Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla model x

Startet av Marius-H, onsdag 01. februar 2012, klokken 23:16

« forrige - neste »

Marius-H

Vi veit ikke hvordan den ser ut før Feb 9. Men er det noen som allerede ville bestilt bilen? Den skal ha mer plass enn en Q7 men kan kjøre fra en 911.

gbzdoc

Og noen mener fortsatt at ikke elbil er fremtiden... De får seg en overraskelse i løpet av året når Tesla begynner å rulle ut bilene sine.  :-)

arnejorg1

Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Cobos

Go-carter: Verdenslansering er 10 februar kl 05:00 norsk tid :)

Nå klarer jeg naturligvis ikke å finne en link til webcasten til Tesla, men de skal ha en live webcast som da blir kl 05:00 norsk tid 10 februar.
Personlig tror jeg står opp vanlig 6:30 og titter da, er ikke så gira på en SUV uansett :)

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Cobos

Da var Tesla sin nettside endelig oppdatert. De har fått en ny Model X kategori i topmenyen og går du inn der finner du teaser bildet og en reklame for lanseringen kl 20:00 vestkysten tid.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

flux

#6
http://www.teslamotors.com/modelx

Denne skal jeg bare ha!  ;D


Griffel

OY... :)

Denne må vel kunne trekke en vanlig varehenger?

Legger også merke til:
"built around the driver—and six of her friends. "

Moderne greier.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Cobos

Tesla har tidligere sagt at Model X er den med hengerfeste og trekkmulighet, og når de først snakker om hengervekt leker de gjerne ikke i USA :) Musk påstod i en Twitter-melding at Model X skal kunne trekke mer enn alle andre biler. Akkurat hva det betyr vet jeg ikke, men at den trekker en vanlig henger føler jeg er rimelig sikkert.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

El rayo

Husk at i USA betyr bil personbil. Varebil heter van og pick up regnes som truck.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

RunarBT

Ai..

Denne med AWD passer enda bedre for vårt bruk enn Model S, frister å bytte reservasjon..:-P

Men da er spørsmålet når den blir tilgjengelig i Norge, og om ein rekker å få kjøpt før det blir avgifter på elbilene.

Tviler på at eg tørr satse på det.:-( 

Da blir alternativet å reservere ein Model X også, og heller selge Model S når X er leveringsklar. *tenke tenke*

Kallagtunet

Hadde vært ett alternativ til nummer 1 bil men blir jo ikke det med de bakdørene. Blir litt for upraktisk å ikke kunne åpne bakdørene i parkeringshus og garasje... Merkelig valg av løsning, ikke ser det så fint ut heller....

RunarBT

#12
Bakdørene skal gå fint å åpne å garasje, det var ein av grunnene står det på nettsidene.

Disse dørene krever mindre plass å åpne enn tradisjonelle dører.

" Falcon Wings open up and out of the way, in even the narrowest of parking spots."

Sjekk teslamotors.com for bilde og tekst ang. garasjebruk.

http://www.teslamotors.com/modelx


...men må seie eg er skeptisk når det gjelder snø på taket. Kan jo kostes av forsåvidt, så mulig det ikkje er et problem?
Ellers så kan ein argumentere med at snøfokk får lettere innpass, men på andre siden har ein jo i praksis eit godt tak over åpningen i døra så kanskje det jevner seg ut fordeler/ulemper?

Kallagtunet

I bredden så ser det ikke ut som de bygger mye men det er ikke det som blir problemet... Min garasje er på langt nær så høy under taket (Eller opp til garasjedøren) som illustrasjonen til Tesla. Hvor mange parkeringshus i Norge er vel 2.3 eller mindre takhøyd. I tiellegg til problemene med snø og vann så tror jeg det i blir en reell show stopper...

Design foran funksjon  >:(

Cobos

Uten at noen vet snakkes det om at totalhøyden har folk på Teslamotorsclub regnet seg fram til er 7 fot 6 tommer eller 228cm. Det burde vel passe de fleste større garasjer, men ser at dette er et problem for lavere garasjer.
Det virker som dørene er veldig polariserende så godt mulig det kommer en utgave med vanlige dører og det ble sagt at de uansett har avstandssensorer på dørene slik at de ikke smeller seg inn i taket, men stopper før de krasjer med noe.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA