Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Europa og FSD

Startet av JorEl, søndag 25. august 2019, klokken 00:21

« forrige - neste »

thbo

#15
Blandet inn Nederland fordi de også har spesielle lover og er på topp av ranking i verden. Og at det derfor ikke var kun "lille Norge". Men slo feil ift sammenblanding med EU. Skrev umiddelbart en oppfølger til han i tråd med akkurat det du skriver da.

Usikker på om Tesla Motors Norway har for mye annet å gjøre, så fint om elbilforeningen kunne ta på seg dette gift Tesla. Norske folk blir jo mer fornøyd med elbilen sin og Tesla selger kanskje fler dersom ikke AP blir EU-forkrøplet i Norge også.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Motorwatt

Det finnes ingen med myndighet i Tesla Motors i Norge. Det eneste de har er en PR-mann. Styret og Daglig leder for Norge sitter veldig godt bortgjemt i Nederland.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: thbo på torsdag 05. september 2019, klokken 10:55
Norske folk blir jo mer fornøyd med elbilen sin og Tesla selger kanskje fler dersom ikke AP blir EU-forkrøplet i Norge også.
Har begynt å lure på om de i det hele tatt bryr seg om vi er fornøyd - og om å selge flere biler. En her på jobb prøver å få prøvekjørt en Model X hos Tesla Stavanger, omtrent et steinkast herfra, men det er faen ikke mulig å få de til å stille med en demobil. Fy faen for et jævla inkompetent firma jeg har kjøpt bil fra. Det er så tragisk at jeg blir flau av å "promotere" Tesla. Minner litt om da jeg kjøpte X selv, skulle ha en demobil en helg, booket god tid i forveien, og plutselig så hadde de solgt den.

Motorwatt

Å "kaste" telefonene må ha vært en panikkartet handling. Et firma som omsetter for 6 milliarder ++ (2018 tall fra Norge), og hvor absolutt ingen kan treffes gjennom vanlige kanaler, har mistet mye av livets rett!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 05. september 2019, klokken 11:18
Å "kaste" telefonene må ha vært en panikkartet handling. Et firma som omsetter for 6 milliarder ++ (2018 tall fra Norge), og hvor absolutt ingen kan treffes gjennom vanlige kanaler, har mistet mye av livets rett!
Skulle selv ønske at jeg kunne ringe dem, men med Chat er det mye enklere å nå dem enn da man måtte stå i endeløs telefonkø.
Har fungert overraskende bra, og man kan kommunisere med dem mens man gjør andre ting på jobb.
Jeg erfarer at det derfor er mye lettere å komme i kontakt med dem nå.
Tror også at de svarene man nå får er mer til å stole på. De man snakket med på telefon sa aldri det samme og kunne svært lite om bilene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

emmern

Fra https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/2018/R079r4e.pdf

2.4.17. A "Lane Change Manoeuvre" is part of the Lane Change Procedure and,
(a) Starts when the outside edge of the tyre tread of the vehicle's front wheel closest to the lane markings touches the inside edge of the lane marking to which the vehicle is being manoeuvred,
(b) Ends when the rear wheels of the vehicle have fully crossed the lane marking.

Men Tesla later til å bruke de 5 sekundene fra du skrur på blinklyset... Ifølge reguleringen kan du ha på blinklyset så lenge du vil så lenge du ikke begynner å bevege deg.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

5.6.4.6.5

The lane change manoeuvre shall be completed in less than:
(a) 5 seconds for M1, N1 vehicle categories;
(b) 10 seconds for M2, M3, N2, N3 vehicle categories.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

#22
Sitat fra: Motorwatt på mandag 16. september 2019, klokken 12:24
5.6.4.6.5

The lane change manoeuvre shall be completed in less than:
(a) 5 seconds for M1, N1 vehicle categories;
(b) 10 seconds for M2, M3, N2, N3 vehicle categories.

Ja men de 5 sekundene gjelder når den krysser inn i det andre feltet, ikke når blinkingen starter som i dag.

Sitat fra: thbo på torsdag 05. september 2019, klokken 10:08
Jeg fikk faktisk svar fra elon øyeblikkelig på twitter i dag angående dette:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

https://twitter.com/elonmusk/status/1169511820840693761?ref_src=twsrc%5Etfw

Han skjønte ikke helt hva jeg mente da men ..

Gratulerer med svar! :D Så Norge implementerer EU/FN-reglene? Skal vi prøve å sende en mail til Samferdselsdepartementet?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

The lane change manoeuvre shall not be initiated before a period of 3.0 seconds and not later than 5.0 seconds after the deliberate action of the driver described in paragraph 5.6.4.6.2. above.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Sitat fra: Motorwatt på mandag 16. september 2019, klokken 13:19
The lane change manoeuvre shall not be initiated before a period of 3.0 seconds and not later than 5.0 seconds after the deliberate action of the driver described in paragraph 5.6.4.6.2. above.

The lane change manoeuvre shall not be initiated before a period of 3.0 seconds and not later than 5.0 seconds after the deliberate action of the driver described in paragraph 5.6.4.6.2. above.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Handyman

Sitat fra: emmern på mandag 16. september 2019, klokken 14:03
Sitat fra: Motorwatt på mandag 16. september 2019, klokken 13:19
The lane change manoeuvre shall not be initiated before a period of 3.0 seconds and not later than 5.0 seconds after the deliberate action of the driver described in paragraph 5.6.4.6.2. above.

The lane change manoeuvre shall not be initiated before a period of 3.0 seconds and not later than 5.0 seconds after the deliberate action of the driver described in paragraph 5.6.4.6.2. above.
Blink på.... vent min 3 til maks 5 sek... start filskifte.....maks 5 sek..... filskifte ferdig.
Altså, fra man setter på blikeren til man er ferdig med fiskiftet vil det gå 7 til 9 sek, forutsatt at filskiftet tar 4 sek.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

emmern

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 05. september 2019, klokken 10:48
Er man sikre på at Norge har akseptert å følge EU i denne saken, eller har Tesla bare innlemmet Norge i EU (slik veldig mange andre også gjør)? Hva kan vi gjøre for å påvirke rette norske myndigheter til å involvere seg?

Vi kan sende mail til samferdselsdepartementet
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Muligens en god idé. Men det var en som uttalte seg i media om autonom kjøring fra en eller annen offentlig institusjon. Finn navnet hans, og prøv å kontakte. Tar du oppgaven, emmern?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Det gjør jeg! Jeg blir stadig mer irritert nå som V10 kom.
Tenk robotaxi. Det er kanskje litt vitalt for de som vurderer å kjøpe Tesla-aksjer om avklaring av situasjonen i Europa. Det er jo litt relevant om Europa blir et marked eller ikke.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Topp! Hold oss orientert. Vet ikke om det er Departementet eller Statens Vegvesen som er rett, men lurt å sende til begge.

:+1:
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA