Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

pris på brukte tesla

Startet av sven erik, fredag 23. august 2019, klokken 23:54

« forrige - neste »

sven erik

hvorfor ligger de fleste tesla s  brukte på  dobbel pris av fornuftig pris på finn  flere av de der  se er gått  nermere 200 tusen på tellern og  5 år gamle

Motorwatt

Fordi Tesla går ut med høye priser for så å redusere kontinuerlig inntil bilen blir solgt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

sven erik


Rosstopher

Sitat fra: sven erik på fredag 23. august 2019, klokken 23:54
hvorfor ligger de fleste tesla s  brukte på  dobbel pris av fornuftig pris på finn  flere av de der  se er gått  nermere 200 tusen på tellern og  5 år gamle

Det spørs om det du regner som "fornuftig pris" er en del lavere enn realistisk salgspris. Det er mange 5 år gamle Model S med høy km.stand til 280-320k på Finn. Mener du at "fornuftig pris" er 140-160k? I så fall er det nok noen år til du skal kjøpe deg Tesla.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

1000kwh

De eldste Model S er fortsatt ikke mer enn 5 år gamle. Du forventer for mye prisfall.

Men i prissjiktet 450000-500000 får du veldig mye bra bil for pengene.

jkirkebo

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 24. august 2019, klokken 06:30
De eldste Model S er fortsatt ikke mer enn 5 år gamle. Du forventer for mye prisfall.

De eldste passerer 6 år i disse dager. De første ble registrert i august 2013. I september 2013 ble det registrert en god del (bl.a min gamle).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sven erik

jeg har hatt en del teslar  hatt 4 S å har nå  X men solgte en tesla s 2014 modell i 2017  da jeg kjøpte min X den gikk for 300 tusen  med under100 tusen på telleren men i dag ser jeg de forlanger det samme for 2013 modeller  med det dobelte på tellern  ja den ene er og  en 60 S  jeg er nokk  realistisk en kan jo få en ny 3 for runt 450 tusen  eller en opel med samme kjørelengden for runt 300 tusen  da har du garanti å kvalitet   så til dere som sier jeg ikke kommer til å få kjøpt Tsla Jeg har men en må være realistisk  6 år gammel bil til 300 tusen kjørt ca 200 tusen  får de det skal jeg ha 800 tusen for min 2 år gamle X selv om den snart runder 100 tusen

Vaduz

Pris er jo bare det folk er villig til å betale. Det finnes ikke «feil pris» i et normalt og fritt marked.
Prisene flater dessuten ut når de kommer ned på et nivå der antall potensielle kjøpere øker dramatisk, nemlig 3-400k.

Og nei, du har aldri kjøpt en model X til 300k.

Jon65

Sitat fra: Vaduz på torsdag 29. august 2019, klokken 22:59
Og nei, du har aldri kjøpt en model X til 300k.
Han solgte sin S for 300k da han kjøpte Xen

Vaduz

Ja, ser det nå. Tar den på min kappe, men hadde ikke skadet med et minimum av tegnsetting!

Sjøhyene

Sitat fra: sven erik på lørdag 24. august 2019, klokken 10:59
jeg har hatt en del teslar  hatt 4 S å har nå  X men solgte en tesla s 2014 modell i 2017  da jeg kjøpte min X den gikk for 300 tusen  med under100 tusen på telleren men i dag ser jeg de forlanger det samme for 2013 modeller  med det dobelte på tellern 

Høres ut som du fikk alt for lite for bilen din. Jeg fikk litt over 300k for min MS i 2019 som da var nøyaktig 5 år gammel og gått godt over 100k km. Og det var til forhandler i tillegg. Vet at min type bil  (5 år gammel MS) på det tidspunktet ble solgt i området 300k-370k. Kunne nok sikkert fått 330-350k tipper jeg hadde jeg solgt privat og hatt litt is i magen.
Prisen er det markedet er vilig til å betale, ikke hva en enkelt person måtte mene er "riktig pris".
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

sven erik

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 02. september 2019, klokken 07:58
Sitat fra: sven erik på lørdag 24. august 2019, klokken 10:59
jeg har hatt en del teslar  hatt 4 S å har nå  X men solgte en tesla s 2014 modell i 2017  da jeg kjøpte min X den gikk for 300 tusen  med under100 tusen på telleren men i dag ser jeg de forlanger det samme for 2013 modeller  med det dobelte på tellern 

Høres ut som du fikk alt for lite for bilen din. Jeg fikk litt over 300k for min MS i 2019 som da var nøyaktig 5 år gammel og gått godt over 100k km. Og det var til forhandler i tillegg. Vet at min type bil  (5 år gammel MS) på det tidspunktet ble solgt i området 300k-370k. Kunne nok sikkert fått 330-350k tipper jeg hadde jeg solgt privat og hatt litt is i magen.
Prisen er det markedet er vilig til å betale, ikke hva en enkelt person måtte mene er "riktig pris".

jeg synes en bil som er gått nermere 200 tusen og er 5 år ikke burde koste  over 200 tusen da du i dag får nye med god rekkervidde for runt 300 tuse selv om det er et annet  merke men med  garanti å bedre kvalitet

1000kwh

Sitat fra: sven erik på fredag 13. september 2019, klokken 02:21
Sitat fra: Sjøhyene på mandag 02. september 2019, klokken 07:58
Sitat fra: sven erik på lørdag 24. august 2019, klokken 10:59
jeg har hatt en del teslar  hatt 4 S å har nå  X men solgte en tesla s 2014 modell i 2017  da jeg kjøpte min X den gikk for 300 tusen  med under100 tusen på telleren men i dag ser jeg de forlanger det samme for 2013 modeller  med det dobelte på tellern 

Høres ut som du fikk alt for lite for bilen din. Jeg fikk litt over 300k for min MS i 2019 som da var nøyaktig 5 år gammel og gått godt over 100k km. Og det var til forhandler i tillegg. Vet at min type bil  (5 år gammel MS) på det tidspunktet ble solgt i området 300k-370k. Kunne nok sikkert fått 330-350k tipper jeg hadde jeg solgt privat og hatt litt is i magen.
Prisen er det markedet er vilig til å betale, ikke hva en enkelt person måtte mene er "riktig pris".

jeg synes en bil som er gått nermere 200 tusen og er 5 år ikke burde koste  over 200 tusen da du i dag får nye med god rekkervidde for runt 300 tuse selv om det er et annet  merke men med  garanti å bedre kvalitet
Nå ja, du får jo ikke firhjulsdrift og noe særlig god plass for "rundt" 300000,- nytt. Ikke bedre rekkevidde heller. Så jeg skjønner ikke helt analysen din.

Klykken

Sitat fra: sven erik på fredag 13. september 2019, klokken 02:21
jeg synes en bil som er gått nermere 200 tusen og er 5 år ikke burde koste  over 200 tusen da du i dag får nye med god rekkervidde for runt 300 tuse selv om det er et annet  merke men med  garanti å bedre kvalitet
Da foreslår jeg at du kjøper et annet merke med det du mener har garanti og bedre kvalitet. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

CorsoDante

Sitat fra: sven erik på fredag 13. september 2019, klokken 02:21
Sitat fra: Sjøhyene på mandag 02. september 2019, klokken 07:58
Sitat fra: sven erik på lørdag 24. august 2019, klokken 10:59
jeg har hatt en del teslar  hatt 4 S å har nå  X men solgte en tesla s 2014 modell i 2017  da jeg kjøpte min X den gikk for 300 tusen  med under100 tusen på telleren men i dag ser jeg de forlanger det samme for 2013 modeller  med det dobelte på tellern 

Høres ut som du fikk alt for lite for bilen din. Jeg fikk litt over 300k for min MS i 2019 som da var nøyaktig 5 år gammel og gått godt over 100k km. Og det var til forhandler i tillegg. Vet at min type bil  (5 år gammel MS) på det tidspunktet ble solgt i området 300k-370k. Kunne nok sikkert fått 330-350k tipper jeg hadde jeg solgt privat og hatt litt is i magen.
Prisen er det markedet er vilig til å betale, ikke hva en enkelt person måtte mene er "riktig pris".

jeg synes en bil som er gått nermere 200 tusen og er 5 år ikke burde koste  over 200 tusen da du i dag får nye med god rekkervidde for runt 300 tuse selv om det er et annet  merke men med  garanti å bedre kvalitet

Hva du synes er ikke så viktig her, markedet bestemmer prisen, og det later til at folk er villig til å betale en god del mer enn hva du er villig til å gi.

Og hvis man hurtiglader for tilsvarende 2.000 i året, uten incentiver, så har gratis hurtiglading en verdi av ca. 100.000 (hvis man sammenlikner med bankinnskudd...).
TM3P "FSD"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA