Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Setebelteforlenger midten bak

Startet av JorgenM, torsdag 22. august 2019, klokken 12:46

« forrige - neste »

JorgenM

Dette er vårt største, og forsåvidt eneste problem med i-Pace. At setebeltet i midten bak har annen type kobling enn alt annet på markedet.

Vi har 3 barnestoler og må hver gang løfte fram den stolen på høyre side for at gutten i midten skal få festet selene.

Nå har jeg sjekket seatbeltextenderspros.com hver måned det siste halve året og idag kommer den jaggu opp som tilgjengelig. Har en mistanke om at det ikke stemmer, men har uansett bestilt.

Min er en 2020-modell og hvis man velger 2019 står den fortsatt som utilgjengelig. Tviler egentlig på at det er noen forskjell på disse, men skal i alle fall oppdatere tråden når forlengeren er ankommet og testet :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Som jeg fryktet, fikk svar fra dem...:

- I'm very sorry to say that there is not an extender available on the market for this particular seat belt. I also apologize that this was made available for purchase. I have notified our listing team to remove this listing.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

daktari

Jeg var i kontakt med dem ang dette i fjor på denne tiden. Markedet er vel ganske begrenset dessverre.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorgenM

Jeg planlegger å ta ut baksetet når jeg får tid, for å se om det er mulig å bytte ut selene med standard seler.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

elbilmanne

Jeg skulle også gjerne hatt inn tre barneseter bak. Hvilke seter er det dere har som passer?

JorgenM

De fleste passer nok. Bilen er f.eks 5 cm bredere i baksetet enn Model S (som vi også har).

Vi har 2 bilstoler på 44 og ett på 41 cm bredde. Problemet er uansett selen i midten, den er svært vanskelig å feste og foreløpig har jeg ikke klart å finne noen forlenger eller adapter.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

elbilmanne

Kanskje JLR bruker samme sele i midten på andre biler som det finnes extender for? Kan jo hende disse seatbeltextenders-proffene ikke har helt kontroll på hva som passer hvor selv. :)

Jeg skal kjøre tre barn til barnehagen fra i høst av, og er litt usikker på hvordan jeg skal organisere det med seter. Alle tre skulle helst hatt bakovervendt og sittet bak, men tviler litt på at det er plass til det.


elbilmanne

Joda, bare ikke isofix:

Midtre baksete   U   U   U   U   U
U = passer til sikringssystemer i kategorien universal, som er godkjent for denne vektklassen.

Sveinaldo

Sitat fra: JorgenM på søndag 25. august 2019, klokken 12:13
De fleste passer nok. Bilen er f.eks 5 cm bredere i baksetet enn Model S (som vi også har).

Vi har 2 bilstoler på 44 og ett på 41 cm bredde. Problemet er uansett selen i midten, den er svært vanskelig å feste og foreløpig har jeg ikke klart å finne noen forlenger eller adapter.

Hei. Hvilket har du som kun er 41 cm bredt? Er det bakovervendt eller fremovervendt?
Virker som de fleste setene er ca 45 cm i bredden.

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Jeg ba i forrige uke Jaguar undersøke muligheten for å bytte setebeltet i midten slik at det blir av samme standard som resten. Sa jeg gjerne betaler opptil 10k for å få fikset dette. Fikk i dag SMS om at jeg har time hos dem 21. april, men står ingen detaljer i SMS. Skal også fikse Matrix, i tillegg til SW-update. Er satt av 4,5 timer.
Orker ikke ringe og mase på dem, så vi får se :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA