Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er elbilene overrepresentert på skadestatistikken?

Startet av Sulle, lørdag 24. august 2019, klokken 11:22

« forrige - neste »

Sulle

Det har i det siste vært fokusert på at elbiler er overrepresentert på skadestatistikken. Er det riktig når det kommer til stykket?
Regnestykket, som jeg har sett, var antall skader/antall leverte biler.
Hvordan vil dette se ut hvis regnestykket blir km/skader i stedet?
Min erfaring er at elbiler blir betydelig mer kjørt enn tilsvarende fossilbiler.
Er dette noe Elbilforeningen har sett/vil se på?
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Truls Antonsen

Kan ikke ha noe med at elbiler har høy andel av km i byområder, mens fossilbiler mer mest representert på «bygda». Og at risikoen generelt er høyere i byene enn på bygda, og derfor blir resulterer slik når de fleste elbilene oppholder seg mest i «høyrisiko-områder»

TA


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sulle

Godt poeng! Jeg tenker også at det spiller inn at elbilene, enn så lenge, er nyere enn gjennomsnittet, slik at forsikringen blir brukt oftere (Kosmetiske skader som en lettere kan leve med på en gammel bil).
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

kaiat

Det er vel også slik at en del offentlige etater og bedrifter har kjøpt inn elbiler som brukes av flere brukere i embets medfør. Biler til slikt bruk har, uavhengig av drivkilde, en tendens til å leve et hardt liv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA