Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Europa og FSD

Startet av JorEl, søndag 25. august 2019, klokken 00:21

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Fornybarbil

Det høres helt elendig ut for Tesla i Europa. Er det noen som vet om Norge følger de samme lovene eller om det gjøres unntak her? Jeg vet det skrytes av at vi er langt framme på å tillate selvkjørende biler..

If not så er det vel bare å kreve pengene tilbake.

1000kwh

Sitat fra: Fornybarbil på søndag 25. august 2019, klokken 08:03
Det høres helt elendig ut for Tesla i Europa. Er det noen som vet om Norge følger de samme lovene eller om det gjøres unntak her? Jeg vet det skrytes av at vi er langt framme på å tillate selvkjørende biler..

If not så er det vel bare å kreve pengene tilbake.
Tesla har vel alltid tatt forbehold om at regelverket ikke stopper funksjonene, så tror du kan legge pengekravet i skuffa ;)

Men så er det jo lov å tro at modning av teknologien skal endre regelverket.

Særlig når dinosaurene fra Tyskland kommer etter og krever at restriksjonene de har lagt på Tesla oppheves :D (noe konspiratorisk, men sikkert med et snev av sannhet)

Fornybarbil

Hvis de har tatt forbehold skal jeg ikke kreve noe.. Det er min feil at jeg ikke sjekket dette før jeg trodde på løftene om Enhanced Summon o.l.

Det er ganske elendig hvordan de reklamerer for FSD i Norge hvis de vet at det er utelukket pga reguleringer eller mangel på regulering.

* "Summon: den parkerte Teslaen din finner deg hvor som helst på parkeringsplassen. Helt sant."
(innenfor 6m)

* "Automatisk kjøring i bygater." (men ikke 90 graders svinger som er alle svingene i en by)

Jaja, autosteer fungerer veldig bra og er verdt pengene alene. Får være fornøyd med at den funksjonen blir bedre og bedre.



Fornybarbil

Dagens tweet fra Elon om temaet

"We're working closely with EU regulators & hope to clarify the timeline soon"

https://twitter.com/elonmusk/status/1165376441753591809?s=09

Kim-

Sitat fra: Fornybarbil på søndag 25. august 2019, klokken 17:24
Dagens tweet fra Elon om temaet

"We're working closely with EU regulators & hope to clarify the timeline soon"

https://twitter.com/elonmusk/status/1165376441753591809?s=09

Vi har jo hørt soon fra musk før, men lever i troen!
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

JorEl

Sitat fra: Kim- på mandag 26. august 2019, klokken 19:38
Sitat fra: Fornybarbil på søndag 25. august 2019, klokken 17:24
Dagens tweet fra Elon om temaet

"We're working closely with EU regulators & hope to clarify the timeline soon"

https://twitter.com/elonmusk/status/1165376441753591809?s=09
Vi har jo hørt soon fra musk før, men lever i troen!
Helt enig,  vi Teslaeiere er vel egentlig de som ikke skal tvile på at Elon kan klare og gjennomføre planene sine. In Musk we trust :) Vent til etter Version10 og Enhanced før vi dømmer nord og ned ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Fra EM idag da han ble spurt om Tyskland og Europa får V10 lik USA:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Siden Mercedes EQC klarer nå lane change automatisk åpner de vel kanskje litt mer opp...  :laugh:
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

kodax

Det vel den tyske kull og stålunionens fossilbil-produsenter som bestemmer om en amerikansk konkurrent skal få lov til det ::)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

thbo

#10
Jeg fikk faktisk svar fra elon øyeblikkelig på twitter i dag angående dette:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

https://twitter.com/elonmusk/status/1169511820840693761?ref_src=twsrc%5Etfw

Han skjønte ikke helt hva jeg mente da men ..
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

JorEl

Burde jo få en slags medalje når man er på elbilforum og snakker med Musk. :+1:
Veldig godt gjort å fange oppmerksomheten hans.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Er man sikre på at Norge har akseptert å følge EU i denne saken, eller har Tesla bare innlemmet Norge i EU (slik veldig mange andre også gjør)? Hva kan vi gjøre for å påvirke rette norske myndigheter til å involvere seg?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

thbo

#13
Nettopp. Jeg ville bare forsikre meg om at Tesla forstod Norge ikke er EU og at de kontakter norske myndigheter adskilt. Men den tok han ikke.

Kanskje elbilforeningen kunne ha interesse av og pondus nok til å kontakte Tesla og få dem til å forstå dette, og gjerne opprette kontakt med norske myndigheter for dem.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Motorwatt

Du skulle ikke ha blandet inn Nederland. Foreslår at du tar en oppfølger på Twitter hvor du tydelig gjør det klart at Norge ikke er i EU.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA