jeg Fob fra v1 til v2, tok 2-3sekund.
Kun sw-oppdatering. Min bil og Fob er fra sommeren 2018.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

1000kwh

Gikk direkte til 32.1 i natt.

Symbolet for fartsgrense er litt annerledes, men fartsgrensene virker faktisk mer oppdaterte.

Kim-

Sitat fra: JorEl på lørdag 07. september 2019, klokken 12:37
Sitat fra: ModelS på lørdag 07. september 2019, klokken 08:40
Min S ser ut til være keyfob v1. Kan ikke disse oppgraderes slik som v2? Eller trenger de rett og slett ikke å oppgraderes på nåværende tidspunkt?
Fikk .32 i natt og oppdaterte mens jeg sov. Norsk var kjekt.
Kommer fra en handletur, og mens jeg ventet på kona, oppdaterte jeg Fob fra v1 til v2, tok 2-3sekund.
Kun sw-oppdatering. Min bil og Fob er fra sommeren 2018.
Det er min og, men fikk ingen varsel om oppdatering av fob
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Nodland

Jeg skulle oppdatere fob'ene mine etter denne siste updaten, henta begge og satte meg i bilen. Men da stod det bare med gang at de allerede var oppdaterte.

Så tydligvis er V1 utgaven så sikker som den kan bli.. og at det var V2 fob'ene som hadde en svakhet da tenker jeg.
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

kodax

Virker som kanskje vindusviskerne ble bedre og demperne mykere med denne versjonen..
Norsk fungerer bra
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

mthoring

#125
Sitat fra: Nodland på lørdag 07. september 2019, klokken 16:25
Jeg skulle oppdatere fob'ene mine etter denne siste updaten, henta begge og satte meg i bilen. Men da stod det bare med gang at de allerede var oppdaterte.

Så tydligvis er V1 utgaven så sikker som den kan bli.. og at det var V2 fob'ene som hadde en svakhet da tenker jeg.

V1 fob'ene viste seg vel å kunne klones på sekunder (56bit kryperingsnøkkel, hvis jeg husker riktig). V2 ble lansert som en respons på det vinteren 2017/2018, med 128bit krypteringsnøkkel. De samme forskerne klarte vel nylig å knekke V2 på få sekunder også, så dermed har de gitt ut ny fw til den. V1 er usikker uansett, ikke noe å gjøre med det.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Vhagar

#126
Er på 2019.24.4 og aner ikke hva jeg er i ferd med å laste ned. Men etter 50% så var det full stopp. Noen som vet om dataene bilen i starten lastet opp nå ligger til evaluering og resten kommer senere eller om de vurderer det slik at jeg ikke kan/bør få versjonen som er på vei ned?

Edit, den hadde seg en halvtimes kunstpause før den fortsatte.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Lynet

Sitat fra: kodax på lørdag 07. september 2019, klokken 16:58
Virker som kanskje vindusviskerne ble bedre og demperne mykere med denne versjonen..
Norsk fungerer bra
Utrolig placebo der, demperne har ikke noe elektronikk i seg. Kun en ren hydraulisk demper.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Cirion

Sitat fra: prophan på onsdag 04. september 2019, klokken 09:36Regnsensor fortsatt ubrukelig treg.
Selv har jeg stikk motsatt opplevelse, HELVETE FOR EN FART PÅ DEN JÆVLA VISKEREN!!!!!

Hva med å sette den tilbake slik den alltid har vært?!? Kan jo ikke være riktig at det skal pipe i glasset fordi det ikke er mer å viske bort...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

TeslaModelX

Syns regnsensoren fungerer bra (for så vidt Ditecbehandlet frontruten) :) Men, Tesla burde lage enn form for innstilling under "Controlls" hvor man selv kan definere hvor touchy sensoren/kameraet skal være.

kodax

Sitat fra: Lynet på søndag 08. september 2019, klokken 00:16
Sitat fra: kodax på lørdag 07. september 2019, klokken 16:58
Virker som kanskje vindusviskerne ble bedre og demperne mykere med denne versjonen..
Norsk fungerer bra
Utrolig placebo der, demperne har ikke noe elektronikk i seg. Kun en ren hydraulisk demper.
Du har sikkert rett, først kjentes bilen litt citroen ut og jeg lurte på om jeg hadde lite luft i dekkene, men deretter like stiv (som jeg forøvrig syns er ok).
Mulig jeg misforstår, men du skriver hydraulisk demping..er ikke denne luftstyrt? Og siden bilen kan justeres manuelt med software, er det da utenkelig at kjøreopplevelsen også kunne vært endret ved en update?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

thbo

Så vidt jeg forstår er det kun nye Raven-versjonen av S og X som har dynamisk «automatic dampening» og der denne kan oppdateres OTA.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

turfsurf

Sitat fra: kodax på søndag 08. september 2019, klokken 10:28
Mulig jeg misforstår, men du skriver hydraulisk demping..er ikke denne luftstyrt? Og siden bilen kan justeres manuelt med software, er det da utenkelig at kjøreopplevelsen også kunne vært endret ved en update?
Luftfjæring, ikke dempere. Fjæring tar av for støt, demperne sørger for at bilen ikke gynger som en båt på åpent hav i lang tid etterpå. Litt sånn enkelt forklart. Raven har luftfjæring og elektronisk justerbare dempere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

prophan

Sitat fra: Cirion på søndag 08. september 2019, klokken 09:58
Sitat fra: prophan på onsdag 04. september 2019, klokken 09:36Regnsensor fortsatt ubrukelig treg.
Selv har jeg stikk motsatt opplevelse, HELVETE FOR EN FART PÅ DEN JÆVLA VISKEREN!!!!!

Hva med å sette den tilbake slik den alltid har vært?!? Kan jo ikke være riktig at det skal pipe i glasset fordi det ikke er mer å viske bort...
Er du sikker på at du har den i automodus i innstillinger? Min var satt tilbake til intervall med en av oppdateringene uten at jeg gjorde d selv. Jeg ergret meg også en stund på hvorfor den visket uansett, og fant ut da j merka at den visket hvert 5 sekund uansett.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA