Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

HALO Wallbox fra Fortum

Startet av gjobjo, lørdag 24. august 2019, klokken 14:48

« forrige - neste »

gjobjo

fikk nylig installert HALO Wallbox
Er det noen som har erfaring på denne ladestasjonen?, slik jeg ser det så er den åpen for alle, ikke noe sikkerhet, ser at det går an å legge til RFID brikker, vil det gjøre at den ikke er åpen?

Veldig dårlig info fra Fortum da også
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

The_M

Dokumentasjonen sier veldig lite, men i følge installasjonsmanualen skal du ha fått med en RFID. Har du koblet ladestasjonen på nett (innebygd WiFi), mulig det byr seg flere muligheter da? Om ikke så burde det ikke være umulig å få kontakt med produsenten da de er svenske.

Veiledningen dekker alt annet enn oppsett av RFID... https://charge-amps.com/wp-content/uploads/2019/01/user-installation-manual-en.pdf

gjobjo

Ja, det var ikke så mye dokumentasjon, fikk tak i Fortum, de måtte inn på laderen og aktivere RFID så kunne jeg bruke den brikken som jeg bruker til hurtiglader, bare å registrere brikken og så ble laderen låst, plass til 3 RFID brikker på ladestasjonen

har en 7,4 Kw 32A lader, bruker ikke så lang tid på å lade nå nei, noe annet enn stikkkontakt ja
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA